בחצי המחיר: 8 שינויים זולים שישדרגו לכם את המטבח

כולם רוצים לעצב את המטבח עד הפינה האחרונה אבל במקום לשפוך כסף תוכלו לחסוך אותו אם רק תתכננו אחרת

החלפת מטבח היא אחת ההוצאות הגדולות בשיפוץ ובניית הבית. למעשה, תורות עיצוב שלמות מתנקזות לתוך חדר אחד עם פונקציות מרובות, החל מנוסחת "משולש הזהב" שמנסה לשמור על מיקום הגיוני לכיריים-כיור-מקרר, דרך מעברים נוחים ועד תכנון הארונות ואף המגירות שבתוכם. קל מאוד להשאיר עשרות אלפי שקלים, לעיתים אפילו מאות, באולם התצוגה של חברות המטבחים או אצל הנגר, אבל כדי לא לכלות את מרב התקציב על המטבח, אפשר לנקוט בשיטת ההוזלות הנקודתיות. ככה זה עובד:

פינה מתה במקום מג'יק קורנר


מה לא אמרו וכמה לא חשבו על הפינה שמחברת בין שני קצות הארונות התחתונים. השאירו אותה ריקה, הוסיפו לה קרוסלה, עברו למג'יק קורנר ולמיני "רכבות" ו"עננים" מתוחכמים ויקרים להחריד שיוצאים החוצה מהארון, עד שפותחה הגישה הרווחת היום בשוק: פשוט להתעלם מקיומה ו"להרוג את הפינה". כל יחידה תחתונה מסתיימת בדלת עם ארון פנימי ברוחב הדלת, והחיבור העמוק והפינתי שבין הארונות לא משמש אף צד. היא קיימת אי שם, אבל גב הארון מסתיר אותה, ולכם יהיה פחות חומר לתמחור.

פס לד במקום גוף תאורה


תאורה מרכזית במטבח נותנת אור מצוין לכל החלל, אבל לא מיועדת למשטחי העבודה, מאחר שאור מרכזי בתקרה מאיר את מי שעומד מול המשטח, ולא את המשטח עצמו, שמקבל בעיקר צל. כדי לא להיכנס להוצאות של מאות שקלים בבחירת גוף תאורה, תוכלו להשאיר את הגוף הקיים (מקסימום לחזק את עוצמת הנורות) ולהוסיף מתחת לארונות העליונים פס לד שיאיר בדיוק את המשטח. הפס ניתן לרכישה במטרים, ואתם אלה שבוחרים את האורך שיתאים לארון שלכם. יש כמה משטחים? הדביקו פס לד מעל כל אחד מהם. אין ארון עליון? תלו מדף והדביקו את הפס בחלקו התחתון.
מטבח עץ
(צילום: אילן נחום, עיצוב: יעל גל)

חזיתות במקום ארונות


כשיחידות האחסון מתפקדות ושמורות במצב טוב, אין צורך להסיר את כולן ולבנות ארונות חדשים. מספיק להחליף את הדלתות וחזיתות המגירות בלבד, וכבר שדרגתם את המראה של כל המטבח. בהחלפת דלתות אפשר אפילו לשנות סגנון של מטבח, למשל מכפרי לתעשייתי או מודרני. איך? מפרקים את הקיים, לוקחים מידות כלליות והולכים לחברה או נגר שיתאימו לכם דלתות חדשות.

טפט וידיות במקום חזיתות


זה קורה בעיקר בארונות מטבח עייפים בעלי מראה חלק ומיושן, שזקוקים לחידוש או שהצבע הפך למאוס בעיני בעלי  הדירה. טפט המיועד להדבקה על הארונות, כשהוא חתוך לפי מידה מדויקת של הדלת, יהיה פתרון קל ונוח ליישום, אפילו בעשר אצבעות. יש טפטים שמיועדים לרהיטים (בשונה מטפט לקיר), שמגיעים כמדבקה ומיועדים למשטחים חלקים.
במקרה שהמטבח לטעמכם ומשמש אתכם נפלא, ובכל זאת אתם בעניין של רענון בלי לשבור חסכונות, תוכלו להסתפק בהחלפת ידיות בלבד. קל לנתק אותן מהדלתות הישנות, לבחור חדשות במחירים פעוטים יחסית, ולחדש את המלאי כך שיתאים לצבע ולסגנון הנבחר.
מבטח קטן וצבעוני
(צילום: אביעד בר נס, עיצוב: סטודיו 37)

שולחן במקום אי


חלומם הרטוב של הישראלים הוא יחידת עבודה באמצע המטבח. כשהמטראז' גדול והמקום מספיק, זהו פתרון טוב גם ליצירת משולש עבודה נוח עם כיור או כיריים וארונות שירות נוספים למיקסר, למגירות ועוד. כדי להוזיל עלויות ניתן גם להשתמש באי כמשטח עבודה עם אחסון ומדפים בלבד. לעיתים האי משמש בעיקר כמקום התכנסות ואכילה, כשיש סביבו כיסאות, אולם אם זהו עיקר הייעוד שלו ואתם מחפשים לחסוך, תוכלו להסתפק בשולחן מרכזי עם כיסאות. תחליטו אתם אם יתאים לכם השולחן הגדול מפינת האוכל (ואז יהיה לכם אזור אכילה אחד) או שולחן צנוע יותר, שיעמוד דרך קבע במטבח, בנוסף לפינת האוכל הייצוגית.

מדפים במקום ארונות עליונים


כל ארון במטבח הוא תוספת של תשלום. קלפה תעלה יותר מארון רגיל, ואם תוסיפו פרזול כמו אלמגוב (מייבש כלים), מדפי תבלינים או מזווה עליון, ייקרתם עוד יותר. את הארונות העליונים האלה יכולים להחליף מדפים פתוחים, מערכות תלייה פשוטות כמו פסי מתכת עם ווים, ארגזים תלויים, סלסלות מתכת וכל פריט אחר בעל מקום אחסון, כמובן בהתאמה לסגנון המטבח שלכם.
מטבח לבן קלאסי
(צילום: רז רוגובסקי, עיצוב: ז'אן קלוד בק)

אבן קיסר במקום בוצ'ר


שברים במשטח העבודה, שחיקה, כתמים ושריטות הם סיבה מספיק טובה להתחדש במשטח חדש. המשטחים היקרים בשוק הם קונצ'טו, נירוסטה, עץ מלא, בטון וקוריאן, כל אחד עם יתרונותיו וחסרונותיו. משטחי גרניט, שיש חברון או אבן קיסר (דמוית שיש) יחסכו לכם הפרשי עלויות ניכרים וגם שעבוד לשמירה וניקיון של החומר.

כיור, ברז ואריחים


שיטת הסלמי יכולה לעבוד גם במקרה של המטבח. כשאין תקציב לכל המטבח, מחליפים רק כיור או רק ברז ולא בהכרח של המותגים היוקרתיים. גם את האריחים אפשר לרענן בעזרת הדבקה של אריחים חדשים עליהם. ניתן כמובן גם לפרק את הקיים, אבל אז יש להתכונן לתוספת עלויות של עבודה.
מטבח מודרני
(צילום: אלעד גונן, עיצוב: דלית ונגרובסקי)
553
403
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המלצות נוספות
בודק...