נס ונפלאות: שיפוץ דופלקס בנס ציונה

המשפחה רצתה להתאים את הבית לצרכיה ולרענן את מראהו – המעצב עידן סבן דאג לספק את הסחורה

דירת גן דו-קומתית
הדופלקס בנס ציונה לאחר השיפוץ והעיצוב החדש
מעצב הפנים עידן סבן נקרא לסייע בשיפוץ דירת גן דו-קומתית בנס ציונה. במקור, בקומת הקרקע מוקמו הסלון, המטבח ושירותי האורחים. בנוסף היה בקומה זו חדר שאותו השאירו הדיירים חצי פתוח, כדי שיהווה מעין פינת משפחה. הקומה השנייה שימשה כקומת המגורים, ושם היו חדרי השינה וחדרי הרחצה. "התכנון הקיים של הדירה לא מצא חן בעיניי כמעצב פנים והרגשתי שיש פוטנציאל אדיר שלא בא לידי ביטוי", מספר סבן. "כמובן שהתכנון הזה לא מצא חן גם בעיני הלקוחות, רק שהם לא ידעו לשים את האצבע על מה לא נכון ואיך צריך לשנות".
ריצפת שיש מבריקה
קומת הקרקע לאחר שחולקה מחדש
חדר השינה של ההורים
חדר השינה של ההורים: היה בדירה פוטנציאל שלא בא לידי ביטוי
חילופי דברים 

המעצב והדיירים הבינו שהמטבח בתוצרתו הנוכחית קטן מדי, ולא תואם את ההתנהלות בבית. "משטחי העבודה במטבח היו מצומצמים והתנועה בו הייתה מוגבלת", אומר סבן. "לעומת זאת, פינת המשפחה הייתה גדולה שלא לצורך ולכן החלטנו לעשות 'החלפות'". המטבח עבר לאזור פינת המשפחה, ועל מנת להגדילו עוד יותר בוטלו שירותי האורחים שהיו סמוכים לחדר זה. "בכך התקבל מטבח מרווח שעונה על צרכי המשפחה", מוסיף המעצב. "בחרנו במטבח לבן ולא מתיימר, עם משטחי עבודה פונקציונאליים מגרניט. לזה הוספנו חיפוי הקיר בדמות אריחים מדוקקים, אשר מכניסים עומק ועניין למטבח".
מטבח מרווח ונוח
בעקבות השינויים התקבל מטבח מרווח ונוח
כיסאות בר
האריחים מוסיפים עניין ועומק למטבח
בלי לעגל פינות

בתוך כך, לא ויתר סבן על שירותי האורחים בקומת הקרקע, ויצר עבורם מקום חלופי באותה קומה. באשר לפינת המשפחה, היא הועברה לשטח שבו היה במקור המטבח. "בהתחלה המלצתי לוותר על פינת המשפחה לגמרי, אך לבעלת הבית היה חשוב ליצור אזור שבו יוכלו הנכדים לשחק ולצפות בטלוויזיה", מספר סבן. "הנכדים מגיעים אליה לא מעט במהלך השבוע, ובזכות הפינה יש להם מרחב משלהם והסלון ממשיך להישאר מסודר".
פינת המשפחהפינת המשפחה – הנכדים יכולים לשחק, והסלון נשאר מסודר
עושים סדר

בשורת השינוי הגיעה גם לסלון. מלבד מערכת הישיבה החדשה שרכשו הדיירים, כל העמדת הריהוט קיבלה צורה אחרת. "מבחינת השטח הסלון נשאר אותו הדבר, אך הסידור החדש פתח את החלל וכעת יש תחושה שהוא גדול יותר", מתאר המעצב. מהלך נוסף שתרם לתחושת המרחב סלון הוא שינוי ההנמכות בתקרה. "ההנמכות המקוריות שנועדו למזגן, יצרו בתקרה חלוקות שהגדירו את שטח הסלון וגרמו לו להראות קטן", מסביר סבן. "על מנת להיפרד מהנמכות התקרה המגושמות האלו היינו צריכים לעבור למזגן קיר, אותו הסתרנו מאחורי קיר הטלוויזיה המרהיב שנעשה בנגרות אישית".
סלון עורזה רק נראה גדול יותר – הסלון בסידורו החדש
קיר הטלוויזיה – גם יפה וגם מסתיר את המזגן
 
לפתוח דלת חדשה

בקומה השנייה לא נעשה שינו במבנה החלל אלא רק החלפה של חומרי הגמר הישנים. "בחרנו בריצוף גרניט פורצלן מבריק מלוטש בגודל 100/100, שיתאים למדרגות השיש בבית", אומר סבן. "בחדרים בחרנו בפרקט למינציה מדהים במבנה ה-Fish Bone, שמעניק מראה אירופאי לחדרים". בנוסף הוחלפו כל דלתות הפנים בדירה. "במקום הדלתות שהיו, התקנו דלתות לבנות ונקיות של פנדור", מוסיף המעצב.
פרקט הלמינציה בחדריםפרקט הלמינציה בחדרים – מכניס מראה אירופאי
הריצוף והמדרגות שיש
הריצוף מתאים למדרגות, וכל הדלתות לבנות
הטאץ' הסופי

ביחידת ההורים נבחר טפט לקיר שמאחורי המיטה, ונוספו וילונות רכים שנשפכים ומשלימים את המראה הנעים. גם חדרי הרחצה הוחלפו ועוצבו באווירה אלגנטית, עם אריחים שלמים ללא חיתוכים, ותאורה שקועה. "לתאורה יש תמיד חשיבות רבה שמדייקת את העיצוב", טוען סבן. "באמצעות שכבות של תאורה נסתרת וגלויה, אפשר להדגיש אלמנטים עיצוביים וכמובן אלמנטים פונקציונליים כמו מראות, אזורי קריאה וכדומה".
חדר רחצה אלגנטיחדר הרחצה – משרה אווירה אלגנטית
יחידת ההורים
יחידת ההורים – לתאורה ולווילונות יש תפקיד חשוב

רשימת ספקית חלקית:
דלתות פנים – פנדור
ראשית
1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נראה שמתאימה לדיירים, אבל דירת גן ללא גן?
המעצב עשה עבודה ראויה והתאים את העיצוב לאופי הדיירים וגילם. ניתן להבין זאת מאופן סידור של הרהיטים הכבדים-כהים והבחירה בבדי ריפוד חומים. אהבתי את החזרה של האלמנטים העגולים, במיוחד את אלה שמעל פינת המשפחה. ניכרת פה טביעת האצבע של המעצב, וגם בתחום התאורה. אבל! פינת המשפחה מאוד לא מזמינה נכדים (גם אם אינם פעוטות) חסר כאן שטיח, פוף, שידת משחקים וספרים (שאין בכלל בבית?). הפינה נראית מוחמצת. חדר הרחצה נראה יפה מאוד, אבל האם נעשתה חשיבה על הנגשה לגיל מבוגר, בו ובשאר הבית? מקווה שבדקו את רוחב הדלתות. וכמובן - איפה הגן בדירת גן?

המלצות נוספות
בודק...