קיר אפור והמון אור: עיצוב אמנותי לבית משפחתי

החיבור ההדוק בין החוץ לפנים מתבטא בעיצוב מקורי של המסגרות סביב פתחי הבית ובקיר החובק את המעטפת. בחוץ ובפנים, הקיר ממלא תפקיד משמעותי של חלוקה וחיבור בין חלקי הבית

362 מ"ר מ"ר
180 מ"ר מ"ר
עמית גושר
נוימן חיינר אדריכלים
חלל בית פרטי בעיצוב מודרני
מגרש: 362 מ"ר
שטח: 180 מ"ר
אדריכלות: נוימן חיינר אדריכלים
צוות התכנון: שרון נוימן, תמר זהר
זיקתה המובהקת של האדריכלית לסגנון האדריכלות המודרנית ניכרת במראה הבית בכללותו, ובעיקר בתכנון מסגרות החלונות והפתחים בבית. בניגוד לאופנה הרווחת היום של פתיחת הבית אל החוץ במקסימום האפשרי, תכננה ובנתה האדריכלית בית מאוורר ומוצף באור טבעי, החודר פנימה דרך פתחים ממוסגרים במסגרות אלומיניום בעוביים שונים וחלקם אף ניתנים לפתיחה. החלונות והדלתות שנועדו לפתיחה מוסגרו בפרופיל רחב יותר דבר המקנה למראה החלונות והדלתות פן אמנותי המזכיר את יצירותיו של מונדיראן.
לחיזוק הרושם האמנותי הוסיפה בחלק מהדלתות והחלונות זכוכית חלבית המדגישה את השקיפות של יתר החלקים ומשחקי הצורות שנוצרו על ידם. הדלתות הניתנות לפתיחה נועדו למטרות מעבר מן החוץ פנימה ולהפך. החלונות הנפתחים, לרוב הפתחים נמצאים בחלקה העליון של המסגרת, נועדו ליצירת סירקולציה של אוויר המסייעת לשמירת טמפרטורה ממוזגת בכל עונות השנה.
חלל בית מעוצב מודרני
ספה שחורה גדולה
מבט על חלל בית
הבית מורכב מריבוע ומלבן המחוברים ביניהם, למראית עין, באמצעות קיר אפור. הבית נסתר מעיני החולפים ברחוב הסמוך, למעט הקיר האפור העובר בגובהו את שני האגפים ומתרחק מהם בחריץ צר, הוא זה שיוצר נוכחות מסוימת אל מול הרחוב. מלבדו, החלק היחיד שמשיק אל הרחוב, תפוס על ידי החנייה, ומשום כך הכניסה אל הבית מוקמה בצד הבית. הבריכה המשתקפת מהחלון הנמצא מול הכניסה, על מימיה הרעננים בגוני תכלת בוהקים, מקבלת את פני הנכנסים. צרה יחסית וארוכה היא נמשכת לכל אורך הבית, וניתן להביט עליה מכל אחד מחדרי הבית.
חצר בית מעוצב בריכה
בריכה פרטית מעוצבת
חצר בית פרטי מעוצב
חיצונית, הקיר האפור שהובלט על ידי טיח בטקסטורה מיוחדת, מהווה חוליה מחברת שקושרת בין שני חלקי הבית. בפנים, מחופה באותו טיח, יוצר הקיר חיץ. בקומת הכניסה, הקיר מפריד בין האזור החברתי לבין שירותי האורחים והממ"ד, בו עוצב משרדו של הדייר. הקיר גם מסתיר חלק מגרם המדרגות העולה לקומה השנייה. את החלל שנוצר מתחת למדרגות ניצלה נוימן לפינת מחשבים משפחתית ולספרייה גדולה שלצדה דלת הפונה אל הבריכה אשר דרכה ניתן להגיע ישירות לחדר רחצה קטן שנועד למשתמשים בבריכה.
חדר עבודה מעוצב
מדרגות עץ שחור
מסדרון
מדרגות בית פרטי
עיצוב בית
בקומה העליונה, הקיר האפור מהווה הפרדה בין שלושת חדרי הילדים לבין יחידת ההורים. מהמישורת העליונה של גרם המדרגות המגיעה אל הכניסה ליחידת ההורים, נמשך גשר המגיע אל חדרי הילדים. הגשר בנוי עץ, נשען על מסגרת מסיבית של קורות ברזל (דבל טי) ותחום על ידי מעקה בטיחותי עשוי רשת ברזל. דרך החלונות הגדולים הממוקמים לאורך הגשר, חודר אור יום המציף בזוהרו את כל האזור החברתי, כניסה, פינת אוכל וסלון.
חדר שינה מודרני
חדר שינה ילדים
חדר לימודים
חדר רחצה ילדים ירוק
חדר רחצה ואמבטיה מעוצבת
מקלחת רצפה מעץ
אלמנט באוהאוס אופייני בצורת חלון צר וארוך המתמשך לכל גובהו של הבית, שולב בקיר הבית הצדדי הפונה אל הבריכה. גם בחלון הזה, כמו ביתר המסגרות בבית, ניתן לזהות קטע הנועד לפתיחה למטרות אוורור.
בית פרטי מעוצב מבחוץ
בית פרטי מעוצב מבחוץ

