בלי לעגל פינות: בית ששופץ מהיסוד

הבית הזה שופץ ועוצב מחדש על כל שלוש קומותיו. התוצאה: סביבת מגורים נקייה, חמימה ומלאה באור

800,000
240 מ"ר
500 מ"ר
רגב כלף
ענת רגב
אי במטבח בסגנון כפרי
הבית לאחר מתיחת הפנים
הדיירים: זוג צעיר + 3 ילדים
המיקום: שכונת נוות אילן ביבנה 
המעצבת ענת רגב נבחרה לסייע בשיפוץ טוטאלי של בית פרטי בן שלוש קומות. "הדיירים דרשו לשנות את הקירות הפנימיים ואת חזיתות הבית, ולהרחיב את הבניה בשתיים מהקומות", מספרת המעצבת. "בנוסף הם רצו להגדיל את אזור המגורים ולהסב אותו לחלל אחד פתוח, גדול ומרווח, ואף לתכנן יחידת הורים מפנקת בקומה העליונה".
הקו המנחה

מבחינת סגנון, הבקשה הייתה לעצב את הבית בקו מודרני ונקי אך לשלב נגיעות כפריות בהתאם לטעמה של הלקוחה. "הקו המודרני בא לידי ביטוי בתכנון הבסיסי של המרחב ובבחירת התאורה, הריצוף וחלק מפרטי הרהוט", אומרת רגב, "והטאץ' הכפרי בא לידי ביטוי דרך שימוש בחומרים כמו עץ ובריקים".
סגנון עם טאצ' כפריהסלון: התכנון מודרני, הטאץ' כפרי
יציאה לחצר מפרופיל בלגי
שימוש בחלונות גדולים, מאפשר כניסה רבה של אור טבעי וחיבור של הפנים לחוץ
מהחוץ לפנים

העיצוב החדש ניכר כבר מבחוץ. "רחבת הכניסה הקדמית וכל השבילים מסביב לבית רוצפו באריחי אבן טבעית בגדלים שונים",  מתארת מעצבת הפנים. "גם גוון קירות החוץ הותאם לאווירה הכללית של הבית ויצר הרמוניה מושלמת". הרחבה חיצונית האחורית של הבית זכתה גם היא לטיפול, אך שונה. "כאן בחרתי להשתמש בריצוף המדמה עץ אמיתי ויוצר התמזגות עם הגינה והדשא", מוסיפה רגב.
ריצוף חוץ באבן טבעית
סביבת החוץ רוצפה באבנים טבעיות
חלל המגורים

כבר בכניסה לבית נכנסים לחלל מגורים מרווח, המרוצף באריחי גרניט פורצלן בגודל 120/120. הדגש בחלל זה היה ליצור תחושת מרחב ולאפשר חדירה של אור טבעי. "באזור זה תוכננו וויטרינות וחלונות גדולים שיוצרים חיבור בין הפנים לחוץ", מסבירה המעצבת. "בנוסף נעשה כאן שילוב של עץ ובטון שמערב בין סגנון מודרני-מתועש לסגנון כפרי חמים".
מבואת כניסה לבית בסגנון כפריברוכים הבאים: כשנכנסים מרגישים מיד את תחושת המרחב והאווירה הביתית המזמינה
ויטרינות וחלונות גדולים
הוויטרינות והחלונות מכניסים אור רב לבית
המטבח

המטבח עוצב מחדש ובוצע על ידי נגר פרטי, ותוכנן כך שיהיה מרווח ופתוח אל אזור הסלון ופינת האוכל. במרכז המטבח ניצב עמוד בטון דומיננטי שחופה בבריקים שפורקו ממבנה ישן באירופה. "המראה של הבריקים תמיד מחזיר אותי לאירופה הקלאסית, ומכניס עניין וחמימות לחלל", משתפת המעצבת. "מדובר באלמנט על זמני שהיה באופנה מאז ומתמיד ומעולם לא מתיישן, ובנוסף מעניק הרבה אופי למקום".
מטבח בסגנון כפריהמטבח מתוכנן היטב ומשדר קלילות
עמוד במטבח מחופה בבריקיםהאי במטבח בסגנון כפרי בשילוב תאורה שיורדת מעליו ועמוד שחודר לתוך האי ומחופה בבריקים מפירוק
חדרי הילדים

