דומה אבל שונה: שיפוץ מקיף לבית פרטי

המשפחה לא הצליחה למצוא את בית חלומותיה – אז החליטה להפוך את הבית הנוכחי שלה לכזה. הודות לשיפוץ מקיף, הדיירים נהנים עכשיו מבית שעונה על כל הצרכים והרצונות שלהם

1.2 מיליון
300 מ"ר
חגית גרוסמן
רגינה טוכנר
אביטל בן-גיל כץ
אביטל בן-גיל כץ

הדיירים: זוג + 5 ילדים
המיקום: רעננה

במשך זמן רב ניסו בני הזוג למצוא בית חדש עבורם ועבור חמשת ילידיהם, אך לבסוף החליטו לשפץ את ביתם הנוכחי. במסגרת השיפוץ, הוחלט לשנות את הבית מקצה לקצה, כך שלכל אחד מבני המשפחה יהיה חדר משלו. בנוסף, הדיירים ביקשו לתכנן מטבח פרקטי, חלל אירוח מרווח, ובריכה מפנקת בגינה. השניים גם החליטו לנצל את השיפוץ המקיף כדי להוסיף לביתם קומת גג שתשקיף אל הים. באשר לסגנון העיצוב, הוחלט ללכת על גוונים של כחול וטורקיז בשילוב עץ טבעי, ברזל שחור ואלמנטים תעשייתיים.

בית משפחה מעוצב
דומה אבל שונה: שיפוץ מקיף לבית פרטי

מעצבת הפנים אביטל בן-גיל כץ היא שקיבלה לידיה את השיפוץ המקיף והעיצוב המחודש של הבית. כבר בתחילת הפרויקט היא הבחינה שמדובר במבנה בעייתי, עם קירות אלכסוניים, חלונות צרים ותקרות בגבהים לא שווים. בנוסף הגינה שם הייתה מוזנחת ולא מנוצלת.
"כלל המפתח שלי בתכנון הוא לרבע את החלל", מסבירה המעצבת. "אלכסוני הבית יושרו או הוסתרו, הפתחים הורחבו ונוספו עוד חלונות, הנמכות התקרה עודנו, והחללים הכפולים נסגרו בחלקם כדי לייצר עוד שטח למעברים בקומה שלמעלה".

סלון משפחתי
דומה אבל שונה: שיפוץ מקיף לבית פרטי

השינויים ניכרים כבר כשנכסים לבית. מבואת הכניסה הוגדרה ונתחמה מחדש, וכעת היא מספקת קבלת פנים מוארת ושמחה. גם החלל הציבורי הפך למרווח ושטוף אור, הודות לתהליך השיפוץ המקיף. בנוסף, המטבח הוכפל בשטחו, ויש בו אי שמשמש גם לישיבה וגם לעבודה, מכשירי חשמל חדישים ושפע של מקומות אחסון.
הסלון נשאר בצורתו המקורית, אך בזכות הגדלת החלונות והטיפול בהנמכות התקרה, הוא קיבל מראה פתוח ונעים יותר. את פינת האוכל העמידו מחדש בסמוך לאחד החלונות, ובכך היא הפכה לחלל מזמין ונוח.

שולחן אוכל מעץ
דומה אבל שונה: שיפוץ מקיף לבית פרטי

גם האזור הפרטי של הבית זכה לעיצוב מחודש במסגרת השיפוץ המקיף. כל אחד מחמשת הילדים קיבל חדר משלו שמתאים בדיוק לצרכיו ולטעמו.
חדרי הרחצה טופלו גם הם. בחדר הרחצה של הילדים הריצוף דומיננטי אך הקירות לבנים ושקטים. הארונות שתוכננו לחדר זה מאפשרים מקום אחסון רב, ושולבו שם מראות רחבות ותאורה מחמיאה.
בחדר הרחצה של ההורים, ביצעה המעצבת בחירה מעניינת. כדי לא להעמיס על העין הרבה מאד דלתות, הכניסה לחדר הרחצה הזה נעשית דרך ארון הבגדים של ההורים.

חדר אמבטיה
דומה אבל שונה: שיפוץ מקיף לבית פרטי
שירותים מעוצבים
דומה אבל שונה: שיפוץ מקיף לבית פרטי

אחד המהלכים המשמעותיים ביותר שנעשו במהלך השיפוץ המקיף של הבית, היה להוסיף קומת גג. הדיירים ביקשו לשוות לקומה הזאת מראה של צימר, ולכן הוחלט לצבוע את התקרה המשופעת שלה בצבע לבן. החללים הנמוכים בקומה נוצלו לטובת שטחי אחסון. הקומה הזאת כולל גם מטבחון, חדר רחצה צמוד ומרפסת עם פינת זולה המשקיפה אל הים.
בתוך השיפוץ לא נשכחה גם קומת המרתף. המרתף הוסב לחדר מוזיקה וקולנוע, ונתחם בוויטרינות כדי לא להרעיש לדרי הבית.

חדר שינה נוער
דומה אבל שונה: שיפוץ מקיף לבית פרטי
סלון משפחתי גדול
דומה אבל שונה: שיפוץ מקיף לבית פרטי

הדיירים שאפו לנצל את השיפוץ המקיף והיסודי כדי לעצב מחדש גם את הגינה ולתכנן בה בריכה. כעת הם נהנים מגינה פורחת עם מטבחון חוץ ואזור רביצה, וכמובן עם בריכה מפנקת שגם יכולה לשמש בחורף כג'קוזי.
תהליך השיפוץ ארך זמן רב מאוד גם בשל הבירוקרטיה וגם בשל אילוצים לא צפויים שצצו לאורך הדרך. מעצבת הפנים מספרת על פרויקט מאתגר אך בעיקר מספק, ומשתפת שהיא למדה ממנו דברים רבים. "היה לי העונג לעבוד עם זוג לקוחות שהם גם חברים יקרים לליבי", היא מוסיפה. "ואני יכולה להעיד שהמושג 'ביתי הוא מבצרי' מאפיין אחד לאחד את הבית הזה".

 

בריכה בבית פרטי
דומה אבל שונה: שיפוץ מקיף לבית פרטי
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המלצות נוספות
בודק...