אי של שפיות: דירה תל אביבית צבעונית בחתימה אישית

בעלת הבית, שהיא גם המעצבת, דאגה שבדירה שלה יהיה כל מה שמשפחה קטנה צריכה כדי לטעון מצברים ולצאת חזרה לרחוב השוקק

150 מ"ר
סיגל סבן
איבן סיבוני
בתיה עובדיה
טל מידן להמן (דירתי-לי)

הדיירים: משפחה בת 4 נפשות
המקום: מרכז תל אביב

מדובר בדירה שהיא אי של שפיות בתוך כאוס אורבני שוקק – רחוב בוגרשוב בתל אביב, שמכיל מגוון חנויות עמוסות פרטים, בתי קפה ובתי אוכל בשלל ריחות, וציר הומה של תחבורה ואנשים. כדי לאזן זאת, הקו המנחה של האדריכלית היה ליצור אווירה של אתנחתא נינוחה מן החוץ. חומרי הבסיס אותם הניחה האדריכלית היו ניטרליים, והיוו רקע עבור המעצבת, שהיא גם בעלת הדירה. שטח הדירה והתקרה הגבוהה אפשר חלוקה מחדש לחדרים ושטחים משותפים מרווחים יחסית, וכן התקנת דלתות גבוהות מהרגיל, כמו בדירות של פעם. הפרקט הונח בזווית לצורך טשטוש אלכסון החזית הצפונית של הדירה (מטבח-סלון) ובכך הוסיף לחוויית המרחב.
כאמור, הדירה עורפית, והחלונות היוו חלק מורכב לטיפול. הם תוכננו כדי לאפשר כניסה מרבית של אור ואוויר, לטשטש את חלקי הנוף הלא רצויים ולמקד את העניין בחלון עצמו. נשמרה פרופורציה זהה בחלוקה הפנימית של החלונות, הן בפתחים הקטנים והן בגדולים. הפתיחה בחלק מהחלונות הינה פתיחה תחתונה אל החוץ, מה שמאפשר כניסה של אוויר ואור יחד עם שמירה על פרטיות. בוויטרינה הממוקמת לכל אורך החזית הצפונית הובלט עץ האזדרכת הגדול, אשר לכבודו אף הותקנה תאורת חוץ. חלון נוסף בסלון הינו היחיד ללא חלוקה והוא יוחד על ידי הצבע הירוק. תריסי הרפפה הלבנים תורמים למראה הקליל של החלונות, והדירה כולה נצבעה בגוון אפור אבן בינוני מט, כולל חדרי הרחצה והדלתות.
סלון אקלקטי
הדירה מגלמת במידה רבה את אופי הדיירים השוכנים בה, באופן כזה שקל לדעת את זהות הדיירים רק משיטוט שטחי בבית. מרבית רהיטי הדירה עברו איזושהי הסבה/ תהליך עיצובי משדרג. ניתנה במה רבה לאוספים שליקטה המשפחה לאורך השנים: אוסף מטריושקות מרשים, בובות, פסלים וכל חפץ הקשור בפילים בחדר הילדים, אוסף צלחות בסלון ועוד.
בסלון הוצבה ספה ענקית, רחבה מ-3 מטר, עליה יכולים להשתכן בכיף כל בני הבית. השטיח מסייע בתחימת אזור ה"רביצה" והפרדה מפינת האוכל העגולה הסמוכה. עמוד הטלוויזיה מאפשר את הסטת הטלוויזיה לכיוון הרצוי. על הקיר הנגדי הותקן טפט שמביא גוון חדש ומרענן של טורקיז לחלל, עליו נתלו ארבעה פרינטים של האמנית נעמה פלג-סגל. אל קיר זה הוצמדה שידת וינטג' שהיא בעצמה פריט אמנותי, אותה השיגה בעלת הבית מאלטע זאכן בצפון הארץ ועליה הוצב פסל שפיסלה דודתו של בעל הבית. בסלון מוצגים מרבית פריטי האוסף של המשפחה על ספרייה שבנויה מ-4 יחידות זהות שהן בכלל ספריות משרדיות, אשר נצבעו והפכו לספריה מרשימה בסלון. הכורסה בסלון נמצאה אף היא ברחוב והמעצבת ריפדה אותה בבד שמצאה בנחלת בנימין.
ספריה צהובה
קיר כוח עם טפט
שטיח בסלון
