כניסה לאיזור האישי
בניין ודיור

עיצוב דירות  //  לגור על הגובה: דירה במגדלי תל אביב

לגור על הגובה: דירה במגדלי תל אביב

סיפור על תל אביבי בן שלושים וקצת שטיפס אל מגדלי העיר ויצר לעצמו דירה מרווחת שלא מפסיקה להתכתב עם העבר

מאת: שני הררי צילום:


מחפשים לימודי עיצוב וסטיילינג? לכל הפרטים לחצו כאן

 
מה: דירת 4 חדרים.
איפה: מגדלי תל אביב שבשדרות דוד המלך-פינת רחוב וייצמן.
הקומה: עשירית.
כמה: 100 מ"ר.
הדייר: כלכלן בשנות ה- 30 לחייו, המארח את בתו בדירה לעיתים תכופות.
 
הצצה, ולו גם חטופה ביותר, לדירה המרווחת בשדרות דוד המלך שבתל אביב, צופנת בחובה הפתעה אמיתית ומוכיחה שוב שבענייני טעם אישי ועיצוב אין חוקים קבועים. לכאורה, מדובר בדירה שיש עוד הרבה כמוה – אלגנטית, מוארת, מעוצבת בסגנון אירופאי מיושב ומהוגן ומקרינה אמידות כלכלית. אבל העובדה שבמקרה הזה הבעלים הוא רווק בן שלושים וקצת והפרטים הקטנים שמתגלים בהמשך, הופכות אותה למשהו יוצא דופן בנוף המקומי. 
 
בניגוד לרבים מבני גילו התל אביבים, שנטיית ליבם העיצובית נעה בין הסגנון האורבני-ניו יורקי לבין בוהו-שיק רטרואי, בעל הדירה הזו הוא דווקא אספן רציני של פריטי עיצוב ורהיטים, עם העדפה ברורה לאיזור המאה ה- 18. הוא נוסע לתערוכות של עתיקות מעבר לים ומרבה להשתתף ולרכוש פריטים במכירות פומביות. את הדירה הנוכחית הוא רכש אחרי שהתגורר תקופה ממושכת בדירה קטנה בכיכר רבין, שלאט לאט הפכה צרה מלהכיל את האוספים שאגר ואת הרהיטים הגדולים והכבדים. 
 

מזכיר את המאה ה- 18. חלל הבית
 
התכנון: הדירה החדשה כללה כבר במקור ארבעה חדרים, אך האדריכל אילן לודבינובסקי שקיבל את המשימה, שינה את חלוקת החלל באופן שיהלום את הצרכים של הלקוח. הדרישה הבסיסית כאן הייתה חדר שינה ורחצה לילדה, פינת עבודה פתוחה לסלון, חלל מרווח מספיק כדי לארח הרבה משתתפים ועוד חדר שינה גדול. בנוסף, בעל הדירה תמך בשילוב של ישן עם חדש. כלומר, הוא התנגד נחרצות לקניה של רהיטים חדשים, ואת מרביתם העביר מביתו הקודם ואף ביקש מהזוג המבוגר שהיו בעלי הדירה החדשה לפניו להשאיר בה כמה רהיטים ישנים שמצאו מאד חן בעיניו, כמו למשל המזנון הגדול בסלון. 
 

התנגדות נחרצת לרהיטים חדשים. המזנון שהשאירו בעלי הדירה הקודמים
 
בקיצור, הוסכם על שיפוץ מהיסוד של תשתיות החשמל והצנרת, החלפת הריצוף לרצפת שיש בחללים הציבוריים ופרקט מעץ אגוז מלא בחדרי השינה, התקנת מטבח חדש ובעיקר יצירת רקע קלאסי, נייטראלי ומוקפד לפריטי העיצוב והאמנות שברשותו – רהיטים עתיקים, תמונות של אביבה אורי ואורי ליפשיץ, אוסף כלי פורצלן גרמני, כלים של רוזנטל וורסאצ'ה וגופי תאורה ייחודיים.
 
 
 

ישן וחדש יחד. המטבח
 
לדברי לודבינובסקי,דווקא העובדה שהוא והלקוח לא חולקים טעם דומה בעיצוב, הפכה את תהליך התכנון והעיצוב פנים הדירה למעניין ומפרה במיוחד עבורו. "כאיש מקצוע, אני משתדל עד כמה שניתן להיות ורסטילי וקשוב לצרכי הלקוח שלי", מעיד לודבינובסקי, "גם כשמדובר בסגנון שאני לא מתחבר אליו באופן אישי. אני לא אדריכל של שטאנצים ואני מאמין שבסופו של דבר מה שהכי חשוב זה שהלקוח ירגיש בבית בחלל שעיצבתי עבורו". יחד עם זאת, בעיניו גם ללקוח שאינו מחופר בעמדותיו ופתוח לקבל שינויים יש חשיבות רבה: " לבעל הבית היה חשוב להציג כאן את אוספיו בצורה אופטימלית, בניגוד גמור לאופן שבו הם היו מסודרים בצפיפות בדירתו הקודמת". 
 

