תינוק עם אופי: חדרי תינוקות אחרים

ורוד לתינוקת, תכלת לתינוק? זה כבר ממש לא חייב להיות כך. חדרי תינוקות עם צבעוניות ששוברת את חוקי המשחק

חדר לתינוק

חדר לתינוק

חדר לתינוק או לתינוקת? נראה אתכם מנחשים

 

השיוך המגדרי של כחול וורוד נמצא איתנו כבר כמאה שנים, והוא כל כך מבוסס שרובנו לא עוצרים לשאול: למה בעצם?; אז דבר ראשון – ממליצים לכם לקרוא על ההיסטוריה המעניינת של הצבעים האלה, וספויילר קטן – פעם כחול היה של בנות וורוד של בנים, ממש כך. דבר שני ורלוונטי לעניינו – אנחנו מציעים לכם להניח לשיוך הזה, ולנסות לחשוב מחוץ לקופסת הצבעים.

בשנים האחרונות הרבה אנשים החלו לזנוח את הכחול והוורוד מסיבות שונות. חלק מהם רוצים לעצב חדר ניטרלי כיוון שהם לא יודעים את מין הילוד, אחרים מעצבים חדר משותף גם לבן וגם לבת, ויש גם את אלה שפשוט רוצים משהו אחר. מזהים את עצמכם באחת מהקבוצות האלה? בואו לגלות איך מעצבים עם פלטת צבעים שונה.

 

חדר תינוק בלבן
אז איך תרצו לצבוע את החדר?

שחור ולבן


ברוח הקרירה של העיצוב הנורדי, גם חדרי התינוקות והילדים החלו ללבוש צבעוניות מונוכרומטית. החדר שעיצבה המעצבת יובל טסלר, למשל, מבוסס ברובו על שחור ולבן. בנוסף יש בו שימוש בצורניות גיאומטרית עדינה, ובקווים נקיים ומינימליסטים. "החדר הוזמן כהפתעה על ידי האבא, והבקשה היחידה שלו הייתה שסקאלת הצבעים תהיה שחור-לבן -אפור", מספרת טסלר. "המדפים הם בכלל מדפי תבלינים מאיקאה שנצבעו בגוון הקיר, והכוכבים על הקירות נרכשו בחנויות יצירה ונצבעו ידנית".

 

חדר תינוק
האבא ביקש סקאלה של שחור-אפור-לבן | עיצוב: יובל טסלר, צילום: אורן טסלר

 

חדר תינוק שחור לבן
שילוב של צורות גיאומטריות עדינות | עיצוב: יובל טסלר, צילום: אורן טסלר

חמימות ניטרלית


פעמים רבות החדרים מיועדים לשני אחים, ולא תמיד הם מאותו מין. כך לדוגמה, נדרשה המעצבת סיון משה כהן לעצב חדר עבור ילדה בת שלושה ואחיה התינוק. לצורך כך היא בחרה בפלטת צבעים נעימה של גווני עץ ושמנת, שמתאימה לשניהם וגם עוטפת בחום. "בחירת צבעים לחדרי תינוקת וילדים היא חשובה מכיוון שהצבע משפיע על הרגשות והמחשבות שלנו", מסבירה המעצבת. "כשאנחנו ניגשים לצבוע חדר לתינוקות וילדים צריך לזכור שהם גדלים מאוד מהר וגם הצרכים והטעם שלהם משתנים. אני ממליצה לבחור בצבעי יוניסקס טבעיים או נטרלים, שנותנים מראה על זמני שאפשר לשדרג בקלות".

 

מיטת תינוק
גוונים ניטרלים מתאימים לאורך זמן | עיצוב: סיון משה כהן

 

סוס ספריה
טבעי, חם ומתאים לשני המינים | עיצוב: סיון משה כהן

כל צבעי הקשת


למה להסתפק במשפחת גוונים אחת כשאפשר ללכת על כל הצבעים? חדרים עשירים בצבע יוצרים תחושה של שמחה ומעוררים סקרנות. שימו לב שריבוי צבעים לא בהכרח אומר עומס – מספיק לבחור בטפט צבעוני או להוסיף פריט כמו שטיח או תמונה, והחדר כולו כבר יתמלא באנרגיה חיובית.

 

טפט צבעוני בחדר ילדיםלא צריך להסתפק בצבע אחד

 

חדר תינוק צבעוניכמה אלמנטים צבעוניים יעשו את האפקט

 

למה לא ירוק?


לשמחתנו עוד נשארו בעולם צבעים עם וייב ילדי שלא מתקשרים במובהק למין כזה או אחר, כמו ירוק, כתום או צהוב. כל עוד שומרים על טונים פסטליים, גם עיצוב שמבוסס על צבעוניות כזאת יעניק לחדר מראה עדין ורך – וזאת מבלי ליפול למוסכמות חברתיות.

 

ראשית
1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לפני שמתחילים בכלל לחשוב על עיצוב וצבעים - חושבים על בטיחות! חלק מהחדרים כאן מראים כשלים חמורים - גרילנדה על מיטת תינוק, שידות וכונניות שלא מקובעות לקיר - מפחיד!

המלצות נוספות
בודק...