במטבח, ככל הנראה החלל החשוב ביותר בדירה, שכן בעלת הבית מבשלת בו מדי יום ממושכות. הקיר הגדול במטבח נצבע בצבע לוח גיר שחור ומהווה לוח מודעות / רשימת קניות / פינת יצירה עבור הילדים. בנוסף, הסירים הועברו כולם מעלה למוט וילון ארוך המעוגן היטב בתקרה, על מנת לאפשר יותר מקום אחסון בארונות לשאר המכשירים ומוצרי המזון. למרות השימוש הרב בשחור, המטבח מואר וצבעוני בזכות אלמנטים צבעוניים כמו מחזיק פירות וירקות, פח מעוצב, שטיח צבעוני ושיש כלכתה לבן ובוהק.
מטבח אורבני
פינת אוכל קטנה עגולה
ריצפת פרקט
חדר העבודה חופה בלוחות OSB, שגם מהווים פתרון אקוסטי וגם לוח השראה. בסמוך לקיר הותקן שולחן עבודה זוגי שנבנה מלוחות OSB אף הוא, והוא שילוב של משרד המעצבת, חדר עבודה עבור בן זוגה בלילות, ולעתים גם חדר מוזיקה בו מוצגים לראווה מגוון כלי הנגינה בהם הוא נהנה לנגן.
קיר שעם
חדר עבודה
גוף תאורה מעוצב
חדר ההורים משדר הרבה רוגע, הרבה לבן, עם נגיעות עדינות של צבע ועציצים מעל המיטה. למיטת ההורים הצטרף ראש מיטה בצבע זהה שייתר את הצורך בשידות, מכיוון שלא היה עבורן די מקום בחדר. ספסל אחסון בחדר הובא אף הוא משוק הפשפשים, עבר צביעה והמעצבת הכינה עבורו מזרן מרופד בבד תואם. כעת הוא מיועד לאחסון טקסטיל המשמש אותה בעבודתה.
חדר שינה קלאסי
חדר שינה קלאסי
חדר שינה קלאסי
מתלה
חדר הילדים מחולק, עד כמה שניתן לחלק חלל קטן יחסית, לאזור שינה והרגעות ולאזור משחק וערות. המיטות של הילדים נמצאו ברחוב וביד 2 ונצבעו, כאשר בין המיטות מפריד כיסא כחול, ומאחוריו מדף תמונות שהוסב למדף ספרים ארוך ובו הספרים שנקראו בימים האחרונים. שולחן הילדים צוות לכיסאות ילדים משנות ה-50 משוק הפשפשים, שכולם עברו צביעה והתחדשו בטפטים. את הקיר הראשי מעטרים שני פסים מטפט שהדיירת תמיד חלמה עליו, אבל לא יכלה להרשות לעצמה לחפות בו קיר שלם, וביניהם אייל מקרטון שמהווה נקודת אמצע בקיר ומדגיש את הסימטריה שלו. בשאר הקירות נתלו מדבקות צבעוניות המדמות אפקט של קונפטי, בזכות צורתן וההנחה האקראית שלהן. בפינת המשחקים והצעצועים יש כוורת שנכנסה בדיוק למידות הנישה, לה צורפו לה גלגלים וגג שנבנה משני לוחות עץ. בסמוך אליה – שולחן יצירה עם מסגרת גדולה משוק הפשפשים בחיפה, שנצבעה בצהוב ועליה נתלות יצירות מתחלפות של הילדים.
חדר תינוק
חדר תינוק
חדר תינוק
חומרי הגמר הטבעיים וסקאלת הגוונים מהווים רקע מהודק, לבוש ונוכח, המאפשר בדירה המשך קו אישי, מינימליסטי, שקט אך רווי פריטים, ססגוני וסוער. הדירה חופתה כולה בעץ אלון טבעי, כאשר בחדרי הרחצה עץ האלון הגושני חוזר בנגרות הקבועה וכן ברצועה שמעל דלת חדר הרחצה ביחידת ההורים. אריחי הריצוף בחדרי הרחצה זהים בגוונים, אך שונים בדגם השטיח שהם יוצרים.
חדר רחצה
חדר רחצה
חדר חרצה
תוכנית הדירה לפני: 
תוכנית הדירה אחרי: 
רשימת ספקים חלקית:
נגרות חדר עבודה: איגור סולוביי
פינת אוכל: שולחן – שאול קצב, כסאות: ID DESIGN
ספה בסלון: ID DESIGN
כריות בסלון: דירתי-לי
שטיח בסלון: שטיחי איתמר
ספריות בסלון: איקאה
תאורה מעל פינת אוכל: ביתי-לי
תאורה מעל תמונות: קרן אור
כסא בחדר ילדים: אייטמס גלרי עודפים
שטיח בחדר עבודה: FIBERS
טקסטיל בחדר הורים: גלי לבנה
רוב הרהיטים מלוחות יד שניה למינהם ומשוק הפשפשים

