בניין ודיור

מעצבים מעניינים  //  בלעדי: הלופט של קארים ראשיד

בלעדי: הלופט של קארים ראשיד

כשנכנסים ללופט ברחוב 19 בין השדרה השביעית לשמינית שבעיר ניו-יורק, אי אפשר לטעות בזהותו של הדייר

מאת: חדווה אלמוז, עורכת מגזין בניין ודיור צילום: נתן דביר


בניין ישן שהיה בעבר מבנה תעשייתי עבר לפני קצת למעלה משנה מתיחת פנים, לאחר שבשיפוץ הראשון, לפני שנים, עיקר העבודה כוונה להתאמת החללים התעשייתיים למגורים. חזית הבית שודרגה ולרגע נדמה כאילו נבנה הבית מחדש, אולם עם הכניסה לבניין מסגירים את גילו הלובי, עובי הקירות, גובה התקרה ורצפת העץ העתיקה.
 
הגעתי יחד עם נתן הצלם לקומה היעודה, ושטיחון בצבע ורוד חסך מאיתנו את הצורך לחפש אחר מספר הדירה. זה היה האות הראשון שרמז על פנים הדירה. עם הכניסה הכה אותנו הוורוד בהלם ראשוני. לרגע היססנו אם מדובר בדירה או באולם תצוגה, אבל שהות קצרה במקום הכניסה אותנו לאווירה הלבבית המהולה בחוש הומור בריא ובהמון אהבה של קארים ראשיד. אין ספק שהוא ואשתו הנוכחית חיים בעולם שאותו הוא יצר במיוחד עבורם.

שטיחון בצבע ורוד חסך מאיתנו את הצורך בחיפוש אחר מספר הדירה. זה היה האות הראשון שרמז על פנים הדירה

 
הדלת הייתה פתוחה, כיוון שהשוער הודיע על לו על בואנו. דקות מספר הסתובבנו בחלל האירוח עד שהגיח מאחורי מחיצת זכוכית חלבית, שם נמצא חדר השינה, והצטרף אלינו. כצפוי הוא הופיע בלבוש לבן וחגורה בצבע ורוד פוקסיה מהדרת את מותניו. היות שזמנו היה מוגבל, במקום סיור מקדים בדירה התחלנו מיד בריאיון אישי מצולם בווידיאו. לצילום השער ביקש ראשיד לצרף את אשתו, שבינתיים סיימה להתלבש ולהתאפר. היא לא אכזבה: מכנסים צמודים לבנים, חולצת פייטים כסופה ונעלי פלסטיק ורודות בעלות עקב מיוחד, פרי עיצובו האחרון של ראשיד, שהשלימו את המראה שהשתלב היטב על רקע אחד מקירות הבית.

שהות קצרה במקום הכניסה אותנו לאווירה הלבבית המהולה בחוש הומור בריא ובהמון אהבה של קארים ראשיד

להבדיל מהלופטים המקובלים בניו-יורק שצורתם מלבן מאורך ומעטים בהם החלונות, הלופט הפינתי הזה מרובע ובשניים מכיווניו פעורים חלונות גדולים, שדרכם חודר אור טבעי המדגיש את הצבעוניות השורה בו.
הלופט כולל אזור אירוח שבו סלון, פינת אוכל ומטבח קטן הנמצא מימין לכניסה. מול המטבח קיר קטן שעליו מראה אליפטית ומאחוריו חדר העבודה של דוקטור איבונה ראשיד, מהנדסת חומרים. חדר השינה הופרד מהסלון באמצעות קיר זכוכית חלבית שחציו דלת הזזה. מחדר השינה מוביל מסדרון ארוך דרך ארון הבגדים (שתכולתו מתחילה ומסתיימת בלבן, ורוד וגוונים של כסף) אל חדר אמבטיה פרטי.

מכנסים צמודים לבנים, חולצת פייטים כסופה ונעלי פלסטיק ורודות בעלות עקב מיוחד, פרי עיצובו האחרון של ראשיד, השלימו את המראה

המראה החביב של הבית והנוכחות הבולטת בו של רהיטים ושל פריטים צבעוניים מצביעים על אופיים של הבעלים, שאומת ביחסם ליום הצילום שנערך בביתם. לאחר שהסתיים הריאיון והצילום של הזוג, הם השאירו בידינו את מפתחות הבית ואפשרו לנו לשהות בו עד שנסיים את הצילומים. הם בינתיים נסעו לביתם שבכפר, לבלות שם סוף שבוע מהנה ואולי גם למכור את הבית למרבה במחיר, אך לא עזבו עד שהיו בטוחים שאנו יודעים היכן נמצא הקפה וכיבודים נוספים.
אין ספק שהביקור בביתו הפרטי של ראשיד אימת את פילוסופיית העיצוב שלו המכוונת לקהל רחב, ברצונו להנחיל תרבות עיצוב לכל שכבות האוכלוסייה ולא רק לקבוצת עילית של אלה היכולים להרשות לעצמם פרטי עיצוב יוקרתיים.
 
להבדיל מהלופטים המקובלים בניו-יורק שצורתם מלבן מאורך, הלופט הפינתי הזה מרובע ובשניים מכיווניו פעורים חלונות גדולים

עוד בנושא

מעצבים מעניינים

הכר את המעצבת: קלי וסטלר, מלכת החוף המערבי


אחרי שעיצבה שורה של מלונות, מסעדות וחנויות יוקרה, ואפילו את הבית של גוון סטפני – מעצבת הפנים קלי וסטלר ביססה את מקומה כאחת מהמעצבות המובילות בעולם. הקו המנחה שלה הוא תעוזה ועירוב נכון של מקורות השראה, סגנונות וחומרים

מעצבים מעניינים

טובות השתיים: המעצבות גלית ודרורית


הכירו את גלית כץ ודרורית לבון - צמד מעצבות הפנים שלא ינוחו עד שלא יפיקו את המקסימום מכל פרויקט. "שיתוף הפעולה שלנו מוציא מכל אחת מאתנו את המיטב", הן אומרות

מעצבים מעניינים

מילאנו, לאן ממשיכות מכאן?


מה עושים אחרי שמציגים במילאנו? את השאלה הזאת בדיוק שאלנו את המעצבות הישראליות שייצגו אותנו בתחרות העיצוב הנוצצת בעולם. איך עבר עליהן השבוע המיוחד הזה? ואיך בכלל הגיעו להציג ביריד הענק הזה והכי מעניין, מה הלאה?

מעצבים מעניינים

פותחים דלת לתעשייה: הנגר שהתחיל את דרכו מתחת למים


קאי צור, נגר ורתך, גדל בן סמטאות יפו ושם הוא פועל עד היום. בליבו של שוק הפשפשים ההומה, נגלית סדנת הנגרות שלו, ולא רחוק משם פרוש הים – האהבה השנייה בחייו.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *