מבית רכבת ישן לפינוק בקופנגן

בית "רכבת" ישן נהרס ונבנה מחדש בצורה מיוחדת: החללים הציבורים למעלה והחללים הפרטיים למטה, עם לייט מוטיב של ברזל שחור, תקרות גבוהות ומשופעות והרבה עץ טבעי ואור

ליאור טייטלר
גיא אליהו וליאור פרומר
מיטל שחר
מיטל שחר

בתקרה קורות עץ טבעיקורות עץ טבעי המדגישים את התקרה הגבוהה והמשופעת


הדיירים:
זוג
המקום: רמת אביב

לום:בעלי הבית, בשנות החמישים לחייהם, רצו לבנות את הבית בו יבלו את שנות זקנתם. המטרה הייתה לייצר בית בהשראת מלונות הבוטיק האהובים עליהם מהחופשות הרבות שהם מבלים בתאילנד, תוך שמירה על האווירה הביתית והחמימות שמאפיינת את הזוג.

מדובר ב'בית שיכון' רכבת ישן שיועד להפוך בית יוקרה מודרני. לצורך כך בוצעו הריסת המבנה הקיים, ניסור וניתוק של היחידה האמצעית בבניין הרכבת, וחפירת מרתף – עבודה עדינה ומדויקת תוך שמירה על המבנים הסמוכים. הרצון היה לרכז את מורכבויות הבניה תחת יד מכוונת אחת, שרואה לאורך כל הפרויקט את התמונה כולה.

התפיסה התכנונית היתה למקם את החללים הציבוריים בחלק העליון של הבית, ליהנות בחלק זה מגג הרעפים משפוע ולהפוך את מרפסת הגג לחלק אינטגרלי מהבית, וכחלק מהקונספט לייצר בריכת שחיה במרפסת הגג. הרעיון היה מהפכני מבחינת בעלי הבית, אך הבחירה ללכת עם הקו הזה הובילה לשאלות בעניין הכניסה לבית, עיצוב מבואת הכניסה בקומת החדרים וכיצד לייצר עליה טבעית לחלל המחייה והאירוח המרכזי של הבית, בקומה העליונה.
בית שיכון רכבת
ספריית מתכתספריית מתכת – המעצב אילן מלכא

הקומה תוכננה כחלל אחד פתוח, כאשר המדרגות מגיעות למרכז הרכס של גג  תקרת העץ. חלוקה בין המטבח מימין לחלל האירוח משמאל למדרגות יוצרת אף היא היררכיה בתנועתיות בבית. המטבח משמאל למדרגות נמצאת פינת האוכל וממנה בהמשך ישיר סלון האירוח. מכל הקומה נשקף דרך ויטרינת הברזל הבלגי,  הנוף של המרפסת מחופת הדק עץ, הבריכה והצמחייה שמאחורי הבניין.
מטבח שחור ולבן
תכנון וביצוע מטבח – RL מטבחים

 

מעקות ברזל שחורים
מתאר שחור קונטרסטי החוזר בארונות מטבח ובבחירת מעקות

 

גוף תאורה מרחף
גוף תאורה מרחף מדגיש את הגובה והשיפוע של תקרת העץ

וילונות אטומיםוילונות אטומים שמאפשרים לאור לחדור ולייצר שקיפות

הלייט מוטיב של ברזל שחור כבר מדלת הכניסה, גוון שחור מתכתי חם, הוא חזק ובולט לעין. הצבע השחור בא לידי ביטוי באלמנטים השונים של הבניה: בחלונות הברזל הבלגיים, בפתחי המיזוג השחורים ובגרם המדרגות והמעקה במעבר בין המפלסים, ובשימוש בפורנירים שחורים כחלק מהריהוט הקבוע. אותו קו עיצובי נמצא באלמנטי התאורה ובספריית המתכת העצומה.
דלת כניסה
דלת כניסה – חברת "וריאציה"

