דרמה שקטה בלב הקריות

דירת 6 חדרים תוכננה כך שתתאים לצרכיהם הספיציפים של בעלי הבית- זוג ושני ילדיהם הקטנים. התוצאה משלבת בחירות צבעים אמיצות, חשיבה פונקציונלית ופתרונות מותאמים אישית לחסכון במקום

500,000
130 מ"ר
שירן כרמל
לירז בוקעי
לירז בוקעי

 

הדיירים:  זוג + 2

המקום:  קריית ביאליק

 

דירה מרווחת בקריית ביאליק תוכננה לבקשת בעלי הבית- זוג צעיר ושני ילדיהם. בפגישתם הראשונה עם המעצבת לירז בוקעי, ביקשו הדיירים לתכנן את הדירה כך שתכלול 6 חדרים, בהם מטבח, חדר ארונות וחדר רחצה הורים קטן וחלל מגורים. תכנון הדירה הושפע באופן ישיר ממספר החלטות, בהן ביטול חדר לטובת הגדלת אזור המטבח, והפיכת החלל המרכזי לשטח ריבועי גדול וברור, אשר תוחם את אזור חדרי השינה כחלל נפרד ומבודד מיתר הבית. החלטה נוספת הייתה תכנון חציצה פרקטית ועיצובית בין אזור המטבח לסלון אשר תקבע גם את מיקום מסך הטלוויזיה ואת מיקום הספה בצמוד לקיר הארוך שבחלל. אלמנט נוסף אשר השפיע על התכנון החדש היה הריצוף אשר נקבע מראש לדרישת הדיירים, וכלל אריחי גרניט פורצלן בולטים במידות 80X180.

 מטבח שחור גדולריצוף: רצף

מתוך שיחת הפרוגרמה ולמידת הרגלי האירוח של בני הבית למדה המעצבת כי אין צורך במיקום של פינת אוכל בבית, היות ומדובר ברהיט שאינו פונקציונלי עבורם וכמעט שאינו נמצא בשימוש. כפועל יוצא הוחלט שאזור האכילה המרכזי ומרכז הבית יגיע בדמות אי רחב ידיים הכולל 8 מקומות ישיבה. לאי צוותו כסאות נוחים ומחבקים במטרה לאפשר ישיבה נוחה גם לאורחים מבוגרים המגיעים לבית. בנוסף הוחלט למקם באזור המרפסת פינת אוכל אשר נפתחת ומאפשרת מוקד אירוח נוסף.

רהוט מרפסתפינת אוכל נוספת מוקמה באיזור המרפסת ומשמשת כמוקד אירוח נוסף

בעקבות הפאטרן הסוער של רצפת הבית, בחרה המעצבת לתכנן מטבח המעוצב במקשה אחת ברורה של צבע, כך נבחרו יחידות נגרות וכן משטחי שיש בצבע זהה. על מנת להכריע בין הבחירה בין הצבע השחור ללבן, בחנו המעצבת ובעלי הבית את שתי האפשרויות באמצעות הדמיות פוטו ראליסטיות, אשר אפשרו להגיע להחלטה בפה אחד ולבחור בגוון שחור, במראה ברור ונקי. מטבחי טריו נבחרו לביצוע המטבח, כאשר המטבח כולו תוכנן בדלתות שחורות (חברת נילסן) בעלות ידית אינטגרלית מובנית במראה עדין. אלה שולבו לצד משטח דומוס (דקטון) בצבע שחור ומראה נקי וחלק ללא דוגמא.

מטבח שחורביצוע מטבח: מטבחי טריו, חזיתות: נילסן, משטח: דקטון

ריצוף שיש עם גידיםהמטבח תוכנן בצבעוניות אחידה במטרה להשתלב בהרמוניה לצד הריצוף הדומיננטי

לטובת החציצה בין הסלון למטבח תוכנן אלמנט מרשים במיוחד- ספרייה מגובה רצפה עד תקרה אשר כוללת את מסך הטלוויזיה מצד הסלון, ומצד המטבח כוללת נישת שירות דקורטיבית לכלי מטבח שונים. בהתאם לתכנון המעצבת, הספרייה הייחודית עשויה ברזל דק במקום עבה, במטרה לייצר פריט במראה מעודן. על מנת לשמור על תחושה נקיה ומוקפדת בחלל, מערכות האודיו והחיווט השונות עוברות דרך קופסאות סגורות וכך מאפשרים ניתוב של כלי התקשורת השונים דרך ארון נסתר בכניסה. בארון מוקמו כל ממירי הבית, כשתשתית הניתוב כולה עוברת מתחת לריצוף.

