עיצוב מודרני עם נגיעות כפריות חמות

מצד אחד קיר בטון עכשווי ובריכה מעוצבת – מצד שני פינת קריאה מפנקת וג'ימבורי שובב. המשפחה הזאת לא התפשרה על הסטייל ועדיין הצליחה להתאים את הבית לארבעה קטנטנים

300 מ"ר
רגב כלף
רון שפיגל

חדר משחקיםגם מרחב לילדים וגם עיצוב נקי

הדיירים: זוג + 4 ילדים קטנים
המקום: אורנית
הבית הזה תוכנן תוך חשיבה על מקסום שטח המגרש. בניית הבית נעשתה לגובה כך שהבית כולל מרתף ושתי קומות נוספות, שגודל כל אחת הוא כ-80 מ"ר. מבחינת העיצוב, שולבו כאן קווים מודרניים יחד עם נגיעות כפריות, ובאופן דומה שולבו צבעים קרים עם חמים. "מצד אחד יש קיר בטון והרבה קווים ישרים ומצד שני חלונות בלגיים ופרקט אלון מבוקע שמכניסים הרבה חום", מרחיב רון שפיגל, האדריכל של הפרויקט.
עיצוב שמשלב מודרני וכפרי
עיצוב שמשלב מודרני וכפרי
הדיירים היו מעוניינים בתחושת מרחב. כדי להגשים את המטרה, קומת הכניסה תוכננה כך שתהיה פתוחה ומאווררת עד כמה שניתן. "החזית שפונה לגינה ולבריכה מאובזרת בחלונות מינימליסטיים", מתאר האדריכל, "ועל התקרה בחלל המרכזי פוזרו גופי תאורה אמורפיים שמייצרים עניין והומור".
בית עץ לילדים
גינה, בריכה ואפילו בית עץ לילדים
אולם, מול הפתיחות הזאת, נתקלו הדיירים והאדריכל באתגר לא פשוט בדמות קיר ארוך ונטול חלונות. "הקיר הזה היווה בהתחלה מגבלה אך הוחלט להשאיר אותו כבטון חשוף ובכך להפוך אותו לאלמנט עיצובי", מספר שפיגל. "הקיר נמתח לאורך שתי הקומות ומהווה ציר אנכי שמחבר ביניהן, וגם נותן רקע נפלא למדרגות".
גופי תאורה בתקרה
קומת הכניסה: פתוחה, קלילה ומוארת
המדרגות עצמן עשויות פח בעובי 12 מ"מ ומצופות בעץ אלון. באזורים מסוימים המדרגות תחומות במעקה מתכת מינימליסטי, אך במרכזן הוא מוחלף במיתרים דקים מנירוסטה. "המדרגות, יחד עם קיר הבטון שמאחוריהן, מהוות גורם משמעותי שמשפיע על עיצוב החלל", מסביר האדריכל.
מעקה למדרגות ממיתרים
למדרגות יש מקום של כבוד במערך העיצובי
שלוש הקומות של הבית מקושרות זו לזו גם באמצעות ספריה שגובהה כעשרה מטרים וחצי. "בכל קומה הספרייה משמשת לפונקציה אחרת", אומר שפיגל. "במרתף היא מיועדת לילדים, בקומת הכניסה מוצגים בה ספרי בישול וספרי נוי, ובקומה העליונה היא מתפקדת כספריית פנאי".
קיר בטון חשוף
כל אחד והספר שלו: שלוש קומות של ספריה
במטבח יש ביטוי למשחק מעניין בין סגנונות. מימין ניצב קיר לבן הנותן אופי מודרני ובו מוסתרים מוצרי החשמל, ומולו יש אי בסגנון כפרי. "המטבח גדול יחסית ומחולק לאזור 'נעלם' ולאזור נוכח", מסביר שפיגל. "בצדו גם ממוקמת פינת ישבה קטנה שמשמשת את בני המשפחה, ואליה צמודה ויטרינה שפונה לגינה".
מטבח בסגנון תעשיתי
המטבח הוא משחק של סגנונות
פינת משחקים
לצד המטבח יש פינת משפחה אינטימית
בסלון בולטת הספה המרכזית שמתאימה גם לישיבה פורמלית וגם לרביצה מתפנקת. לצד הספה הזאת יש כורסת טלוויזיה והדום, שמוסיפים לתחושה המזמינה. מהסלון ניתן לצאת לגינה, שם יש פינת ישיבה לאירוח, בית עץ מהנה לילדים ובריכה שניתן לכסות כשהיא לא בשימוש.
סלון פתוח למרפסתחלל המגורים: גם פורמאלי וגם מפנק
מרפסת גדולה עם פרגולה
מבט מהגינה לסלון: חיבור נפלא של פנים וחוץ
הקומה העליונה של הבית כוללת שני חדרי ילדים גדולים ומרווחים, כשכל אחד מיועד לשני אחים. בנוסף נמצאת שם יחידת ההורים, שאותה ניתן לחלק בעתיד לשני חדרים במידה ויידרש מקום לילד נוסף. "יחידת ההורים כוללת פינת ארונות וחדר רחצה, והמיטה ממוקמת כך שתשקיף אל הנוף", אומר האדריכל.
חדר שינה פונה לנוף
יחידת ההורים והנוף הנשקף ממנה
שרותי אורחים
גם השירותים מעוצבים בהקפדה
בקומה התחתונה ביותר נמצא המרתף. לאזור הזה יש מספר תפקידים: הוא משמש כמרחב מוגן, ותוכננו בו פינת עבודה ופינת משפחה. אולם, מעל לכל, המרתף נועד עבור הילדים. זה המקום שבו הם יכולים להתפרע, לשחק ולארח חברים, ואפילו עוצב שם מיני ג'ימבורי צבעוני ומהנה.
גרם מדרגות מעץ
מבט מהקומה העליונה למרתף: בבית הזה יש מקום לכולם

רשימת ספקים חלקית: 
מדרגות – סולם יעקב
בריכה –  ספרטא ספה
חלונות – מאסטרו
תאורה – קמחי תאורה
ריהוט ספות – אליתה ליוינג
ראשית
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המלצות נוספות
בודק...