כחול לבן כמו ביוון: שדרוג מלא רוך לקוטג' מקבלן

הוא משך לכיוון בית מודרני ועכשווי, היא משכה לבית רך, מעט כפרי בסגנון יווני. הפשרה שהושגה שילבה משחקים של גוונים כחולים חמים במראה נקי ומודרני

200 מ"ר
אורית ארנון
מיכל גרינברג פוקס
מיכל גרינברג פוקס
מטבח

מטבח

מבט מכיוון הכניסה לחלל הציבורי והגינה אל ציר ארוך של המטבח המחופה בעץ אלון ולקיר הכחול במדרגות

 

מספר נפשות בבית: זוג + 3

מיקום: ראש העין

משפחה צעירה רכשה קוטג' חדש מקבלן בראש העין, וכשהגיעו אל המעצבת, בני הזוג היו חלוקים בסגנונות האהובים עליהם: הבעל רצה בית עכשווי מודרני, בעוד האישה הייתה מעוניינת בבית רך יותר על גבול הכפרי, עם אווירה של בית ביוון. לאחר שראו עבודות בקו נקי המשולב בבתים רכים עם נגיעות חמימות, בחרו לעבוד עם המעצבת, וזו השתמשה בצבע הכחול בחללים השונים בבית ושילבה אותו במראה עדכני.

הדגש בתכנון היה לפתוח את המטבח ולהגדילו. במקור תוכנן מטבח ר', כשבכניסה הופיע קיר התוחם אותו. קיר זה בוטל, והמטבח תוכנן כשני פסים עם אי רחב הידיים המחופה במשטח עץ. ביטול קיר המטבח אפשר פתיחות של חלל הקומה כולה עם הכניסה לבית ומפגש עם קיר המדרגות, הצבוע בגוון כחול עמוק. לבית נבחר ריצוף בהיר, כך שהמשחק בין הגוונים הכחולים לריצוף הבהיר משרה את התחושה של צבעי הכחול-לבן שביוון. למטבח נבחר גוון מוקה עדין, אשר מחמם את המראה הנקי והמודרני עם הידיות האינטגרליות. מתחת למדרגות תוכנן ארון בגוון הקיר, המכיל מקפיא נוסף ויחידות אחסון רבות התומכות בצורכי המטבח.

אי במטבח

אי המטבח

מטבח שני צירים בגוון מוקה

מדרגות

מדרגות

קיר המדרגות הכחול ונגרות המסתירה מקפיא נוסף ואחסון לצורכי המטבח

 

בסלון ריהוט מודולרי, המאפשר הזזה בשעת הצפייה בטלוויזיה ושינוי מיקום כשמארחים ומעוניינים להשאיר את המעבר לגינה פנוי יותר. היחידות המודולריות נבחרו בגוונים שונים כדי להכניס צבע נוסף לחלל – בין גווני הבז' והחום לגוונים האפורים והכחולים.

פינת אוכל

פינת אוכל

פינת אוכל

פינת אוכל

סלון

סלון

פינת ישיבה צבעונית ומפנקת עם נגיעות כחולות בחלל האירוח

 

בקשה עקרונית נוספת של בני הזוג הייתה תכנון סוויטת הורים מפנקת, דבר שנעשה על ידי חיבור שני חדרים לחלל גדול, ובו חלוקה בין חלל השינה לחדר ארונות על ידי קיר נמוך. מצד אחד של הקיר הנמוך מותקנת טלוויזיה, ומצידו השני שידת איפור ואזור הארונות. קיר הטלוויזיה נצבע אף הוא בכחול, וסמוך למיטה, מתחת לחלון, תוכננה יחידת אחסון נמוכה, עליה הונחו מזרן וכריות כאפשרות לישיבה בזמן ההתלבשות וכפינת חמד נוספת בחדר. חדר הארונות תוכנן בצורת ר', כשבציר הארוך ארונות עם דלתות לבנות, ובפינה יחידת מדפים פתוחה וארון שבחזית שלו שקועה מראה. חדר הרחצה של ההורים הוגדל אף הוא, כדי להכיל מקלחון זוגי, ובקיר הותקנו אריחים ים תיכוניים כחולים.

חדר שינה

חדר שינה

מצד אחד של חדר ההורים חדר רחצה, ומצידו השני ספסל ישיבה ואחסון שרופד

חדר שינה

חדר שינה

קיר בחדר ההורים התוחם בין אזור השינה לחדר הארונות

ארון בחדר שינה

ארון בחדר שינה

על הקיר התוחם מותקנת הטלוויזיה, הארון מחופה מראה וסמוך לו יחידת מדפים פתוחה

חדר רחצה

חדר רחצה

חדר הרחצה של ההורים עם מקלחון גדול וקיר המחופה באריחים אותנטיים כחולים

בתחילת העבודה המשותפת לזוג היו שני ילדים, בן ובת בגילאים קרובים, ותינוקת בדרך. התינוקת נולדה סמוך לקבלת הבית, ובני הזוג החליטו לשכן את הגדולים יחד ואת התינוקת בחדר נפרד. לפיכך הוגדל החדר המשותף על חשבון חדר הרחצה, כך שנוצרה נישה לארון. נבחר מוטיב של גוון אפור כללי בחדר, ולכל אחד מהילדים נוספו מדבקות קיר אישיות: אוהלים בשחור-לבן, ופלמינגו טורקיז לבת.

חדר ילדים

חדר ילדים

חדר הילדים המשותף, בו ארון בנישה ויחידה פתוחה לצורכי לימוד

חדר ילדים

חדר ילדים

נגיעות של אקססוריז הופכות את אזורי השינה לאישיים

הממ"ד שבקומת הכניסה משמש כחדר משחקים. היות שצורכי הילדים מאוד משתנים, הוחלט לרהט אותו בריהוט שנרכש באיקאה, אך נוספו ריפוד וכריות שהוזמנו במיוחד ושדרגו את האווירה בחדר.

חדר ילדים

חדר ילדים

חדר המשחקים משלב ריהוט מאיקאה עם טקסטיל מותאם בהזמנה

חדר רחצה

חדר רחצה

שירותי האורחים

 

 

רשימת ספקים חלקית:

ריצופים וכלים סניטריים: זהבי עצמון

מטבח: מטבחי לוגת

ריהוט: קסטיאל as is, איקאה

אביזרים: פלורליס, גיפטד נס ציונה

שטיחים: השטיח האדום

טקסטיל: לימס עיצובים בבד

אמנות: ליה מלחי

מרכזית
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המלצות נוספות
בודק...