ספריה ייחודיתהספריה הייחודית תוכננה על ידי המעצבת, ביצוע: דולמן יוצרים עיצוב

סלון בסגנון וינטג'סלון הבית. ריהוט: טולמנ'ס, שטיח: שטיחי איתמר

ארון נסתר בכניסהמערכות האודיו והחיווט השונות עוברות דרך קופסאות סגורות וכך מאפשרים ניתוב של כלי התקשורת השונים דרך ארון נסתר בכניסה

אי ישיבה רחב ידייםבמקום פינת אוכל תוכנן אי ישיבה רחב ידיים המשמש לארוחות יומיומיות ואף לאירוח

 בהתאם לתפיסתם של ההורים, אשר מציבה את ילדיהם במרכז הבית, הם ביקשו ליצר עבורם ממלכות קטנות ופרטיות משלהם. כך נרקם קונספט לכל חדר בנפרד, כאשר חדרו של הבן נע סביב תמונה של החתול במגפיים, במטרה לתת דגש על תחושת הרפתקה. בהמשך לקונספט נבחר ציור קיר של הרים, אליו התווספו מדבקות קיר של עננים, כוכבים ושמש אשר נופחים בו חיים ויוצרים מראה תלת מימדי. אלו שולבו לצד מתלי בגדים בדמויות אדם (סוהו) אשר נבחרו במטרה לייצר אפקט של אנשים המטפסים על ההר. וילון רשת כחול מתכתב עם מראה רשת דייגים עדינה, ומשתלב בהרמוניה עם רצפת גרניט דמוי עץ המזכירה רציף דייגים, כך שנרקם יחד סיפור שלם. חדרה של הבת נעטף בתחושת רוך ומתיקות המתאימה בדיוק עבור אישיותה. גווני ורוד, בורדו ופודרה נותנים את הטון בחלל, לצד אלמנטים רכים ונעימים כמו וילון מבד לבן נופל. גולת הכותרת מגיעה בדמות תמונת דוב קואלה אשר לוקטה במיוחד ומוסגרה בהתאם.

חדרי ילדיםלבקשת בעלי הבית תוכננו חדרי הילדים כממלכות פרטיות, בקונספט ייחודי עבור כל ילד 

חדרי ילדים ציור קיר במראה תלת מימדי בחדרו של הבן

חדרי ילדיםוילון רשת כחול מתכתב עם מראה רשת דייגים עדינה, ומשתלב בהרמוניה עם רצפת גרניט דמוי עץ המזכירה רציף דייגים

חדר בתגווני ורוד, בורדו ופודרה נותנים את הטון בחלל, לצד אלמנטים רכים ונעימים כמו וילון מבד לבן נופל

חדר בתתמונת דוב קואלה לוקטה במיוחד ומוסגרה בהתאם

יחידת ההורים בתכנון הדירה המקורית לא הייתה גדולה במיוחד, ובנוסף, בקשתם לתכנן חדר רחצה פרטי קבעה את אופן התכנון הסופי. כך נשמרו מידות של כ 80 ס"מ בהיקף המיטה, ארון הקיר נקבע בתוך נישה בכדי שלא יתפוס מקום נוסף בחלל. במטרה להפריד בין אזור השינה לחדר הרחצה נבחרה דלת זכוכית. ריצוף זהה נבחר עבור שני האזורים וכך מתאפשרת תחושת המשכיות בין החדרים. גם מראה עגולה אשר נקבעה על הקיר ממול הכניסה מספקת תחושת גודל. החלון הקיים הוסתר ע"ל ידי וילון מסך (אורוגון) מקצה לקצה ובכך נשבר המראה של הא- סימטרי המקורי.

יחידת ההוריםיחידת ההורים. מראה: זכוכית גביש

גם חדר הרחצה ביחידת ההורים זכה להתייחסות מיוחדת בתהליך התכנון. כך לבקשת בעלי הבית תוכנן חדר רחצה צמוד, גדול ומפנק אשר יהווה מפלט פרטי עבורם. תכנון החלל עומד בניגוד לתכנון חדר רחצה בדירת קבלן, המזוהה עם תוכנית סטנדרטית הכוללת מקלחון פינתי, ארון וכיור קטן.

חדר הרחצה ביחידת ההוריםחדר הרחצה ביחידת ההורים. שיש: שיש מרק

 חדר רחצה לשנייםמבט אל חדר הרחצה הנוסף בבית

רצפות במראה עץ צבעוניות מונוכרמטית בשילוב רצפות במראה עץ

רשימת ספקים חלקית:

ריצופים וחיפויים: רצף the art of living
נגרות : טריו עיצובים בע"מ
ריהוט עיקרי ומשנה: טולמנס
שיש דקטון קוסנטינו: מעבד שיש מרק
מקלחונים מראות ודלת כניסה מקלחת הורים: זכוכית גביש
שטיח סלון: שטיחי איתמר
ספריה חוצצת בין סלון למטבח: דולמן יוצרים עיצוב

553
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המלצות נוספות
בודק...