המשמעות שמאחורי עשרת הפרחים הנפוצים ביותר

לפרחים יש תפקיד מרכזי באופן שבו אנשים מתקשרים במשך אלפי שנים. אנו נותנים אותם זה לזה באירועים שמחים או עצובים, ומציבים אותם כדי להקנות משמעות מסוימת לאירועים שלנו.

לכל סוג פרח יש סמליות כלשהי קשורה אליו ולרוב לכל פרח יש משמעויות רבות בתרבויות שונות לאורך השנים.

לצורך הכתבה, התייעצנו עם המומחים במשתלת הסחלב, משתלה שמחזיקה חנות בוטיק במשתלה ומאפשרת קניה במקום, משלוח פרחים בראשון לציון והסביבה והזמנת פרחים באונליין. להלן המשמעויות מאחורי כמה מהפרחים הפופולריים ביותר כיום.

ורדים

ורדים הם פרחים רב -תכליתיים שיכולים לשאת משמעויות רבות ושונות בהתאם לצבעם. כמובן, הוורד האדום הקלאסי מסמל רומנטיקה ואהבה. זוהי הבחירה הטובה ביותר לסידור רומנטי, המשדר עומק של תשוקה. ורדים ורודים מביעים הערצה כללית יותר, יחד עם נשיות. ורדים לבנים יכולים להיות טוהר והתחלות חדשות, ולכן אנו רואים אותם לעתים קרובות כל כך בחתונות.

חבצלות

פרח נוסף המגיע במגוון רחב של צבעים שיכולים לכל אחד לשאת משמעות ייחודית משלו. עם זאת, חבצלות, באופן כללי, מייצגות טוהר ותמימות, יחד עם פוריות. משמעות זו קשורה למיתולוגיה היוונית ונמשכה לאורך הדורות. משמעות ליבה זו משתנה מעט עם צבעים שונים, כולל לבן, ורוד, אדום וכתום.

ציפורנים

בתקופה הוויקטוריאנית שימשו ציפורנים לשאת משמעויות מילוליות מאוד. הם שימשו לשליחת הודעות סודיות, עם ציפורן צהובה שמשמעותה "לא" וציפורן כהה יותר שמשמעותה "כן". כיום ציפורנים באו לייצג אהבה ומסירות. הם בחירה פופולרית בחתונות וניתן להשתמש בהם גם להבעת אהבה משפחתית.

צבעונים

כפרח האביב המובהק, הצבעונים הגיעו למשמעות של לידה מחדש. הם יכולים לייצג שינויים בחייו של מישהו, במיוחד לחגוג ילד חדש. צבעונים יכולים גם להיות אהבה ואמורים להעביר את עומק אותה אהבה, בין אם עבור בן זוג רומנטי או בן משפחה.

סחלבים

סחלבים היו מזמן בין צמחי הנוי המבוקשים ביותר בעולם. עדינים ואקזוטיים, פרחים אלה מעבירים תחושת חסד. באופן מסורתי הם נקשרו לגבריות וכוח, כאשר יוונים קדומים מצפים הלכו עד כדי כך שאכלו פקעות סחלב גדולות אם קיוו לילד זכר. כיום, סחלבים מבטאים עידון, יוקרה ויופי מסוימים.

יקינתונים

סמל נוסף של האביב ונקשר היסטורית עם אפולו, אל השמש היווני. זה לוכד את סמלי הליבה של לידה מחזורית של האביב. כיום, פרחים אלה הם בעיקר סמל לאושר ואהבה והם משמשים לעתים קרובות לביטוי אלה במסגרות דתיות.

חינניות

חינניות הן סמל בולט לתמימות וטוהר. אנו מקבלים את השם מהמונח "עין יום" באנגלית עתיקה בגלל האופן שבו הפרחים נסגרים בלילה ופותחים את "העין" שלהם ליום, ומתחברים גם לביטוי "רענן כמו חיננית". לעתים קרובות הם יכולים להביע אהבה אמיתית או אהבה צעירה.

חמניות

חמנית המלכותית פיתחה מגוון משמעויות בתרבויות רבות ושונות. זה נתפס לעתים קרובות כסמל של כוח ואופטימיות, תמיד מול השמש. זה גם הוביל את החמנית להופיע באופן בולט במיתוסים היווניים הנוגעים לאפולו, כשהפרח עקב אחר מהלך מרכבו על פני השמים. יש הרואים בחמניות גם סימן למזל טוב.

אדמוניות

אדמוניות מסמלות באופן מסורתי את הביישנות, ושאבו את המשמעות הזו ממיתוס יווני על נימפה בשם פאוניה. באמונות טפלות מאוחרות יותר אנשים היו מייבשים עלי אדמונית כדי להדוף מזל רע, והסמלה הזו של מזל טוב נמשכת כיום (ראה מידע נוסף בכתבות בנושא פרחים). אדמוניות יכולות גם להתכוון לשגשוג באופן כללי וגם לאהבה, מה שהופך אותן לדרך מצוינת לשלוח ברכות למישהו הקרוב אליך.

אירוסים

אירוסים היו מזמן מקור השראה לאנשים בכל רחבי העולם, כפי שניתן לראות בציור המפורסם של ואן גוך. פרחים אלה מייצגים תקווה ואמון, ולפעמים חוכמה. הם גם הפרח ששימש השראה לסמל פלור-דה-ליס הצרפתי, ששימש לייצוג אומץ על מגנים ופסגות במשך מאות שנים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...