שקיפות ללא פשרות : זכוכית משדרגת חיים

מהי זכוכית איכותית, איך היא משפיעה על תפקוד החלונות שלנו ומה הקשר בין זכוכית לאיכות החיים? בכתבה הבאה נענה על שאלות חשובות אלו ונבין מהם הפרמטרים אותם צריכים לקחת בחשבון לפני שמחליטים על סוג הזיגוג.

הזכוכית מלווה את האנושות אלפי שנים ונדמה שהזכוכית נמצאת פה מאז ומתמיד. יחד עם זאת ההבנה שהזכוכית איננה מתפקדת רק כמחיצה שקופה אלא משפיעה באופן ישיר על ההרגשה בבית, החלה רק במהלך השנים האחרונות והולכת וגוברת מאז. הזכוכית מקיפה אותנו בחלונות הבית, בבניין המשרדים, במעקות, דלתות, חיפויים, בכלי הרכב ועוד, הבנה בתכונות הזכוכית כמו גם מי ייצר אותה ותחת אילו סטנדרטים, ישדרגו את איכות החיים בבית.

חלונות זכוכית

ש: אלו תכונות נוספות מלבד מחיצה שקופה יכולה הזכוכית לתרום?

ת: תכונות נוספות של הזכוכית:

• שליטה במעברי החום פנימה והחוצה למבנה.

• סינון קרינת UV מזיקה המגיעה מאור השמש, המזיקה לבריאות והורסת רכוש.

• סינון אקוסטי מעולה המפחית את הרעש מחוץ, ובידוד מעבר רעש בין החדרים.

• זכוכית ביטחון בלי להתפשר על חיים עם נוף מאחורי סורגי ברזל.

• הכנסת נוף ותחושת מרחב, אור טבעי ושליטה באחוז כניסת האור למבנה, תכונות הצללה שונות.

• יצירת אמירה אדריכלית ואווירה מדויקת, בעיצובי פנים וחוץ בזכוכית צבעונית.

ש: איך משפיעה זכוכית איכותית על איכות החיים?

ת: איכות החיים הינה פועל יוצא של שילוב תכונות כמו השקט השורר בבית על אף הרעש הקיים בחוץ, טמפרטורה נעימה גם מבלי להפעיל מזגן, מאור טבעי שמציף את החדר בדיוק במידה המתאימה וכמובן מהרגשת הביטחון בלי להתפשר על הנוף של סורגי מתכת בחלונות. זכוכית איכותית משפיעה בדיוק על תכונות אלו. ביכולתה להפחית רעשים בצורה מיטבית, לשלוט בכניסת האור והחום דרכה ולהעניק ביטחון מלא מטווח גדול של איומים רבים מפריצה אלימה, דרך עמידה בפגעי מזג אוויר סוער ועד לעמידות בהדף כתוצאה מפיצוץ.

במידה והזכוכית איננה איכותית, היכולת שלה להתמודד עם מצבים אלו יורדת וכך נפגעת איכות החיים בבית.

דרך איזה זכוכית תרצו לשקף את חייכם?

גג זכוכית

ש: מה עושה את זכוכית פניציה לזכוכית איכותית?

ת: איכות הזכוכית לא נמדדת רק ברמת השקיפות שלה. פגמים קלים שלרוב אינם נראים בעין, משפיעים על תכונות האופטיות של הזכוכית. הם יוצרים עיוות, שבמבט חטוף כמעט ולא מורגש, העלול לגרום לתופעות כמו כאבי ראש וכו' לאורך זמן. פניציה עושה שימוש בחומרי הגלם האיכותיים ביותר ומקפידה על בקרת איכות בלתי פוסקת, כדי שהזכוכית שלה תעמוד בסטנדרטים של תקינה בינלאומית מחמירה.

ש: במהלך תהליך אפיון החלונות, האם חשוב לדרוש זכוכית של יצרן ספציפי?

ת: אחת הסיבות העיקריות שחשוב לדעת מי ייצר את הזכוכית היא בטיחות, כאשר יודעים מי יצרן הזכוכית, ניתן לדעת לפי איזה דרישות תקינה היא יוצרה. דוגמא טובה היא זכוכית המותקנת כמעקה או זכוכית לחלון המותקנת במגדל דירות גבוה. נדרש שהיא תעמוד בדרישות תקן ישראלי לזיגוג מבנים. זכוכית שלא מותקנת ונבדקת על פי דרישות התקן, עלולה להתנפץ ולאפשר נפילה דרכה. זכוכית מיצרן איכותי, המוסמך לייצור זכוכית העומד בדרישות התקן, מבטיחה שהזכוכית המותקנת מתאימה ליעודה.

ש: אילו דברים חשוב מאוד לקחת בחשבון לפני תכנון חלונות?

ת: הבנה של כיוון החזיתות מבחינת גורמי רעש ומסלול השמש לאורך היממה.

הבנה מהי עוצמת הרעש הקיים בחדר מסוים היא קריטית. שימוש בזכוכית אקוסטית יפחית באופן דרמטי את עוצמת הרעש ויתרום לאווירה רגועה בבית. כיוון החזית מול השמש ישפיע על כניסת האור והחום לתוך הבית. לכן בחזיתות דרומיות ודרום מערביות יש להשתמש בזכוכית עם גוון המפחית כניסת אור לטווח של כ65% ולשקול שימוש בזכוכית בידודית שתבודד באופן משופר את מעבר החום דרך הזכוכית מהחוץ לפנים ולהיפך.

גג זכוכית
בבואכם לקנות חלון, חשוב לזכור כי הזכוכית היא לא רק שקופה. ביכולתה לסנן רעש, לחסום את קרינת השמש המזיקה, לתת ביטחון ועוד תפקידים רבים המשפיעים על איכות החיים בבית. יש להתייחס ולבדוק כי הזכוכית שאתם קונים היא איכותית כדי שבאמת תעשה את ההבדל.
אדריכלים רבים שנתקלים באתגרים כאשר הם מעצבים ללקוחותיהם את בית החלומות, בוחרים לעבוד עם חברת פניציה. הידע של חברת פניציה, מגוון הזכוכיות הרחב והתאמתם לפרויקטים השונים, מבטיח שאתה בידיים טובות. השרות, ההבנה ותאום הצפיות מאפשרים לאדריכל, להעניק ללקוחות את הפתרונות המקצועיים ביותר.  פרטים כגון: מי גר בבית או במשרדים, גובה הבית או הבניין, מיקומו המדויק לפי צפון ודרום, הבקשות והתנאים הבטיחותיים של הרשויות ועוד , חשובים על מנת לקבל את הזכוכית הנכונה ביותר עבור הפרויקט.
לסיכום, בכתבה זו פירטנו את השפעת הזכוכית על איכות חיינו, מדוע חשוב לדעת מי ייצר את הזכוכית ואת החשיבות הרבה בצורך תכנון הזכוכית במהלך תהליך אפיון החלונות.

 

553
1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מגניב

המלצות נוספות
בודק...