עון

553
57 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דירה יפהפיה!
צבעונית אך לא מוגזמת, תכנון פרקטי ויפה כאחד. תהנו!

לא דילגו על אף קלישאת עיצוב
עיצוב הפנים מזעזע וחסר התאמה באופן שאינו נעים לעין.

דחסו לדירה אביזרים של 5 דירות
אי אפשר להביא הביתה את חמש העבודות האחרונות ולצרף אותן יחדיו. ממה שהולך כאן לא ניתן ללמוד כלום. אולם העיקר הוא שבני הבית מרוצים . יום ניפלא

מקסים!!!

מקסים ! חי ,חם ומזמין

חדר עבודה
הדירה מהממת מהיכן הלוח שעם שמרפד את הקיר בחדר העבודה ואיך הוצמד לקיר?

דירה מעלפת!
עיצוב ותכנון מרהיב. הייתי מוותרת על טפט התכלת בסלון, ובמקומו מוסיפה וילונות לבנים שקופים למרפסת כדי לרכך מעט, אבל מעבר לזה - מושלם. החדרים יפהפיים. סוף סוף דירה חמימה ועם אומץ עיצובי, שלא רואים באף מקום אחר. מקסים, תיהנו!

מזמן לא ראיתי דירה ככ מזמינה וכיפית
מקסים מקסים מקסים

מקסימה!

לסלק את הבבושקות מהספריה ומיד!!!

דירה
פעם ראשונה שאני מגיבה על דירה.. היא פשוט נהדרת,לא הייתי משנה כלום

מאין לוח השעם הגדול?

יופי של תכנית - העיצוב לא משהו
התכנית מוציאה את המירב מהדירה. שאפו. חבל שהעיצוב נופל הרחק מאחור. המון קשקושים (לשם מה צריך את תמונות איקאה-פיקסו בין החלון למזגן?) כאילו פחדו להשאיר חלקת קיר חשופה. טפטים לא מוצלחים וגודש עיצובי. יוצאים מן הכלל המטבח (אהבתי!) וחדרי הרחצה.

ארון אמבטיהמ
מהיכן ארון האבטיה ?

איך שמים עציצים מעל ראשים בחדר שינה?
קצת משתוללים והופהה ...עציץ על הראש. :-) :-) הדירה מעניינת, מלאת אור ושמחה. יפה!

טוב טעם אחד גדול.
הפרופילים בריצפה - רעיון עיצובי ניפלא.

מעייף....חטפתי הפרעת קשב מרב צבע ומרקמים

חירבוש אחד גדול, בלגאן חסר טעם
ממש קשקשת ברשת, הגזמתם עם ערבוב הצבעים הזה, חפצים לא יפים, אין טיפת טעם או חן. שוב תעודת עניות לעיצוב הישראלי.

איזה חוסר שקט....

