מבשלים אווירה: מטבחים בעיצוב לא שגרתי שכדאי לנסות בבית

חומרים וגדלים לא סטנדרטיים, צבעוניות שמחה או אווירת בית קפה ושיק פריזאי - כך הופכים את המטבח לפיס מרכזי שגונב את ההצגה

כשחולמים על מטבח חדש, מפנטזים על צבע, על חזיתות מושלמות וידיות בדיוק כמו שראינו במטבח אחר שאהבנו, אבל לא פעם המרחק בין הביצוע לאווירה הרצויה רב, ואנו נותרים עם ארונות מטבח חדשים אך נטולי אופי. בחרנו כמה מטבחים לגמרי לא סטנדרטיים ומלאי אווירה, ולא בהכרח של בית, כדי לספוג סגנונות אפשריים להשראה עתידית.

פריז זה כאן


מטבח צבעוני תמיד ישבור את השגרה, אבל כשהוא מעוצב עם אי במרכז ובליבו תנור כפול, תופסת יחידת הבישול הזו את כל תשומת הלב. מדובר במטבח מסדרת G4 של המותג הפריזאי LA-CORNUE. התנור בנוי משני תאי אפייה, תא אחד אשר החימום בו נעשה באמצעות גז ואילו תא אחד חשמלי. משטח הבישול מעל התנור הוא שילוב של מבערי גז בשני גדלים, French top, משטח טפניאקי להקפצה ואינדוקציה. השלד עשוי נירוסטה, כמו גם המסגרות, הידיות ומשטח העבודה, והחזיתות מצופות אמייל בגוון Aquamarine. באי שולבו מגירות מעץ אלון שיוצרות שיח עם היחידות הניצבות כרקע לאי יחד עם ארונות הוויטרינה הירקרקים, ואפשר לשלב בו גם כיור, מדיח כלים ומקרר. בתוך קיר הגבס מימין נתלתה יחידת Rotisserie לצלייה עם אש גלויה, ללא מגע ישיר של האש במזון.

מטבח תכלת בסגנון צרפתימטבח של LA-CORNUE, להשיג באולם התצוגה של מטבחי סימאטיק. צילום: יח"צ 

אל הכפר והשדה


מטבח בסגנון כפרי נבחר לבית השייך לבני משפחה העוסקים בחקלאות, ולכן בעיצוב באה לידי ביטוי הזיקה לטבע ולאדמה. התכנון מבוסס על משאבי טבע קיימים ועיבוד ידני, על סוגי עץ שונים, אבנים מפירוק, אוספים ישנים של ברזל עתיק, טקסטיל בטקסטורות מעוטרות וגווני צבע נועזים בשילוב דקורטיבי עדין של ירוק, צהוב ואדום. במטבח אביזרים וכלים כבדים, המשדרים שפה עיצובית עתיקה, רומנטית ונוסטלגית ומנוטרלים מאופנות וטרנדים.

מטבח בסגנון כפריעיצוב: רונית פוגל. טקסטורת קירות: נדיר תעשיות צבע. צילום: ארתור דרינגט

בית קפה תעשייתי


את חדרי השינה שלנו אנחנו רוצים כמו בבית מלון, את האמבטיות כמו ספא, ואת המטבח – כמו בית קפה. העיצוב האקלקטי של המטבח השחור-לבן-עץ הזה מחבר בין הבית לעולם שבחוץ. הוא מעוצב כמו בית קפה בסגנון אירופאי ומשלב חומרים ממתכת, מזכוכית ומעץ. במרכזו אי עם כיסאות בר גבוהים ומשטח עץ המשמש כמקום לשתיית קפה או בישול ואפייה. ארונות האחסון מעץ קיבלו את גוון המתכת הכהה ומוקמו בחלקו העליון והתחתון של המטבח בעיצוב מינימליסטי, המאפשר סביבת עבודה נקייה ורחבה. במרכז הארון העליון זכוכית ויטרינה המשמשת לתצוגה של כוסות יין גבוהות או בקבוקי אלכוהול, בדיוק כפי שנהוג במסעדות ובבתי קפה.

בית קפה תעשייתימטבח של "מטבחי דקל". צילום: עידן גור

מינימליזם מדוקק


חלק משמעותי מהמטבח העצום הזה הוא גודלו והנוף הנשקף ממנו, ולא בטוח שנמצא את שני האלמנטים הללו בדירות הקבלן הסטנדרטיות. האדריכל האיטלקי Carlo Colombo עיצב עבור המותג Poliform Varenna מטבח מדגם Twelve, המבוסס על עובי הדופן המינימליסטי של כל המשטחים שבו, מהמדפים ועד דלתות הארונות – 12 מ"מ. הם אולי דקים מאוד, אבל החברה מתהדרת בחוזק ובעמידות שלהם, פרי תהליכי פיתוח ארוכים. הפתיחה והסגירה של הארונות נעשית ללא ידית, ומראה החזיתות ממשיך למעשה לתוך המרחב הציבורי באמצעות יחידות מידוף.

מטבח נירוסטהמטבח של Poliform Varenna, להשיג בהביטאט. צילום: יח"צ

דרמה אפלולית


בדירה בעלת שני מפלסים בעיר הנמל Kaohsiung בטייוואן עיצב האדריכל Keng-Fu Lo את הקומה הראשונה כך שתכיל את אזורי המחיה המשותפים: מטבח, אזור אירוח ושתי פינות אכילה המותאמות לסוגים שונים של סעודות רשמיות יותר או פחות. החיפויים במטבח יוצרים משחק ויזואלי של מט לעומת מבריק, מואר לעומת עמוק ואפלולי: הארונות עשויים מעץ אגוז כהה, הרצפה בגוון שחור-מט וגם התקרה בגוונים ערמוניים חמים ובהירים יותר של עץ. לצג גווני העץ הכהים נוספו למטבח משטחי נירוסטה ובר משקאות, ועל הכול מאירות מנורות זכוכית שקופות בגובה נמוך וכן ספוטים בעלי אלומה צרה בתקרה. אלה ביחד מעניקים אווירה של פאב אפלולי ויוקרתי.

מטבח בעיצוב אפלמטבח של LEICHT. צילום: יח"צ

 

מרכזית
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...