שימוש רב בעץ סייע לתחושת החמימות, תקרת הבית עשויה מעץ חשוף עם קורות בולטות כאשר הקורות צבועות בגוון עץ חזק בעוד תקרת העץ צבועה בלבן ווש (WASH). בתקרה תומכת לאורך הקיר קורת עץ שעליה הותקנו אלמנטים של תאורה מלמטה למעלה. קמין הותקן בדלפק בר מעץ, ובמרפסת הגג קיים דק עץ איפאה רחב ידיים שמותקן עם חיבורים סמויים, ממנו עולות מדרגות עץ לבריכה, שגם היא מוקפת מעץ מדרך שהותקן עם הדק.
וטרינה בפרופיל בלגי
דק מעץ
דק – פלוק ווד
מדרגות עץ בחוץ
ברזים בחוץ
מבואת הכניסה לבית, בדומה למבואת כניסה למלון בוטיק, פתוחה ומשמשת צומת בין חלקי הבית השונים. במבואה ספרית המתכת המרשימה כשלמרגלותיה פינת ישיבה וקריאה עם כורסאות במראה עתיק לצד שולחן סלון קטן ומטבחון מלונאי ,לצד הכניסה לחדר השינה. וילונות לאווירה הותאמו בכל הבית.

משמאל לחלל המבואה מצויים, מאחורי דלת סמויה, שרותי האורחים ולידם הכניסה המרשימה לחדר השינה, בעלת הדלת הכפולה. חדר השינה גדול ומרווח מאד, עם חלון הפונה  לגינה ירוקה בצדו האחורי של הבית. תחת החלון הגדול נבנה ספסל בטון בחיפוי אבן. המיטה בגוון אבן מולה קמין גז בנוי וטלוויזיה. ארון הבגדים פתוח ומסודר באופן מופתי, כולל את מיטב הגדג'טים לנעלים, תיקים, מגהץ ומראה מרכזית גדולה.  מצדו השני של הקמין, שוב מאחורי דלת סמויה, נמצא חדר הרחצה ובו ג'קוזי עגול ענק בקוטר של 1.8 מטרים, ספסל בנוי במקלחון. קירות כל חדרי הרחצה מצופים באריחים בגובה 3 מ' לקבלת מראה של קיר אחיד במרקם אבן עדין.
מיטה עם מסגרת עם עור
קווים נקיים בחלון מדגישים את הנוך המשתקף. מיטה – אליתה ליבינג

 

חדר ארונות
ארונות: אידיאל, וילונות וקמין – לילי קליאן

 

ג'קוזי בחדר אמבטיה
כל הכלים הסניטרים, אריחים וחיפויים – ויה ארקדיה

 


רשימת ספקים חלקית:

כל הכלים הסניטרים, אריחים וחיפויים: ויה ארקדיה

ארון בגדים – חברת אידאל

צדוק בן דוד -בין שמים לארץ

אמיר שפט -החבל-

אדם יקוטיאלי ( know hope)

אלדר פרבר -עגבניה

נועה יקוטאלי -צונמי

שרון פוליאקין -הגשם

שוש קרמוש -זרים 14

קרן שפילשר -אולטרסאונד

סיגלית לנדאו -Floating

נטעלי שלוסר -אקווריום

מנשה קדישמן -ללא שם

ירמי פינקוס -אורנה ואלה

טמיר ליכטמברג -קאנו

טלי נבון-ילדות משחקות

553
15 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מהמם! ומדוייק!
ואני בדרך כלל מהקוטלים החזקים פה. רק שני דברים: התמונות המסודרות בחדר השינה יוצרות עומס ומבטלות זו את זו. חבל, אני בטוח שכל אחת מקסימה. וגם קצת קשה לי להבין איך מרכז הבית למעלה, זה פשוט קשה כל היום לרדת ולעלות במיוחד לזוג מבוגרים.

