לעבוד מהבית ולשרוד: כך ניצור אזור עבודה יעיל ומזמין בצעדים פשוטים

העבודה היא חיינו, ואם היא נעשית מתוך הבית – היא לא תמיד בשבילנו. אם נייחד לה אזור מוגדר ונתכנן אותו נכון, נוכל להתגבר על מכשול הסחות הדעת ולהתרכז במה שחשוב

כשאנחנו עובדים מהבית, אנחנו מחויבים לא רק לתפוקה ולסדר יום קבוע ללא שיבושים בדרך, אלא גם להיות מנוטרלים מהסחות דעת, שהן – מה לעשות – חלק בלתי נפרד מהעבודה במסגרת הביתית. יש כאלה שניחנו ביכולת להתנתק מכל הקורה בזמן שהם טרודים בענייני עבודה, אבל יש כאלה שלא יכולים להתעלם ממטלות שוטפות של סידור וארגון בזמן הזה. כדי לעזור לנו לעזור לעצמנו, מומלץ להתרחק מפינת האוכל או המטבח ולייחד פינה ייעודית או חדר כדי להתעמק בעיסוק המכניס שלנו. כך אפשר לעשות זאת צעד אחר צעד:

 

1. קודם כול, מה אנחנו צריכים


נתחיל משולחן בגובה ובעומק מתאימים, ללא קיצורי דרך של "מצאנו משהו שנראה טוב", וכיסא עם נוחות מרבית ותמיכה בגב. נשאל את עצמנו מה חשוב שיכלול המקום חוץ משולחן וכיסא – האם כיסא נוסף לקבלת אורחים או שולחן לאדם נוסף, האם אחסון מינימלי או מקסימלי, מדפים פתוחים לתצוגה או לא, האם יש צורך במסך, מחשב או קירות פנויים ועוד.

 

משרד ביתילהרגיש נוח במשרד הביתי. עיצוב: הלל אדריכלות. צילום: לירן שמש

 

 

2. היכן יעמוד השולחן


כדאי להפנות את מקום הישיבה אל מול פתח הכניסה לחדר ולא לשבת עם הגב אליו. בעזרת מבט ישיר או צידי לכניסה נשיג שליטה על המתרחש ונקבל תחושה נוחה יותר לעבוד בלי להרגיש שמשהו מתרחש מאחורינו ואנחנו לא יודעים מה בדיוק.

 

משרד ביתיעיצוב: עדי כיטוב. צילום: טל ניסים

 

 

3. אילו צבעים ישלטו בחדר


לצבע בחלל יש השפעה על מצב הרוח, ולכן בחדר העבודה כדאי להישאר מפוקסים ולא לבחור בצבעים שירגיעו, יעייפו, ילהיבו או יעוררו מדי. כל מה שבהיר וניטרלי יעזור לנו, במיוחד אם מדובר בקירות ובריהוט נייח. בשאר החפצים המתניידים נוסיף נגיעות קטנות של צבעים אחרים.

 

פינת עבודה בסלוןפינת עבודה עם שולחן, מגירות וכוורת אחסון, "רהיטי דורון הום אופיס". צילום: מנחם עוז 

 

4. מה נעשה עם כל הניירת


מדפים פתוחים ייראו מצוין, אם הם לא עמוסים ואם משולבים בהם קצת אקססוריז. אם לא זה המצב, נבחר באחסון בתוך ארון סגור. אם הכונניות פתוחות, נוכל לסגור אותן על ידי דלתות קטנות שינגרו לנו במיוחד או לפחות על ידי וילון קטנטן שיחפה על מראה לא מחמיא. במקרה של ארונות פשוטים, הם עשויים להשתדרג בעזרת החלפת ידיות, שגם לא תנגוס לנו בתקציב יתר על המידה.

 

 

5. טיפת אוויר וקשר עם העולם שבחוץ


כדי להתחיל את הבוקר עם אנרגיות ולא לסיים אותן לאחר שעה, יש להאיר את סביבת העבודה, רצוי באור טבעי מהחלון או אפילו במבט אל הנוף שבחוץ. כשאין נוף בנמצא, כדאי לשקול הכנסת צמחייה שתעניק את הטאץ' הרצוי של טבע וחוץ.

 

משרד טבעי בעליית הגגחשיבות לאור טבעי. עיצוב: ליאורה קרלנשטיין. פרקט: Parqueteam. צילום: אורי אקרמן

 

 

6. איך נאיר את המקום 


קצת עננים, והחדר מחשיך פתאום ואנחנו נשארים בלי אור. לכן חשוב לדאוג לתאורה כללית במרכז החדר ואף לתאורה נקודתית שתוצב על השולחן או ממש מעליו מהתקרה או מהקיר. אם שילבנו בחדר פריטי דקורציה, תמונות על הקיר ומזכרות, נוכל להוסיף להם תאורת אווירה. בכל מקרה, יש להקפיד על שילוב הרמוני של גופי התאורה. "אם בחרנו לעצב את המשרד בסגנון כפרי וחמים", אומרת מעצבת הפנים אריאלה עזריה ברקוביץ, "נוכל לשלב גופי תאורה העשויים מחומרים טבעיים כדוגמת עץ או קש. דרך נוספת היא לשלב גופים העומדים בזכות עצמם ו'שוברים' את הקו העיצובי המאפיין".

 

שולחן עבודה מעוצב מגירות אחסון וגוף תאורה המותאם לסגנון העיצובי. צילום: גולדשטיין גלרי טפט

 

 

7. גיבוב וניגוב


גם אם אנחנו מחובבי הגיבוב, ננסה לשלב את אופציית הניגוב. זה אומר שסדר מסוים חייב להישמר גם בתוך הבלגן של עצמנו. נעביר מטלית לניגוב קבוע של אבק, נפנה כוסות קפה ושאריות של אוכל מהשולחן, ונכניס את הניירת לקופסאות, למגירות על השולחן או לשידה. אם מישהו נוסף עובד איתנו בחדר, נשמור על הגזרה שלנו ושלו בלי לערבב ניירת ולפלוש למתחמים אחרים.

 

 

8. וקצת קישוטיות לנשמה


אם במשרדי הייטק אפשר, אז למה לא בבית? לא צריך לטפט את הקיר בגרפיטי מרצפה עד תקרה, אבל מקבץ תמונות, אמנות, לוחות מודעות מעוצבים ותזכורות קטנות לטעם האישי בהחלט יתקבלו בברכה. ואם למשהו מהחפצים יש צבע דומיננטי, נוכל לשאוב ממנו את ההשראה לעיצוב הפינה כולה. אבל בקטנה.

 

ספרייה צבעוניתנגיעות אישיות. עיצוב: אוברזון אדריכלים. פרקט: Parqueteam. צילום: עודד סמדר

 

מרכזית
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המלצות נוספות
בודק...