על קצה המזלג: עצות וטיפים לעיצוב המטבח

בעבר המטבח היה סגור בין ארבע קירות ותפקידו היה בעיקר פונקציונלי – אך היום הוא הרבה מעבר לכך. עם מחלקות מטבחים הפרוסות בחנויות וחנות קונספט ייעודית, לחברת איקאה יש הרבה מה לומר בנושא

מטבח פתוח מעוצבלב ליבו הפועם של הבית 

בעיצוב פנים משתתפים כל חמשת החושים – אנחנו רואים צורות וגוונים, מריחים את ניחוחם של החומרים החדשים, חשים בקצות אצבעותינו את מרקמי הטקסטיל, שומעים את פסיעותינו על גבי הרצפה, ואז מגיעים למטבח. כאן, בלב לבו הפועם של הבית, מתחילים לפעול הטעמים. הרגשות והתחושות הרבות שנלוות למטבח הופכות אותו לעניין מרכזי בסביבת המגורים, ולכן חשוב מאוד להתכונן בצורה נכונה לקראת רכישתו או שיפוצו.

נותנים מקום למטבח


בזכות ההכרה בחשיבותו של המטבח, בחברת איקאה החליטו לפתוח את חנות הקונספט למטבחים – IKEA KITCHENS. חנות זו, הממוקמת בביתן 11 בנמל תל אביב, מצטרפת למעשה אל מחלקות עיצוב המטבחים הקיימות בכל אחד מסניפי הרשת – בבאר שבע, בקרית אתא, ראשון לציון ובנתניה.
מטבח פתוח לסלון
עכשיו אפשר ליהנות מחנות איקאה המיועדת למטבחים בלבד

מתאים לכל טעם


בחנות המשתרעת על פני שטח של 500 מ"ר, מובטחת למבקרים חוויה יוצאת דופן. המטבחים המוצגים שם לראווה מדגישים את השילוב המדויק שבין פונקציונליות ואסתטיקה. המטבחים מוצעים בגדלים ובתקציבים שונים, כך שכל אחד יכול למצוא את מבוקשו. לצד התצוגה המרהיבה, הכוללת גם משטחי אבן קיסר ומכשירי חשמל, מבקרי החנות יכולים ליהנות מייעוץ מקצועי ומעשיר.
ארון איחסון במטבח
יכולים להתאים לכל דרישה – המטבחים של איקאה

החלפת מטבח – לא עניין של מה בכך


רכישת מטבח נתפסת אצל רבים כשיפוץ, ובכך היא שונה בתכלית מרכישה של ספה, שולחן או כל רהיט אחר. "קבלת החלטה לרכישת מטבח חדש או החלפת הישן מלווה בחששות רבים", מסבירה אפרת צור, סמנכ"לית אסטרטגיה ושיווק איקאה בישראל. "מדובר בהוצאה משמעותית שלרוב מחייבת התקשרות עם בעלי מקצוע רבים. בכדי להקל על אלה שמעוניינים במטבח חדש, מציעה איקאה אפשרויות עיצוב רבות הן בסניפים והן בחנות הקונספט".
מטבח קטן ושחור
רכישת מטבח נתפסת אצל רבים כשיפוץ

כך תבחרו מטבח


1. בשביל מי המטבח?

בבחירת מטבח יש לחשוב בראש ובראשונה למי הוא מיועד. "להבדיל מפעם, כשהמטבח הותאם למי שבפועל מבשל במטבח, היום רבים משתמשים בו וצריך לתת לכך את הדעת", טוענת צור. תכנון ועיצוב המטבח מושפע מהשטח המיועד לו, לכן חשוב להגדיר מראש מי המשתמשים במטבח ומה הצרכים שלהם. "במקרה של בית עם ילדים קטנים שרוצים גישה לארונות אולי כדאי להימנע מארונות עליונים, ולעומת זאת במשפחה בוגרת יותר יש לחשוב על גובה משטחי העבודה", מוסיפה סמנכ"לית האסטרטגיה והשיווק.

2. האם כל אחד יכול לעצב מטבח?

בניית מטבח היא תהליך מורכב, בו לוקחים חלק בעלי מקצוע רבים. מסיבה זו בדיוק מומלץ לרכוש מטבח במקום בו מעצב מטבחים מקצועי יוכל ללוות אתכם מהשלב הראשון של הבנת הצרכים, דרך התאמת המוצרים ועד לשלב ההובלה וההתקנה בבית. "לדיוק מרבי ותוצאות מושלמות ניתן להזמין באיקאה איש מקצוע שיגיע לביתכם וימדוד את חלל המטבח אותו אתם מחדשים", אומרת צור.

3. על מה כדאי להתפשר פונקציונליות או מראה?

במטבח בכלל, ובמטבח הפתוח לאזור החברתי בפרט, חשוב להתייחס לשני המרכיבים בצורה שווה. כמו כן, חשוב שיהיו הגדרות מדויקות למיקום הפריטים השונים כמו הסכו"ם, חומרי הניקוי והמצרכים. נקודה נוספת למחשבה נעוצה בשאלה האם המטבח גלוי או סמוי –  יש המעדיפים להצניע את הפריטים והמכשירים השונים מאחורי דלתות, ואילו אחרים אוהבים לקשט את המטבח שלהם בכלים, תבלינים ושאר אביזרים. "חשוב לתאם עמדות וציפיות עם המעצב", אומרת צור, "כי גם לאלה שמעדיפים להסתיר וגם לאלה המעוניינים לגלות אנחנו יכולים לספק את כל הפתרונות".

4. איך בוחרים בסגנון העיצוב הנכון למטבח?

"ניתן לבחור סגנון הממשיך את זה של הסלון או פינת האוכל, או לבחור דווקא בקו שונה. רבים נוהגים ללכת על מטבח לבן, בעוד שאחרים מעדיפים סגנון סקנדינבי, כפרי, תעשייתי או קלאסי. "מה שקובע את מראה המטבח תלוי הרבה בבחירת הצבעים הרצויים ובחומרים המועדפים", אומרת צור. לכן, כשמתחילים לתכנן את עיצוב המטבח, מומלץ לבקר בחנויות בהן קיים מבחר רעיונות וחידושים אשר יסייע לכם לבחור ולהחליט מה אתם רוצים בבית שלכם".

5. בחידוש מראה המטבח, האם חייבים להחליף את הכול?

היות והחלפת מטבח זו הוצאה יחסית גדולה, לא בהכרח חייבים להחליף את כל המטבח כדי לרענן את המראה שלו. באיקאה גילו את הצורך בהתחדשות, ובהתאם לכך מאפשרים ברשת להכניס שינויים קטנים אך משמעותיים. "כשמתכננים אצלנו מטבח הוא נשמר במחשב של החברה, ובבוא העת אפשר לחדש את המראה שלו על ידי שינוי צבע הדלתות או החלפת הידיות", אומרת צור, "והכול בעלות מינימאלית".

6. האם אפשר לקבל אחריות על מטבחים?

רכישת מטבח זו השקעה גדולה, שאמורה לשרת את הלקוחות לשנים ארוכות. עם זאת, המטבח הוא אחד מהמקומות הפעילים ביותר בבית. "איקאה מבינה זאת ומעניקה על מטבחיה אחריות לתקופה של 12 שנים", אומרת אפרת צור. "עובדה זו מאפשרת לרכוש בראש שקט בידיעה שתמיד יש אל מי לפנות".
מטבח קטןמראה המטבח תלוי בעיקר בצבעים ובחומרים נבחרים
ראשית
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...