הקיר שעשה את ההבדל: שיפוץ בית בקריית טבעון

הורדת קיר המטבח בבית פתחה לחלוטין את החלל הציבורי ואיפשרה מיקום מחדש של החללים, הוספת אווירה קלילה וצבעונית ומשחקים של טקסטיל וריהוט שנתנו את הטאץ' הסופי

110 מ"ר מ"ר
הלית קכמן
גיא פישרמן
אסנת קציר

הדיירים: משפחה בת 5 נפשות
המקום: קריית טבעון

השכונה בה ממוקם הבית מורכבת מבתים דו משפחתיים הבנויים בחצאי מפלסים. בכניסה נמצא החלל ציבורי – מטבח, פינת אוכל וסלון. בסלון חלון גדול ומואר הפונה אל הגינה, חצי מפלס שמוביל לחדרי הילדים ופינת המשפחה, וחצי נוסף שמוביל ליחידת ההורים. הבית הקרין תחושה של צפיפות, כאשר חום וכתום היו הגוונים הבולטים בו.

 

הדיירים ביקשו בית מואר, מאורגן וצבעוני, אך מעודן. כניסת הבית ופנים הבית קיבלו התייחסות כאשר הדלת החומה נצבעה בצבע כחול מעושן מבפנים, ומבחוץ הוחלפו אריחי הזכוכית והיא קבלה מראה רענן ויצרה כתם צבע בפנים הבית. גוון הדלת הוכנס עם שינוי קל גם לחלק מפרטי הריהוט בתוך הבית. היות ולבית אין מבואת כניסה, היא נוצרה מחוץ לבית כאשר היא עטופה עציצים וצמחייה ירוקה. בכניסה עומדת שידה צבעונית המשמשת לאחסון נעליים.
שידת כניסה לבית

דלת כניסה תכלת

קיר מטבח ברוחב 80 סנטימטרים הורד, והורדתו יצרה שינוי משמעותי. הקיר שנראה מאזור פינת האוכל והסלון חנק את המטבח, ולכן שבירתו יצרה מראה של חלל ציבורי גדול יותר ומרווח, כאשר לצבעים ולריהוט נוצר הרבה מקום. נעשה שימוש בצבעים ורודים וסגולים, צבע החביב על בנות הבית, ואפילו המנורה קיבלה גוון ורדרד.

המטבח כולו הוחלף, ושינוי מיקום המקרר איפשר חלוקת מטבח אחרת ונוחה יותר. על מנת להכניס צבע ועניין, תוכנן ארון מטבח בחומרים ובגוון שונה, ונעשה שימוש במשטח עץ אלון. המטבח מאפשר אחסון רב כיוון שחזיתו האחת היא כולה ארונות ואחסון והחזיתות האחרות מורכבות מארונות תחתונים. המטבח עשוי מפורמייקה וכדי לתת לו מראה כפרי נוצרו סרגלים בין המגירות.
מטבח כפרי

שידה תכלת

צמחים במטבח

הבית כולו נצבע בגוון בהיר ונעים, מה שאפשר לשחק בצבע בפרטי הטקסטיל והריהוט ועדיין לא להעמיס ויזואלית. הפרטים בהם נעשה שימוש היו חייבים לעמוד בתקציב צנוע, כך שרובם מוחזרו ונמצאה להם פונקציה אחרת. הריהוט בחלל הציבורי הצריך פרקטיות ונוחות. הכורסאות שופצו ורופדו בבדים צבעוניים ואליהן הותאמה ספה בגווני כחול אפור. התמונה בסלון נוצרה על ידי בד שמוסגר והפך לתמונה. התמונה בעליה לחדר המדרגות נוצרה ממגש שעליו הודבקו גליות. מנורה בחדר המשפחה שינתה מראה עם פס דקורטיבי וצבעוני שהוצמד לה, קולבים הפכו מתלה לתמונות וקופסאות שימורים משמשות אחסון לעציץ.