 

553
22 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בית מדהים! אבל מה יהיה עם האפור הזה?

רגשות מעורבים
כאשר צופה בתמונות, מצד אחד בית מהמם, מאוד מודרני ועשוי טוב. מצד שני - קונספט של מבנה ציבורי, לא בית מגורים. כאשר אני מתבוננת בבית הזה אני רואה אדריכל שמתמחה במבנים ציבוריים: ספריות , מרכזי כנסים, וכדומה. יש המון אלמנטים אדריכליים שנלקחו משם. אפילו החלון הארוך של קיר המדרגות - לא נראה כמו חלון שתוכנן לבית מגורים, בצורתו. הוא נראה כמו חלון של הכנסיות המודרניות האלה בדנמארק ואיסלנד. הכל התערבב כאן. אבל הציבורי - שולט. בנוגע לעיצוב הפנימי - אני מבינה שזה עניין של טעם אישי של לקוח, וזה מה שהוא רצה, ולכן אין כאן מקום לביקורת. יכולה רק לומר ששוב פעם אין כאן תחושה של משפחה. בעיני עיצוב מוצלח מתחיל כאשר אנחנו נכנסים לבית ומבינים מי גר כאן. לא במקרה הנ"ל.

ראינו כבר.. לא מזמן..
מילא למחזר אבל איך במרווח כל כך קצר. בית יפה אבל ראינו כבר.

תגובה
מואר אך כל כך קר!! קצת אומנות על הקירותמולו פריט או שניים היו עודים את ההבדל

תגובה 2 כל כך נכון

זה גרוע אפילו בשביל משרדי מס הכנסה
עוד פעם בית אפור, לא מטוייח, בלי רהיטים, בלי חפצים, בלי טעם ובלי ריח. מה יהיה איתכם, אנשים???

קר ומנוכר

קצת צבע לא היה מזיק שם..

התייחסות למפתחים .
מבלי להתייחס למבנה ועיצוב הפנים . אני מאוד אוהב את אלו שבחרו לחיות בבית "מואר" שפתוח כמה שיותר לגינה/פטיו....החצר נכנסת לבית והבית יוצא לחצר .בבתים עם מגבלת גודל זה נותן תוספת משמעותית ומשחרר את תחושת המחנק והאפלולית בבתים מסוגרים ואטומים לסביבה . כמובן שיש חשיבות גם למבנים שבנויים סביב .

מקסים!!!
מקסים!!! אהבתי מאד

מקסים
אהבתי , אמנם קצת קר וכנראה בגלל האפורים אך עדיין משדר רוגע ונקיון. אלמנטים צבעוניים לא יזיקו כאן.

יש בעיה עם בתים מעוצבים מדי....

יפה מאוד. נראה הרבה יותר מ180 מ"ר.

השחור היום שחור מאוד!

הדמיות ברמה מאוד גבוהה

הכל נדוש
עם כל כך הרבה כסף אפשר לעשות משהו קצת יותר מקורי. חבל

עשוי היטב אך מרגיש קר ומנוכר
רואים בבירור כי נעשתה עבודה מקצועית ואיכותית. אך התוצאה משום מה קודרת לעין. ייתכן ושילוב הצבעים והמרקמים הם היוצרים אווירה קרה ולא ביתית. אבל אולי לזה התכוון המשורר....

מי עשה את הארון בחדר שינה?

בית שהשקיעו בו כל כך הרבה כסף...
ונראה כך??? בזבוז מוחלט!!!

אהבתי
אולי כדאי להוסיף שטיח צבעוני בסלון שיוסיף חמימות

אהבתי
אולי כדאי להוסיף שטיח צבעוני בסלון שיוסיף חמימות

אחד המדכאים שראיתי
מוזיאון קפוא..

המלצות נוספות
בודק...