בואו לרחף: ארונות הזזה מרחפים הם הדבר הבא

כל מה שרציתם לדעת על ארונות הזזה בכלל וארונות רחף בפרט, סקירה ממוקדת על החידושים הטכנולוגיים, אפשרויות העיצוב והצצה לדגמים הכי עדכניים בשוק

חדר רחצה צמוד לחדר שינה

 

על מה כולם מדברים?


לאחרונה נראה שאותה נקודה מעסיקה את כל מי שבונה או משפץ חדר שינה, המושג 'ארונות רחף' נכנס לז'רגון הישראלי והוא פוגש כמעט כל מי שנמצא בתהליך שיפוץ או בנייה, גם אם האחרון לא באמת מבין במה מדובר, מה הוא כולל ומה בעצם החידוש. אנחנו כאן כדי לעשות סדר.

 

הארונות המוכרים, הישנים והטובים הגיעו בשתי ווריאציות, ארון פתיחה וארון הזזה. אם תיכנסו לבית ישן וודאי תמצאו אחד מן השניים בחדר השינה, אלא שבעוד שארונות הפתיחה שינו רק את מראיהם לאורך השנים בניתוחים פלסטיים קטנים הרי שארונות ההזזה עשו מייקאובר כללי והם נחלקים לכמה קטגוריות.

 

ארון קירארון פנימי, הדגם הנפוץ בין ארונות ההזזה הוותיקים 

 

רק תסתכלו עליו…


נתחיל במראה החיצוני. ארון ההזזה הישן כלל שתי מסילות (כמו גם הארונות החדשים), אלא שבארונות אלה ניתן לראות את אותן מסילות בכל מקרה, גם כאשר הארון סגור, כמו כן ניתן לראות גם את דפנות הארון בכל זמן, תחת הדלתות, בחזית הארון נבנו בדרך כלל מגירות לנעליים הניתנות לפתיחה גם ללא צורך בפתיחת הדלתות וחזיתן גלויה תמיד. דלתות הארון נבנו למעשה בתוך קופסת גוף הארון, תוך שהן תופסות שטח מתוך שטח האחסון בו.

ארון קירארון רחף בגימור של זכוכית שחורה וטלוויזיה משולבת בדלת. שימו לב, המסילות חבויות, קידמת הטכנולוגיה

 

אם אתם אוהבים את הנראות הזו או לא הוא עניין אינדוודואלי, אלא שהעולם מתקדם אל עבר רהיטים פשוטים יותר, אחידים יותר ומשתלבים יותר. כך למשל נעלמו מן העולם כמעט לגמרי המגירות החשופות בתחתית הארון, וכך גם הכרנו את ארונות הרחף והארונות במישור אחד.

 

הכירו את הרחף!


ארונות רחף נראים אחרת, הם דואגים לכך שכל מה שהעין תראה יהיה דלתות בלבד, ללא הפרדות, ללא דפנות וללא מסילות, כל אלה ממוקמות מאחורי הדלתות כשאלה מסתירות לחלוטין את פנים הארון והפרזול עליו הן נעות. לא רק זאת, אלא שהדלתות למעשה ממוקמות מחוץ לגוף הארון ותופסות בפועל פחות נפח אחסון.

 

ארון קירארון רחף בשילוב אלגנטי במיוחד בחדר השינה 

 

את המשטח הגדול שנוצר משימוש בדלתות רחף מנצלים בדרך כלל לשתי מטרות עיקריות, האחת היא שילוב של הארון כחלק מקירות החדר, דלת חלקה וגדולה משתלבת היטב עם החלל מבלי לפגוע בהרמוניה שלו, כך שכשמעצבי פנים ניגשים לעצב חדר, הם לרוב יעדיפו את ארונות הרחף על פני הארונות הפנימיים, במטרה לשלוט בעיצוב בחדר ולא לפגוע בו.

ארון ריק עם חזית מעוצבת

המטרה השנייה היא הבלטה, המשטח שנוצר על גבי הדלתות הגדולות משמש את המעצב כ'קנווס', עליו הוא יכול לצייר ולתכנן כרצונו בהתאם לאופי החדר. חדר ילדים למשל יכול לקבל תמונה גדולה, גרפיקה מעניינת, צבע חריג או דלתות מראה שיגדילו את מראהו ויגרמו לתחושה מרווחת יותר.

 

יופי עם עוצמה


ארונות הרחף  לא רק 'יפים יותר', מנגנון ההזזה של ארונות הרחף חובק את הדלתות מלמעלה ומלמטה ומחזיק אותן יציבות ממש באוויר. כדי שמנגנון כזה יעשה את העבודה לאורך שנים, הוא צריך להיות חזק דיו כדי לשאת משקלים כבדים ומתוכנן היטב כדי לעשות זאת תוך כדי תנועה. אם יש פעמים בחיים בהם הזול הוא יקר מאוד, זו היא אחת מהן. מנגנוני ההזזה של 'קלוס' הם מהמתקדמים והחזקים בארץ ומאפשרים תנועה וחוזק לאורך זמן.

ארון קיר עם חזית מעוצבת

 

ארונות הרחף מגיעים בכל גודל ובכל צורה, בהתאמה אישית לחלוטין, כך שתוכלו לעצב לא רק את דלתות הארון אלא גם את תוכנו, הטרנד האחרון בתחום הזה הוא פנים במראה שיש כהה, אבל זה נושא לכתבה בפני עצמה…

 


 

 

לרחף
1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ארונות הזזה
אם כבר 3 דלותו ולא 2 גדולות

המלצות נוספות
בודק...