וילון שקוף

שידת עץ

סלון אפור

וילון בסגנון משושה

החלטה נוספת של המשפחה הייתה להוציא את הטלוויזיה מהסלון ולהעבירה לחדר המשפחה, מה שאיפשר להכניס יותר מקומות ישיבה לסלון. חדר המשפחה, לעומת זאת, נוקה כליל מערמות הצעצועים והמשחקים שהיו בו, והמשחקים הועברו לארון אחסון שנוצר עבורם. היה חשוב לאוורר את חדר המשפחה ולהמעיט בחפצים, היות והוא נראה גם מאזור הסלון. בנוסף, הוכנסה אליו ספה מפנקת שנפתחת ונסגרת ומאפשרת שינוי מיקום וכיוון לפי הצורך. חדר המשפחה מאפשר דינמיות מבחינת אופן השימוש – אפשר לשכב, לשבת, ואף לארח חברים. על הקיר נתלו תמונות חביבות מעולם הילדים והונחו פריטים שימושיים כגון ספרים ומשחקי קופסא.

ספה מודולרית

חדר השינה של ההורים ממלא פונקציה של חדר שינה וכן חדר עבודה ויצירה של בעלת הבית. בפינת החדר תוכננה יחידת שולחן ארוכה לאורך הקיר, שבחלקה משמשת חדר עבודה ובשנייה אזור תפירה ותחביב. לחדר השינה הובאה אחת הכורסאות מבית הסבתא, שהשתלבה טוב וקיבלה מקום של כבוד.

ארון עץ מעוצב

וילון לבן איקאה

חדרי הילדים אורגנו מחדש מבחינת ריהוט ומיקומי ארונות ומיטות. אוסף הבובות הקטנות מוקם בתוך מגירת דפוס ונתלה על הקיר.

מקום לבובות מיני

הבית לפני השיפוץ:


בית לפני שיפוץ

בית לפני שיפוץ

בית לפני שיפוץ

בית לפני שיפוץ
בית לפני שיפוץ
רשימת ספקים חלקית:

נגרות ומטבח: עץ לי בגליל

תאורה : ענבלים שדמות דבורה

ריהוט וטקסטיל: הום דיזיין

ספה בחדר המשפחה: "סיטקה" אירית תמיר

ריצוף וסניטציה: " רצף"

אביזרים: איקאה, פלורליסט, ביתילי

צמחים ועציצים: משתלת יגור

553
33 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאוד מאוד סימפטי. אהבתי.

מקסים
מקסים

עיצוב
מקסים. כל כך חי. והצבעים מהממים. צריך אומץ לצבוע בצבעים כאלה.

עיצוב פשוט ומקסים אבל
לאן נעלם מקום האיחסון של כל המשחקים והספרים בפינת המשפחה?

מקסים. מה גוון הצבע של דלת הכניסה ?

מקסים. מה גוון הצבע של דלת הכניסה ?
אשמח לדעת את מספר גוון הצבע של דלת הכניסה:),תודה

ניצול יפה מאוד של 110 מר בית
נראה גדול, המטבח יפה מאוד, הסלון נפל לקלישאת העיצוב של כולם לאחרונה(גדלתי על כזה ריהוט אז תסלחו לי לא מתלהבת מחזרת אופנת שנות ה 70 שולחנות כורסאות וכו) אך אם אכן הכורסאות כבר היו בבית ורופדו מחדש אז כל הכבוד. זה מעשה נכון ונבון. פינת ילדים זה חשוב והיא נאה, כניסה זה חשוב וכל הכבוד, לאור תמונות הלפני היה עדיף לתת ללקוחות גם ארונות עליונים סגורים. אמנם קצת מוריד מהקלילות אבל בהחלט נחוץ.

מקסים !!!!

פשוט יפה... מה עלות השיפוץ?

גמר ברמה מחפירה !

תגובה לתגובה 6
1003T נירלט

מקסים!!! מה קשור גמר ברמה מחפירה???

