כמו מלון בוטיק: עוד בטרם נבנתה הדירה, הדיירים כבר זכו לחיות בתוכה

דירה שתוכננה עוד לפני שנבנתה קיבלה אופי מדויק ונקי באמצעות הגדלה ויזואלית של החללים, יחידת טלוויזיה מודולרית על גלגלים והמשכיות של הספה כלפי המרפסת

120 מ"ר מ"ר
תמי בר שי
מיכל שלגי שירה
מיכל שלגי שירה

הדיירים: זוג הורים, שתי בנות וכלבה
המיקום: תל אביב

האמת שתהליך התכנון והתאמת הדירה החל עוד לפני שהבניין נבנה, כך מספרת לנו מעצבת הפנים מיכל שלגי שירה, כשרק היו תכניות והדירה הייתה "על הנייר" בלבד. בכדי להתאים אותה לצרכי המשפחה ערכנו מספר שינויים בחלוקת הפנים וכל המערכות תוכננו בהתאמה – חשמל ותאורה, אינסטלציה, מיזוג האוויר, הנמכת התקרות, ספרינקלרים ועוד. בין היתר נעשה וויתור על שרותי האורחים, מרפסת השירות צורפה למטבח וחדר אחד הוקטן קצת בכדי לייצר חלל ציבורי יותר נקי בצורתו. בעלת הבית שלפניכם היא גם הצלמת של הפרויקט, שהייתה מעורבת גם היא בסטיילינג.

 

החלל הציבורי פתוח כולו כיחידה אחת ומכיל כמה פונקציות – סלון, פינת אוכל, פינת עבודה, פינת יצירה ומטבח. במרכז החלל מיקמה המעצבת יחידת נגרות מיוחדת, שמצדה האחד חובקת את הטלוויזיה ומצדה השני מדפים הפונים אל פינת האוכל ומשרתים אותה. היחידה בנויה על גלגלים שמאפשרים לסובב אותה לכוון המרפסת וכך לשבת בחוץ ולראות טלוויזיה בימים נעימים, או להזיז אותה הצידה בכלל אם רוצים לארח מסיבה או ארוחה רבת משתתפים.
דירה תל-אביבית
שולחן פינת עבודה – OAK studio
דירה תל אביבית מעוצבת
ספה בנויה ויחידת טלוויזיה/מדפים – נגר פרטי, פינת ישיבה חיצונית – טולמנס, שטיח – איקאה פרקט-מודי
האלמנט המרכזי בחלל הציבורי הוא ספה ארוכה הבנויה לאורך הקיר האחורי של הסלון וממשיכה ויוצאת החוצה אל המרפסת. ההמשכיות של הספה אל המרפסת יוצרת תחושת חיבור של החוץ והפנים, ומרחב המחיה מרוויח את שטח המרפסת כחלק אינטגרלי ממנו. הפתיחות של הדירה אל הנוף אף מעצימה את תחושת המרחב. הצמדת הספה הגדולה אל הקיר האחורי מגדילה את שטח אזור המגורים, גם בפועל וגם תחושתית. בבסיס הספה הזו שולבו מגרות אחסון ואזורי אחסון פתוחים לספרים ומגזינים.
סלון מפנק צבעוני
אחסון ספרים
פינת העבודה של בעלת הבית פונה אל הסלון והמרפסת, וכך משקיפה על כל הדירה והנוף. בנוסף, בחלל הציבורי ישנה פינת יצירה לילדות ובה שולחנות עבודה בשני גבהים (לילדה הגדולה ולילדה הקטנה) עם פלטות מעץ ממוחזר שנרכשו יחד עם שולחן האוכל, והספסל אף הוא מעץ ממוחזר בעבודת אמן. הפלטות על רגליים מתכווננות ויכולות להתאים עצמן לשולחן האוכל במקרה של סעודה רבת משתתפים. במקרה כזה יחידת הטלוויזיה הבנויה על גלגלים יכולה להתנתק מהחשמל ושאר החווטים שיוצאים מהרצפה ולזוז הצידה.
פינת עבודה קטנה
פינת עבודה ומחשב נייד
פינת עבודה ילד ובוגר
פינת אוכל בדירה
שוחן אוכל מעץ עם ספסל
שולחן אוכל וספסל עץ ממוחזר – גלעד ארגז
קיר מעוצב בדירה
המטבח, שבתהליך התכנון קיבל אליו גם את שטח מרפסת השירות, תוכנן ע"י המעצבת כדי להיות פונקציונלי ונוח לבישול ואפיה. עם תנור גדול free standing חזיתות בגימור פולימר ושילוב של וויטרינה מעץ אלון. דופן ארון המקרר, אותה רואים כבר מהכניסה לדירה, נצבעה בגוון צהוב נועז.
קיר צהוב בדירה
מטבחי זיו
שתי הבנות חולקות חדר שינה וחדר נוסף יועד להיות חדר משחקים. בין שני החדרים הללו, במקום קיר, תוכנן ארון בגדים גדול ובו דלת קסמים קטנה, דרכה אפשר לזחול ולעבור בין החדרים.
חדר ארונות לילדים
חדר הרחצה של ההורים מופרד מחדר השינה בקיר זכוכית עם חלונות בלגים. גם כאן הפתיחות מרחיבה את תחושת הגודל הן של חדר השינה והן של חדר הרחצה. בחדר הרחצה הזה נבחרו לקיר האחורי כולו אריחים מצוירים עד התקרה. אלמנט זה נותן לחדר תחושת גובה.
בחדר הרחצה של הבנות ארונית בהזמנה מיוחדת במראה שובב אך לא ילדותי. ומאחורי דלת הכניסה לחדר, לניצול מיטבי של מקום, מוקמו מכונות הכביסה והייבוש.
דלת זכוכית לחדר רחצה
אריחים וכלים סניטארים – מודי
חדר רחצה בעיצוב ירוק ולבן
אריחים וכלים סניטארים – מודי
בכל הבית מלבד בחדרי הרחצה רצפת פרקט אלון מובהר שיחד עם סקאלת הצבעים שנבחרה, עיצוב הפנים המדוקדק והסטיילינג המוקפד נותן לדירה תחושה של מלון בוטיק.
מרפסת צבעונית בדירה
שרטוט
רשימת ספקים חלקית:
ריצופים, חיפויים, כלים סניטארים ופרקט – Modi
שולחן אוכל, ספסל ושולחנות יצירה – גלעד ארגז
מטבח – מטבחי זיו
פינת ישיבה חיצונית – טולמנס
שולחן פינת עבודה- OAK studio
נגרות – א. גלבוע
שטיח – איקאה