תגובה לארבע עשרה
היי, אשמח להעביר לך את פרטי הנגרית (כן!) אותה גייס לפרויקט הקבלן. עשתה עבודה מצוינת

תגובה לחמש עשרה השובבה
1. זהו מדף רחב ואין סכנה 2. העציץ ממש קליל 3. יש לנו ילדים קטנים בבית :)

תשובה ל14
ארונות חדרי הרחצה והמטבח מהווים חלק מהתכנון האדריכלי, ביצוע ע"י שני נגרים שונים. ניתן לקבל פרטים נוספים בפניית דוא"ל לאדריכלית.

תגובה לשתיים עשרה
אלה לוחות osb אותם תכננתי עם איגור סולוביי הנגר המוכשר והלבבי!

תגובה לדקלה
תגובה משמחת, כיף. תודה רבה!

תגובה למגיבים
היי לכולם, תודה רבה על הפרגון, שמחה שהבית שלי מרגש רבים מלבד דריו :) למשמיצים תחת מעטה של מספר תגובה - לוקחת הכל בהומור, נותנת לכם כמה טיפים לחיים כמו שאני קיבלתי ״טיפים״ פוגעניים מכם: ביקורת היא במקום כשהיא בונה, גם אם היא לא מתגמלת כמו לירות חצי ארס באנונימיות - דבר שאנשים קטנים נהנים ממנו מאוד. זה בסדר לא לאהוב הכל, רק אל תשכחו שאנשים גרים בדירות האלה. שאלו את עצמכם למה חשוב לכם להשמיץ ככה? איזה צורך זה משרת? צאו עם התשובות האלה למסע גילוי-ושיפור-עצמי.

מחמאות לאדריכלית
יופי של תכנון זה לא מפתיע אותי בתיה תכננה גם את הדירה שלי ואני מרוצה כל יום מחדש

ככה בדיוק אני רוצה את הבית שלי.

אי של שפיות
אי של קשקוש

כל כך לא הטעם שלי
ובכל זאת, יצא משגע שאפו

דירה מושקעת באהבה
תכנון מצויין והעיצוב- רואים שזה בית של אנשים חמים. מקסים סגנון מיוחד

עיצוב משגע..
השימוש בחומרים מגוונים לכל חלל בטוב טעם. כל חדר מיוחד ומסוגנן למופת. ישר כוח!! תהנו ;)

מאוד יפה!

Nice apartment, but Bograshov...
is a dirty and noisy street, I lived there when I was in my 20s and the smog and dust from the cars was killing me and I had to clean my floors every day, to think that all that poison is on the bed sheets and sofas.. not a great place to raise kids

עוד דירת פינטרסט חמודה
הסגנון מאוד חמוד. צבע, אומנות, טפטים, קרמיקות מסוגננות, מנורות מסוגננות ועוד .....יש מהכל ויכל להיות נורא אך עשוי בטוב טעם ומשתלב. יופי.

תגובה למעצבת
מותר לאנשים לא לאהוב את העיצוב של הדירה שלך ,זה לא הופך אותם לאנשים קטנים .לא כולם חייבים לאהוב כמו שאת בטוח לא אוהבת עיצובים של בתים אחרים. לכנות מגיבים "אנשים קטנים " לא משרת אותך בכלום כפי שהטבת להגדיר זאת בתגובה שלך ,ובטוח לא הופך אותך לטובה יותר מכל אלה שהשמיצו ! נקודה למחשבה

אמנם די צבעונית אך עדיין קרה להפליא
ובשביל זה צריך כשרון מיוחד... :)

עמוס מדי
הייתי מוותרת על הטפטים. יש מספיק חפצים צבעוניים. עומס הבבושקות ועוד כמה חפצים כדאי להעלים.

ל-36
אני חושבת שפספסת לגמרי את התגובה המקורית שלי. חלילה לא מבקרת את מי שטעמו שונה משלי, נתקלת בכאלה מדי יום ובזכות הטעמים והסגנונות השונים העולם שלנו כל כך מעניין. מבקרת את מי שבוער לו לכתוב דברי שטנה וארס באנונימיות בכתבת עיצוב בית, כולה כתבת עיצוב בית. זו תעלומה מדהימה בעיניי - מה מניע אנשים כאלה? למה זה עושה להם טוב? האם תחושת סיפוק עצומה מציפה אותם ברגע שלחצו על שגר? האם הם מרגישים מלאי חשיבות עצמית ושכל הקוראים רק ממתינים לתגובתם המקטלגת? אני נוטה לחשוב שאם כך, מדובר באנשים קטנים. וזה מצער אותי מחד ומסייע לי לישון יותר טוב בלילה מאידך :)

תודה ל-35
תודה שהארת לגבי הנושא! ייחקר לעומק ונפעל בהתאם.

