לטוס רחוק עם העיצוב: דירה קטנה של סוכנת נסיעות

קירות ורדרדים נצבעו בלבן כדי להקנות מראה גדול יותר, למונוכרמטיות החדשה נוספו נקודות צבע שחורות, שכבות של טקסטורות, ספרייה גדולה וכמובן, מפת עולם

80 מ"ר
סוזי לוינסון
לייה סלה

מלבישה בטעם 

נתוני הפתיחה של הדירה הקטנה, השייכת לסוכנת הנסיעות שעובדת מהבית, היו רצפת עץ מייפל, קירות בהירים בגוון ורדרד ורהיטים אפורים ברובם. "הדירה הייתה יפה ומאורגנת אבל פלטת הצבעים יצרה אחידות חיוורת ואפקט שטוח", מעידה המעצבת לייה סלה. הדרישה הראשונה של הדיירת הייתה להלביש את הבית ללא הוספת צבעים, אבל מהסתכלות ראשונה ידעה סלה, כי עם עבודה נכונה בשחור-לבן ואפור ונגיעות של צבעים אחרים שיתמכו במונוכרומטיות, ניתן יהיה להעניק לבית עומק וליצור חלל שלם ומעוצב יותר.

סלון מודרני

הדרישה הראשונה של הדיירת הייתה להלביש את הבית ללא הוספת צבעים

סלון מודרני
צילום: סוזי לוינסון | עיצוב: לייה סלה

נגיעות בשחור 

ההחלטה הראשונה הייתה להחליף את צבע הקירות ללבן כקונטרסט לרצפה, מה שגרם לתחושה נתפסת של חלל גדול ופתוח יותר. הדבר הבא היה להוסיף נגיעות של צבע שחור ולהחליף את כל הריהוט– פינת האוכל, הכורסאות, המזנון והתאורה – למעט הספה האפורה.

סלון מודרני קטן

ההחלטה הראשונה היתה להחליף את צבע הקירות ללבן כקונטרסט לרצפה

סלון מודרני קטן
צילום: סוזי לוינסון | עיצוב: לייה סלה

שכבות של מרקמים 

המעצבת בחרה להוסיף עניין על ידי שימוש בטקסטורות וצבעים. אחד מקירות הסלון טויח בטקסטורת בריקים, כטיח עדין שלא תופס נפח ומקום בחדר. אלמנט הגבס של קיר הטלוויזיה חופה בטפט לבן עם טקסטורה עדינה, כדי שלא ייראה כקיר גבס לא מטופל. כדי להבליט אותו נצבע הקיר שמאחוריו בשחור. "לעבוד עם לקוחה בעל טעם טוב ואהבה לעיצוב זוהי חוויה אמיתית שמאפשרת יצירתיות ותעוזה ״, מעידה המעצבת. בקיר הטלוויזיה היה מזנון קטן בעל המדפים פתוחים ובמקומו עוצב במיוחד מזנון ארוך יותר וסגור. נבחר ווילון דמוי פשתן, מחוספס אך אוורירי וקליל, דבר שתרם להיווצרות שכבות של טקסטורות עדינות המשתלבות בהלבשת הבית. המזנון הקטן בעל המדפים הפתוחים הוחלף ליחידה גדולה וסגורה. הווילון נבחר מבד דמוי פשתן, הבד מחוספס מעט אך אוורירי וקליל, דבר שתרם להיווצרות שכבות של טקסטורות עדינות המשתלבות בהלבשת הבית.

מטבח מודרני אפור

"לעבוד עם לקוחה בעל טעם טוב ואהבה לעיצוב זוהי חוויה אמיתית"

מטבח מודרני אפור
צילום: סוזי לוינסון | עיצוב: לייה סלה

מינימום בחדר עבודה

לחדר העבודה הוכנסו רהיטים מינימליסטיים ומדפים אסתטיים לשימוש יומיומי. הוא נצבע בלבן, וקיר אחד נצבע באפור עם נגיעה של כחול. שאר האביזרים נוספו בהתאמה למקצועה של הדיירת ולחדר עצמו.

חדר עבודה גדול

לחדר העבודה הוכנסו רהיטים מינימליסטיים ומדפים אסתטיים

חדר עבודה גדול
צילום: סוזי לוינסון | עיצוב: לייה סלה

כיתוב על הקיר 

בחדר השינה נותרה המיטה הקודמת. את הכיתוב שעל הקיר הביאה עימה הדיירת מאחת הנסיעות שלה לחו"ל, וכדי להדגיש אותו נוספה לקיר טקסטורה של טיח מתקלף בגוון עדין. אליהם נוספו וילון מכותנה ומצעים ואביזרים מדויקים.

חדר שינה מודרני

נוספה לקיר טקסטורה של טיח מתקלף בגוון עדין

חדר שינה מודרני
צילום: סוזי לוינסון | עיצוב: לייה סלה

ספרייה נותנת את הטון 

הספרייה, פריט שהרבה מתעלמים ממנו על אף השינוי העצום שהוא מייצר בחלל, ממוקמת בסופו של המסדרון. המעצבת אירגה את הספרייה לפי צבעים והוסיפה אביזרים ותאורה מה שייצר מראה נקי ואסטטי לעומת עומס אקראי.

ספרייה בכניסה לחדרים

המעצבת אירגה את הספרייה לפי צבעים

ספרייה בכניסה לחדרים
צילום: סוזי לוינסון | עיצוב: לייה סלה

העיצוב יוצא החוצה

המרפסת הקטנה הייתה עמוסה ולא בשימוש. הוחלט להשאיר רק שתי כורסאות ולהוסיף שולחן קטן ואביזרים משלימים וכך להפוך אותה למקום שבו ישתו את הקפה של הבוקר ובה יישבו לשיחת ערב באווירה מרגיעה, "מעין פינה קטנה שרק מחכים לשבת בה", מציינת המעצבת. "הוספת טקסטורות ודרמה עם שילוב קונטרסטי של שחור-לבן ואביזרים עדינים ומדויקים הפכה דירה יפה לקסומה ומיוחדת".

מרפסת קטנה ומעוצבת

מעין פינה קטנה שרק מחכים לשבת בה

מרפסת קטנה ומעוצבת
צילום: סוזי לוינסון | עיצוב: לייה סלה

רשימת ספקים חלקית:

רהיטים משלימים:אייטמס גלרי
פינת אוכל וכורסאות: איי.די. דיזיין
אביזרים:שוורץ הום קולקשיין
כלי קרמיקה: אורית לוי רמה"ש
שטיחים:שטיחי איתמר

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המלצות נוספות
בודק...