אל הקומה השנייה עולים דרך מדרגות עשויות עץ שמחליפות את מדרגות השיש שהיו שם קודם. קומה זו, בה נמצאים חדרי הילדים, מרוצפת בפרקט תלת שכבתי, המעניק תחושה שונה. "הפרקט, יחד עם הרהיטים הבהירים, יצר אווירה חמה ונעימה", אומרת רגב.  חדרי הילדים הולבשו בקפידה, והוכנסה לכל אחד מהם צבעוניות מתאימה.
חדר ילדהחדר של הבן: אחד הקירות נצבע בגוון כהה יותר
חדר בנותהחדר של הבת: משדר חמימות ועדינות
חדרי הרחצה

דגש חשוב הושם גם על תכנון ועיצוב החדרים הרטובים. "שירותי האורחים רוצפו באריחי גרניט פורצלן ייחודיים בגוונים אפורים שמתמזגים באופן מושלם עם חיפויי הקיר הניטרליים", מתארת המעצבת. שרותי הילדים עוצבו גם הם באופן דומה אך עם דוגמת ריצוף שונה.
חדר רחצה עם אריחים דומיננטיםחדר הרחצה רוצף באריחים דומיננטיים
יחידת ההורים

בקומה השלישית והאחרונה נמצאת יחידת ההורים, שרוצפה גם כן בפרקט תלת שכבתי. הריהוט אמנם לא הוחלף, אך הותקן ביחידה ארון קיר בשילוב טלוויזיה שהוזמן בנגרות פרטית. בשירותי ההורים תוכנן מקלחון גדול וספסל בנוי, ושולב שם חיפוי קיר צבעוני שמעניק עניין ויופי ליחידה כולה", מפרטת רגב. "הריצוף כאן זהה לריצוף שבשירותי האורחים, ומהווה רקע לקיר הדומיננטי".
חדר שינה הוריםיחידת ההורים המפנקת
חדר רחצה עם חיפוי קיר מקושקש
חדר הרחצה של ההורים: הקיר מכניס צבע לכל היחידה
עבודה משותפת

ענת רגב מספרת שעיצוב הבית הוא תוצר של עבודה משותפת שלה ושל לקוחותיה. "יש פה שילוב של 'אני מאמין שלי' ביחד עם הקשבה ולמידת הצרכים והסגנון המועדף על בעלי הבית", היא טוענת. "הלקוחות ביקשו בית פרקטי ונקי מ'קישקושים', ואני הבאתי מצדי אהבה לעיצוב ניטרלי, טבעי ושופע אור".
פינת אוכל כפרית
ההרמוניה הנוצרת מחיבור החומרים
על המעצבת

רגב למדה אדריכלות בסקוטלנד ומאז היא עוסקת באופן עצמאי בתכנון אדריכלי ועיצוב פנים בעיקר לעסקים ומגורים. הקו המנחה שלי הוא עיצוב בקווים אחידים ושילוב בין פונקציונאליות לאסטתיקה מוקפדת", היא אומרת. "אני אוהבת לחבר הרבה פרטים לכדי חלל אחד אסטטי והרמוני שמדבר בעד עצמו ומותאם בדיוק לבעליו".
פינת אוכל עם אקססוריז
פינת האוכל: שילוב פרטים ליצירת חלל הרמוני
מבואת הכניסה
מבואת הכניסה: שימוש בצבעים ניטרליים וטבעיים

רשימת ספקים חלקית:
דלתות פנים – פנדור
ריצוף, פרקט וחיפויים – נגב קרמיקה
תאורה – תומס תאורה, ברק תאורה
אלומיניום – כוכב אלומיניום
ריהוט הסלון ופינת האוכל – ביתילי

 

ראשית
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המלצות נוספות
בודק...