 

553
10 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאכת מחשבת

דירה מתוקה, אהבתי את הדלת בארון חדר הילדות

שאלה קטנה
שלום, הכל מקסים!! אשמח לדעת את מספר הגוון בקיר פינת האוכל עם התמונות. תודה :)

אהבתי מאוד
ניכר שהושקעה מחשבה רבה בתכנון וגם הביצוע מוצלח, כולל כמה הברקות. כל הכבוד!

שאלה
אהבתי מאוד את העיצוב... איפה ניתן לרכוש את היח' מדפים לטלויזיה? איך עשיתם שם את הנק חשמל?

מאוד יפה אבל שכחו מרפסת שירות !?

סוף סוף בית! דירה שעוצבה למגורים
של בני אדם, משפחה, נורמלית. ולא כתפאורה בשביל הרושם, או למגורי חייזרים. אמנם לא הכל לטעמי (וחלקת הקיר התכולה בסלון פשוט לא מתאימה למקום) אבל יש פה פתרונות ייחודיים, יצירתיות, ומחשבה על כל הצרכים של כל בני הבית. שאפו.

יחידת טלוויזיה
את היחידה הזו תכננתי במיוחד עבור הדיירים. היא יוצרה על ידי נגר עבורם. החשמל עובר מתחת לרצפה ויש אביזר של שקעים חשמליים מיוחד שמותקן בפרקט.

יחידת טלוויזיה
את היחידה הזו תכננתי במיוחד עבור הדיירים. היא יוצרה על ידי נגר עבורם. החשמל עובר מתחת לרצפה ויש אביזר של שקעים חשמליים מיוחד שמותקן בפרקט.

דירה מקסימה
עבודה יפיפייה, כל הכבוד!

המלצות נוספות
בודק...