האוספים מוצגים באופן אופטימלי. חלל הדירה
 
אחת ההצעות של לודבינובסקי, למשל, היתה קיר המסגרות בסלון שניצב מעל הספה העתיקה שנרכשה במכירה פומבית והשטיח הסיני: לכל אורך חלקו התחתון של הקיר הודבק טפט בצבע תכלת בהיר ואילו לאורך חלקו העליון נתלו מסגרות לבנות, שבכל אחת מהן מוצגת יצירת אמנות, אם זו תמונה או גוף תאורה. אותם גופי תאורה הן יצירות בפני עצמן. מדובר במנורות זכוכית שמיוצרות בעבודת יד מזכוכית, קריסטלים, אבני חן וחרוזים על ידי האמנית מיכל מילר, שהרכיבה אותן בהתאם לגוונים השולטים בסלון, וכל אחת מהן שונה מחברתה. אוספים נוספים מוצגים בויטרינת הזכוכית הניצבת ליד דלת הכניסה ועל מדפים קטנים בקיר שמחבר בין המטבח לבין פינת האוכל. 
 

קיר המסגרות
 

מנורות שמתכתבות עם גווני חלל החדר
 
התקציב: התקציב שהוקדש לשיפוץ הדירה עמד על 250 אלף שקלים. נכון, זה לא ממש סכום נמוך, אך לאור העובדה שהדירה שופצה מהיסוד וכל התשתיות חודשו, מדובר בסכום סביר לחלוטין. העמידה בתקציב התאפשרה, לדברי לודבינובסקי, בעיקר תודות לתכנון מדוקדק, ויתור על מותרות כמו קרמיקה חדשה באמבטיה, למשל, ושימוש ברהיטים קיימים ובאלמנטים שאינם יקרים כמו המסגרות בסלון.
 

גם הקרמיקה הנוכחית לא ממש רעה. חדר האמבטיה
 

הצצה לחדר השינה
 
משהו לסיום: תוספת שבשעתו נראתה אולי מיותרת, אך לודבינובסקי התעקש עליה, היא העברת צינור מים מתחת לרצפת הסלון לכיוון מרפסת שבכלל לא הייתה קיימת. היום, חצי שנה מאז גמר השיפוץ, מתבררת ההחלטה כנכונה וכדאי פשוט כי הבניין כולו עומד לעבור שיפוץ כללי והוספת מרפסות בכל הדירות, מה שאומר שבעתיד הלא רחוק יוכל בעל הדירה ליהנות לא רק מביתו, המתפקד גם כמעין מוזיאון בזעיר אנפין, אלא גם מנוף פתוח לעיר ולים.
 

לא רק מוזיאון קטן. הדירה
 
 אהבתם את הבית? ספרו לנו בתגובות
 
 

עוד בנושא

עיצוב דירות

בין הגלוי לנסתר: דירת 5 חדרים שמספקת שפע פתרונות אחסון


הדיירים ביקשו בית מעוצב אך פרקטי, מודרני אך חם, וגם לא ויתרו על פתרונות אחסון גלויים ונסתרים - התוצאה הותירה גם אותם וגם את המעצבת מרוצים

עיצוב דירות

משחק של ניגוד: שחור ולבן שמסמלים את המודרני לעומת הישן


בכוונה להדגיש שני נושאים חשובים לדיירים - אוסף של ספרים עתיקים ומבחר יינות שהשתבחו עם השנים, בחרו המעצבות טלי ופלורינה בקונספט של ניגוד בין מודרני לעתיק ובין שחור ולבן

עיצוב דירות

הצלילים של הבית: עיצוב אקלקטי למשפחה מוזיקלית


המשפחה המוזיקלית הזאת ביקשה בית בעיצוב אקלקטי, עם מטבח גדול, חדרים חמימים וכמובן מקום מכובד לפסנתר האהוב

עיצוב דירות

הקיר השחור: עיצוב יוקרתי בגוונים דרמטיים


הדיירים ביקשו דירת יוקרה עם עיצוב עוצר נשימה. המעצבת בחרה במראה נקי עם משחק דרמטי של גוונים כהים ובראשם הצבע השחור

תגובות

כתיבת תגובה