מזל טוב! זה בן: 5 טיפים לעיצוב חדר תינוק מושלם

בתכנון החדר לתינוק הרך מומלץ להשקיע מחשבה בעיצוב, על מנת שיהווה עבור הילד שלנו מקום בטוח להיות בו ומרחב אידיאלי להיחשף דרכו אל העולם. הנה כמה עצות שיהפכו את חדר התינוק שלכם למקום אולטימטיבי לגדול בו


 

מרגע הולדתו של התינוק שלנו אנו רוצים ליצור בעבורו את הסביבה המיטבית להתפתחותו. חדר התינוק הוא המקום בו יבלה תינוקכם את שנותיו הראשונות, דרכו הוא יחשף אל העולם הסובב אותו ובו הוא יפתח את כישוריו הראשוניים ועל כן מומלץ לארגן את חדר התינוק באופן שייטיב עימו, ינעים עליו את השהות ויצור סביבו גירויים שיפתחו את חושיו ואת הדמיון שלו. ליקטנו עבורכם כמה טיפים שייתנו לכם השראה בעיצוב חדר תינוק נעים, חם, צבעוני וכיפי.

טפטים בצבעים על הקיר


תלו על קיר חדר התינוק טפטים בשלל צבעים, והפכו את חדרו לפינה חמה שתיצור עבורו גירויים ותעורר בו עניין. באמצעות טפטים ניתן ליצור מלא משחקי צבע, כך שאין גבול לדמיון ואתם תוכלו לבחור את שילוב הצבעים וההדפסים שנראה לכם המתאים ביותר. בשנים האחרונות הטפטים, שהיו פופולריים בשנות ה-70 וה-80, עושים קאמבק אל תחום עיצוב הבית. וסוד הקסם שלהם הוא בעוצמה שהם יוצרים בכל חלל בו הם מודבקים. לחדר תינוק כדאי לבחור צבעים של טפט שלא יהיו "אנמיים" מידי, אלא שיעוררו שמחה וימלאו את החדר באהבה. אם אתם נמנים על אוהבי חלוקת הצבעים המגדרית, בחרו בצבעים כהים שנתפסים כמתאימים יותר לבנים.

טפט לחדר ילדים
צבעוניות רכה ונעימה. טפט של גולדשטיין גלרי. 

ליצור זיקה בין התינוק לחדר שלו


סימון טריטוריה הוא לא מושג שרלוונטי לעולם החיות בלבד. ב"ג'ונג'ל האנושי" שבו אנחנו חיים, לעיתים בלי לשים לב, אנו נוהגים לסמן טריטוריה, ולהבהיר לסביבה מה שייך לנו ומה לא היינו רוצים לחלוק עם אחרים. עצבו חדר לתינוק שיאפשר לו להרגיש כי זוהי הטריטוריה שלו, וכי בה הוא יכול להרגיש הכי נוח ובטוח. תליית שלט עם שם התינוק על דלת חדרו או עיטור הקיר באותיות גדולות ומעוצבות המרכיבות את שמו של התינוק יכולות להיות דרכים טובות לייצר זיקה חזקה בין התינוק לחדרו. אומנם בשלבים הראשונים ביותר לחייו הוא לא באמת יבין מה כל זה אומר, אך בהמשך הוא ילמד להעריך את הפינה שיצרתם במיוחד בשבילו והאותיות יוכלו אף לסייע לו ברכישת מיומנויות קריאה בסיסיות.

חדר לזוג ילדים
זיקה בין הילד לחדרו (צילום: טמבור)

תקרה מעניינת


בגילנו, ההתהלכות על שתי רגליים נראית לנו כל כך טבעית, עד כי אנחנו שוכחים שתינוקת מבלים את החודשים הראשוניים לחייהם בשכיבה על הגב או בישיבה, כאשר פניהם מביטות בתקרה. תקרה מעניינת תוכל להוסיף עוד "זיק" של רעננות לחדר התינוק וגם לספק לו עוד גירויים וויזואליים שהם, כמובן, מרכיב מרכזי בהתפתחותו. הדבקת מדבקות זוהרות על התקרה (הנוצצות בחושך), תליית מובייל גדול ויפה או בחירת אהיל שיתאים לאווירה שנוצרה בחדר- אלו הם פריטי סטיילינג קטנים שיכולים להפוך את חוויית השכיבה על הגב של התינוק למפתחת ומעניינת.

שידת תינוק בצבע מיוחד


שידת החתלה ו/או אחסון היא ריהוט חובה בחדר של כל תינוק. שידה גדולה שיש בה מגירות רבות המספקות פתרונות אחסנה לכל אביזרי התינוק היא נוחה ויעילה הרבה יותר משידות מסוגים אחרים. מעבר להיבט הפונקציונאלי שלה, שידה היא פריט ריהוט נפלא שניתן באמצעותו להפיח "חיים" בחדר. כדאי לזכור שהסגנון העיצובי של השידה והצבע שלה הם בדרך כלל האלמנטים שישפיעו על המראה הכללי של החדר. שידה צבועה בירוק למשל, תוסיף ניצוץ של ממש לחדר התינוק ותמשוך תשומת ליבם של הנכנסים לחדרו.

כסא נדנדה או כורסה נוחה


באמצעות מיקום של כסא נדנדה, כורסת הנקה או סתם כורסה נוחה באחת מפינות החדר, תוכלו להוסיף לו עוד נגיעה עיצובית, תהפכו אותו למסקרן יותר עבור התינוק (תינוקות אוהבים להביט בכול מה שנמצא סביבם, ובהמשך לגעת בכול מה שמקיף אותם) ותצרו בו פינת מפלט קטנה ומרגיעה מהטירוף שעבר עליכם במהלך היום. עבור אמהות מניקות יהפוך כסא כזה מהר מאוד למקום האידיאלי להנקה ולדרך המושלמת להרדים את התינוק. ניתן כיום למצוא מבחר גדול של כסאות נדנדה והנקה מכול מיני סוגים, כך שאפשר בהחלט למצוא את זה שיתאים ביותר לסגנון העיצובי של חדר התינוק שלכם. אם זה לא יספיק, תוכלו לצרף כרית ריפוד לכסא ובכך להוסיף עוד גוון של צבע להרמוניית הצבעים שכבר נוצרה בחדר.

כורסאת הנקה
אידאלי לחדר תינוק. כורסא לאמא או לאבא (צילום: טמבור)

 

234boy
748boy
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המלצות נוספות
בודק...