סטיילינג מטופש במיוחד
4 בקבוקי אלכוהול עומדים על האח המזוייף בסלון נותנים הרגשה של דירת סטודנטים. כמה לימונים מפוזרים ושלוש צנצנות על שולחן האוכל - זה וואו! ואגרטל עם הפרחים שתקוע ככה באמצע הפריים על סלפק האוכל... לא חראם ? נכון שהבית משעמם וצחיחי, אבל הלימונים לא יצילו אותו מזה. מבנה הבריכה במרפסת - כבד ומעיק. בטוח שהשכנים לא שמחים לקבל את בני הבית על הראש שלהם. לטובה - ספרית המתכת ופינת הישיבה יפים מאד. גם החלון הנחמד שבחדר ההורים. מלבד אלו העיצוב סטנדרטי וחסר נשמה. אני תוהה - אם מדובר על בית לאנשים מבוגרים שחושבים קדימה - לא היה כדאי לבצע הכנה למעלית עתידית?

נכס מרשים מאוד (הבאנר המוגזם מציק!)
הבעלים כנראה בעלי כיסים עמוקים, הצליחו לקלוע לרף "מלון יוקרה".המרפסת מקסימה במיוחד. הלובי נראה כצת שטח מבוזבז.מקווה שכאשר יתחילו לגור ב"נכס" הוא ירגיש יותר בייתי.

זוג מבוגר
זוג בשנות החמישים הוא זוג מבוגר? אם כך זוג בשנות השישים או השבעים הוא זקן ממש... אפשר פשוט לרשום זוג בשנות החמישים מבלי לקטלג . מעבר לכך - שיהנו בביתם החדש

מבית רכבת..."
מ ה מ ם!!!! תכנון מעולה,שילוב צבעים אלגנטי ונעים לעין תהנו!

מאוד יפה
מרווח, נוח, סגנון מאופק, אהבתי מאוד. רק שאלה אחת - אם זה הבית, כמו שכתוב, שבו הם רוצים להזדקן, מדוע אין מעלית או הכנה לפתרון אחר אם לא יוכלו לעלות עוד במדרגות?

ברכות גם לעובדים בשטח ולמבצעים הלכה למעשה גם להם מ
כל הכבוד לוולך עדי מרמת הכובש על הביצוע המרשים והמקצועי

ברכות למבצעים הלכ למעשה
כל הכבוד לעדי וולק מרמת הכובש שנטל חלק בביצוע הפרוייקט עבודה מדוייקת ומקצועית שאפו

בית רכבת שישמש לזיקנתם, רמת אביב
נו באמת, קצת מצחיק לתכנן ולבנות בית ולצפות שישמש גם "לימי הזיקנה"... מלא מדרגות????? מלא מפלסים???? הלו, תחשבו רגע??

תיכנון בית לגיל המבוגר ?
דירה יפיפיה מיוחדת המעוצבת בטוב טעם עם הרבה רוח צעירה . אבל , הכנה לגיל המבוגר? טיפוס יום יום לקומת חלל הפעילות הציבורית ? אמבטיה גדולה בחדר השינה ? אילו טעויות קרדניליות עתי של בעלי הבית ושל המעצב . נכחתי כבר בתהליך והתוצאות העתידיות .

פרשנות: בגיל מבוגר ישכירו ביוקר ויממנו כך
את הדיור המוגן. בינתיים בגיל 50, 60 וגם 70 עוד אפשר לעלות במדרגות.

עיצוב ווילונות לבתי / דירות יוקרה
ווילונות בטון בהיר ונעים, לפרטיות, מניעת שמש ישירה וצל. עבודה מושלמת! www.eligo.co.il

סוף סוף חדר שינה מרווח, ולא קופסת סרדינים
כהרגלנו הישראלים, משאירים את המרחבים לחללים שאותם נציג לאחרים וחדר- שינה לעצמנו- נסתפק במה שנשאר....

בית רכבת

בית רכבת
עיצוב מדהים. עשיר מעניין צבעוני. אני רק תוהה האם באמת זה היה בית רכבת. ואגב, ככה כותבים קופנהגן.

המלצות נוספות
בודק...