תגובה למספר 4
המשחקים בחלקם לארון סגור בחדר המשפחה. בחלקם לחדרי הילדים והשאר לתרומה.

לכל המוקסמים
חוץ מאשר פרסומת לריהוט וחפצי הנוף ברמה של איקאה עדיין לא הבנתי מה כל כך מקסים בבית הזה אפס עיצוב

מהיכן השטיח שבסלון?

מקסימה ונעימה
איך מצליחים לדמיין ולחבר את הצבעים יחד ושייצא כל כך הרמוני??? ושאלה האם היחידה במטבח ודלת הכניסה הן אותו הצבע ,יש לי שידת וינטג' רוצה לנסות את הגוון הזה. תודה על התשובה

מהיכן יחידה הכחולה במטבח ?

נעים ומזמין....אחלה צילום :-)

ל-14 עם עובדות לא מתווכחים
ראה צילומים של לפני, ההבדל עצום הדירה עברה מטמורפוזה בצורה רכה ונעימה, אפילו אם נעשה רק ארגון מחדש אז כן גם זה עיצוב.לא צריך להיות משהו מסיבי ובומבסטי .בשקט ובקטן .גם זה עושה את ההבדל. אז דע לפרגן כי עובדה זו עובדה :).שייהנו בני המשפחה ...הכי חשוב :)

התוצאה נעימה ורכה. לא מבינה למה ...
המטבח נחתך לטובת השידה הצבעונית? למה לא לעשות את זה הרמוני עד הקצה? אפילו אם כולו היה בתכלכל בהיר ולא התוספת הלא מובנת הזו?

יפה מאוד ונעים לעין
יפה, חבל שלא מצויין תקציב

היכן מסתתרים כל האביזרים שהיו על השיש?
לאן נעלם המיקסר?

נעים , מכיל ורגוע
אסנת, מקסים ! הלית- יופי של צילומים !

מקסים:) מאיפה מגירת אוסף הבובות?

תגובה ל19
אם זה עיצוב בשקט ובקטן וזה אכן קטן קטן..לא המקום לפרסם בבניין ודיור.

אני אוהבת ש
לוקחים בית ישן ומצליחים לעשות אותו נעים וחמים וכיפי ומעוצב. ובעלות מאד מוגבלת. כי שיש תקציב ענק זה באמת לא חכמה גדולה..

איפה הקיר שעשה את ההבדל ??

תגובה ל 16
השידה 1002 טמבור והדלת 1003 טמבור

נעים ומרגיע אבל...
יפה אבל בהשוואה לתמונות הראשונות, נראה לי שכדאי להציג גם את פתרונות העיצוב לכמויות האיחסון של ספרי הילדים, צעצועים ואביזרים שנראה שהיו בבית... ועכשיו היכן הם?

עיצוב מקסים וכל הכבוד למעצבת שעונה
ומגיבה לתגובות. אהבתי במיוחד את רעיון שאוסף הבובות ממוקם בתוך מגירת הדפוס. גם את הארון שנוסף במטבח ונצבע כצבע הדלת והמעקה, קצת שונה מהמטבחים שרואים פה וזה פשוט מקסים.

מאוד יפה, אבל המטבח נחתך בחצי
הי, מקסים ונעים במיוחד הסלון. אבל מקווה שאת לא מבשלת כי לא נותר הרבה מקום, העדפת אחסון על פני שטח עבודה? אפשר לראות שכל הקיר ליד המקרר הפך לארון, ורק לסקרנות- איזה קיר שברתם? לא ברור מהתמונות.

הצבעים של הבית כל כך מרגיעים ונעימים!

שלום איקאה!
בית חביב ביותר. לא פלצני, לא טרנדי מידי (כמובן שיש טרנדיות במידה, ככה זה תמיד). החדרים נראים פיצים וחבל שלא הוספתם תמונות של חדרי השינה של הילדים

המלצות נוספות
בודק...