יפה! רק שתי הערות
הכל מאוד יפה ומלא דמיון כיף לגור בבית כזה רק שני דברים שהייתי משנה - 1.הצבע והדוגמא של השטיח בסלון - חום רועש על פרקט נראה מיושן ומעמיס לטעמי 2. ארון עץ בחדר שינה גם מעמיס לטעמי בכמות העץ כשלוקחים בחשבון גם את הפרקט אבל באמת עבודה טובה סהכ

מה העיצוב פה ? דירה רגילה לחלוטין

עיצוב הדירה
איך דירה מעוצבת לא צריכה להיראות. כל המיגרעות האפשריות.

לא מבין.
לא מבין איך משקים את העציצים במדף העליון שבספריה הצהובה ועוד צמודה אליה ספה. על נגישות שמעת? ספה צמודת ספריה. נער הייתי וזקנתי ולא ראיתי כדבר הזה. אגב, מה קורה במדפים התחתונים שאותם, כאמור, מסתירה הספה הצמודה. חדר שינה: 1. עציצים מעל המיטה? בטח עבור הצילומים בלבד. שאם לא כן, זה מגוחך. 2. אין אפילו שידה אחת בצידי המיטה. לא מניחים ספר, תרופות, מים ללילה? 3.גופי התאורה מעל המיטה, אינם מאפשרים תאורה "מקומית" ולכן מפריעים לבן הזוג הישן.... אם זה מה שאת אוהבת, הם היו צריכים להיות מקובעים לקיר הרבה יותר נמוך. מחופים באופן שיזרוק את התאורה כלפי מטה בלבד. חדרי האמבט - בסדר.

הם אף פעם לא מזמינים חברים לארוחות
אולי בעצם אין להם חברים

בסלון קקופוניה איומה
השטיח והטפט ממש לא לעניין ובאמצע בוגרשוב כל כך הרבה חפצים מזמיני אבק ? או שיש להם צי של משרתים או שתוך זמן קצר הבית יהיה מלא אבק

דירה יפהפייה
עיצוב חמים ונעים, צבעוניות משגעת אהבתי את העובדה שהדירה מקרינה אישיות וטים טוב. איזה כיף לגור בבית כזה. תהנו!

בית מקסים! מהיכן מנורת הכלב הצהובה?
אשמח מאוד מאוד לדעת (-:

שיפוץ
דירה נחמדב הטאפטיפ ציפויי הקיר והשטיחים זוועה

ענין של טעם
יותר מדיי עמוּס וּמקושקש. חדרי-השינה וחדרי-האמבטיה הם הדבר היחיד היפה בדירה הזאת, בנוסף לחלונות הגדולים.

כורסא
אפשר לדעת מנין הכורסא וההדום הנהדרים שבסלון?

דירה מקסימה מוארת נעימה ומשפחתית מהמם!

מעצבת
בית מקסים חם ומשפחתי . מי המעצבת?

דירה ממש יפה שאפו רק שאלה
בחדר השינה המיטה הזוגית ממש ממש צמודה לארון בגדים. איך מסתדרים? גם בלי שידה קטנה ליד מיטה נראה לי לא פרקטי להניח משקפים/מים ועוד אבל נגיד ועם זה מסתדרים ...למה אי אפשר להזיז את המיטה מהארון כדי שלדיירים יהיה נוח? מלבד זה מהמם...גם אהבתי מכל הדברים בבית את הספסל הטורקיז...

אהבתי

חוץ מהפרקט שמוסיף המון, הכל רגיל.

מאיפה הפח במטבח?

תשובה ל-60
מ- BRASS

המלצות נוספות
בודק...