תפור למידותיו: בית בעיצוב אישי

כשמעצבת פנים ומעצב טקסטיל משתפים פעולה – דירת קבלן סטנדרטית מקבלת טוויסט מעניין

יואל אליווה
מיכל אבימור, אדריכלות ועיצוב פנים
חדר שינה בגוונים של ים
חדר השינה: גוונים רכים של ים וחול
הדיירים: זוג
המקום: תל אביב
מעצבת הפנים מיכל אבימור קיבלה לידיה דירת קבלן לא גדולה, ונדרשה להתאים אותה בצורה המיטבית לבעליה. "כמקובל בדירות קבלן רבות, גם כאן החללים לא היו גדולים", היא מספרת. "התחלתי לבצע שינויים אדריכליים – הגדלתי את חדר הארונות על חשבון המסדרון הסמוך, שיניתי את מיקום דלת הכניסה של חדר הרחצה, תכננתי מחדש את מיקום התאורה, ובצעתי התאמות כדי להפוך את המטבח הקטן לשימושי ונוח".
כורסה צהובה מיוחדתהסלון: עכשיו הדירה מתאימה בדיוק לבעליה
מטבח קטן ולעניין

התאמת המטבח לצורכי הדיירים הייתה דרישה עיקרית בפרויקט, ואחד השינויים החשובים היה לתכנן שם מעברים רחבים. "עכשיו פשוט לגשת מהמקרר למשטח העבודה, נוח להכניס תבנית לתנור, ואפשר לפתוח דלתות ומגירות בקלות", אומרת אבימור. "כיוון שהמטבח פתוח, הוספתי אי המשמש כדלפק ישיבה ואחסון, וגם מהווה הפרדה בין המטבח לשאר הבית". אבימור גם תכננה בקפידה את החלוקה הפנימית של הארונות והמגירות. "חשבתי היכן ימוקמו מוצרי המזון, כלי האוכל והסירים", היא מפרטת. "על מנת לשמור על מינימליזם המתאים למטבח קטן, העדפתי ארונות מחומרים בהירים, ולהם התאמתי משטח עבודה לבן וחיפוי קיר שלא יוצר עומס ויזואלי".
מטבח מנימלסטי
המטבח: מינימליסטי ונוח
דלפק במטבח
האי משמש לישיבה, לאחסון וגם ליצירת מחיצה
נוף אחר

הדירה התל-אביבית הזאת אמנם קרובה לים, אך הים אינו נשקף ממנה. כדי לפצות על היעד הנוף הימי, נבחר קונספט עיצובי של חוף וגלים. לשם מימוש הקונספט, חברה המעצבת אל מעצב הטקסטיל והמוצר שי שניידרמן, בעל המותג Textilemann. "שי יצר עבור הדירה קולקציה ייחודית", אומרת אבימור. "לדבריו הרהיטים 'נבראו מבראשית' כפתרונות פונקציונאליים המתאימים לצרכי בעלי הדירה".
ארון בגדיםמעבודותיו של שניידרמן: הרהיטים 'נבראו מבראשית' 
שרותי אורחים
חדר השירותים: גם כאן יש טאץ' מיוחד
בא טבעי

לבקשת הבעלים, אבימור תכננה את תשתיות ומבנה הדירה בסגנון מודרני קלאסי. "בחרתי בחומרי גמר איכותיים וקלים לתחזוקה, בגוונים טבעיים של חול ועץ", היא אומרת, "ולהם הוספתי הרבה כחולים, שמשרתים את הקונספט העיצובי". באופן דומה, גם הפריטים שעיצב שניידרמן עשויים מחומרים טבעיים כמו עץ מלא, מתכת וזכוכית, והם תואמים את הגוונים הנבחרים. בכל המוצרים שלו גם משולבים בדים ורקמות, שנסרגו או נתפרו ישירות על גבי המוצר. "הרהיטים של שי עטופים בדים וסריגים, שחוברו יחד בתפירה ידנית – שעטנז שיוצר משטחי אריג בעלי טקסטורה משתנה", מתארת אבימור.
תמונה על הקיר
הגוונים כחולים שולטים גם בתמונות
מדף אומנתי
הרהיטים הסרוגים של שניידרמן 
עיצוב אישי

בין הפריטים שעוצבו במיוחד עבור הדיירים, תוכננה לסלון פינת קריאה הכוללת כורסא מסיבית ונוחה ומנורת קריאה גבוהה. גם מבואת הכניסה של הדירה זכתה לטיפול, ועוצב עבורה רהיט הבנוי משתי קוביות עץ משולבות בד, המשמש להנחת חפצים כגון משקפיים ומפתחות. הרהיט הזה הוצב מול מראה תואמת במסגרת עץ, אשר נתלתה בקצה השני של המבואה.
מדף אומנתי
דלת פנדור בעיצוב מנימליסטי ורהיט הקוביות הייחודי
מדף אומנתי
אפילו למשקפיים יש מקום מיוחד
רשימת ספקים חלקית:

דלתות פנים: <

עיצוב טקסטיל וריהוט: שי שניידרמן TEXTILEMANN
ריצוף, חיפוי וכלים סניטריים: שיש אלוני
5 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שילוב יפה
יפה השילוב של דירה בעיצוב נקי עם הכתמים הצבעוניים של הריהוט המיוחד

נקי ןמקסים

מרשים מאד
מיוחד

עיצוב מינימליסטי מדוייק עם המון טעם

מתנצלת אך הביקורת לא נעימה
אני לא מבינה את הכתבה. השינויים המפורטים בכלל לא בתמונות או בתוכנית. רשום קונספט של חוף וגלים. מה? איפה? בתמונות רואים דירה רגילה ודי עירומה עם מטבח לבן רגיל, כסא בר חוסם מעבר, כמה קישוטים מרובעים מיוחדים כאלו שהפונקציונליות שלהם לא ברורה והוא. אין מה בעצם לראות פה. מחיר? תוכנית? תמונות המתאימות למלל? יוק.

בודק...