כניסה לאיזור האישי
בניין ודיור - מגזין לעיצוב הבית ועיצוב פנים

מעצבים מעניינים  //  גאווה ישראלית

גאווה ישראלית

מצבע לקירות הבית ועד חלונות, משיש ועד קרמיקה: פרויקט מיוחד ליום העצמאות – עסקים ישראלים גדולים ומצליחים שמייצרים ומעצבים כחול לבן

מאת: צילום:


הן מטפחות את הקירות בבית שלנו, משקיעות במטבח, בחדרי הרחצה ובגינה, לא מזניחות לרגע את הפרקט והשיש, פותחות חלון לנוף או להיפך, מגנות מפני השמש החמה, ובעיקר הן מעניקות לנו הרבה גאווה, גם בארץ וגם בעולם.

לכבוד יום הולדתה ה-65 של המדינה, הרכבנו את רשימת החברות הישראליות שמעצבות לנו את הבית כחול לבן:

מטבחים
נוסדה: 1946
20 שנה לאחר הקמתו של הישוב הגלילי רגבה, מייסדיו שהיו אומנים בעץ ובריהוט, החלו לפתח את ענף המטבחים בארץ. תוך 50 שנה, הפך בית המלאכה הקטנטן, שעסק בנגרות לחברה המובילה בעיצוב, ייצור ושיווק מטבחים בישראל, לה 15 סניפים בכל הארץ. החברה מעסיקה 350 עובדים, מגלגלת מאות מיליוני שקלים בשנה ומפעילה מרכזים מקצועיים לאדריכלים וקבלנים.

משרדי ההנהלה: במושב השיתופי רגבה
מפעלים: מפעל הייצור הענק, המשתרע על פני 12 אלף מ"ר, נמצא במושב הצפוני המעניק לו את שמו.

מוצר הדגל של החברה: הוא מטבח באורך 12 מטרים, שהוצג לאחרונה בתערוכת העיצוב הבינלאומית במילאנו. במרכזו הוצב אי באורך 9 מטרים שאובזר במשטח עליון המונע באמצעות מנועים חשמליים ומופעל באמצעות שלט אלחוטי. כאשר המשטח סגור הוא נראה נקי ומונוליתי, וכשהוא פתוח הוא מגלה בתוכו מטבח לכל דבר הכולל ברז היורד ונבלע אל תוך הכיור כאשר המשטח סגור.

מה מאפיין לדעת החברה את הבית הישראלי? 
"המטבח הישראלי כיום הוא לב הבית, מחובר חזק למודעות לעיצוב, כולל הרבה מאוד מקומות אחסון בתוכו ומכיל לא מעט חידושים וטרנדים שמתחלפים לפי האופנה ושומרים על קשר עם שאר חלקי הבית".

מה עוד הופך את רגבה לגאווה ישראלית>>

(צילום: שי אדם, יח"צ)

 


 צבע
נוסדה: 1936
מפעל הצבעים הקטנטן שהוקם על ידי משפחת בלומברג בצ'ק פוסט חיפה הפך במרוצת השנים למובילה בתחום הצבע בישראל. בין לבין, היא הספיקה להימכר, להיקנות, להיסחר בבורסה ולספק כ-60 מיליון ליטרים של צבע מדי שנה. גם השנה זו תהיה החברה שתצבע את ישראל בשלל גוונים.
משרדי ההנהלה: פארק התעשיות פולג בנתניה.
מפעלים: עכו, אשקלון, גשר, מגדל העמק, ניצני עוז.
חו"ל: החברה מייצאת מוצריה בעיקר לאירופה, אגן הים התיכון, אפריקה, המזרח הרחוק ואמריקה.
מוצר הדגל של החברה: הוא צבע "סופרקריל", שפותח ב- 1963, ולאורך השנים הפך ממוצר בודד לסדרת מוצרים, שבה מוצרים בדרגות ברק שונות ובמאפיינים פונקציונליים יחודיים, כגון צבע אנטי-בקטריאלי, רחיץ במיוחד, בשכבה אחת, ועוד.
מה מאפיין לדעת החברה את הבית הישראלי?
"עיצוב ישראלי הוא עיצוב מכאן, שמותאם לטמפרמנט הישראלי: למקום, לאקלים, לאנשים". מסבירה אדריכלית ניבה יחיאב, מנהלת העיצוב של קבוצת טמבור, "הוא מערב את האופי הבלתי אמצעי שלנו כישראלים עם סקרנות ותעוזה רבה. מסורת לצד קידמה וטכנולוגיה. בבית ישראלי החללים הציבוריים – המטבח, פינת האוכל וחדר המגורים – הם מתחם רחב ידיים שמתאים להכנסת אורחים ולאירוח כיד המלך. בבית ישראלי יכולים לדור בכפיפה אחת אלמנטים מודרניים נקיים לצד מוטיבים כפריים. סוג של פיוז'ן ספונטני".

 עוד על הופך את טמבור לגאווה ישראלית>>

 

(צילום: יח"צ)

 


ברזים
נוסדה: 1973
מי היה מאמין שברז יכול להיות סקסי כל כך, אבל מסתבר שזה התיאור היחיד שאפשר לחשוב עליו כשמביטים על הברזים של חברת מדגל, ואם הם באים מבית ישראלי, מה טוב. 40 שנה בלבד אחרי שייצרה ברזי פלסטיק, החלה החברה לשווק ברזים חכמים בטכנולוגיה ייחודית, שתפקידם, בין היתר, לחסוך במים (הכנרת מוסרת תודות).
פרט לעיסוק בעיצוב המטבחים וחדרי הרחצה הישראליים, מדגל הציונית מספקת עבודה לאנשים עם מוגבלויות פיזיות ותורמת דרך קבע לעמותות השונות.
משרדי ההנהלה: קיבוץ גליל ים.
מפעלים: קיבוץ גליל ים.
חו"ל: יצוא לארה"ב, דרום אמריקה, אירופה, אוסטרליה ועוד.
מוצר הדגל של החברה:  "ללא ספק" אומרת סמנכ"ל השיווק של החברה ג'יין מטלון דרי, "קו ברזי הפלסטיק למטבח שפיתחה החברה בשנות ה- 80 היה פורץ דרך בשוק הבינלאומי. מדובר היה בברזים נשלפים למטבח בעיצוב קלאסי ובמחיר לכל כיס שיוצר מחומרים ידידותיים לסביבה. הברזים עומדים בתקנים המחמירים בארץ ובעולם. קולקציית ברזי המטבח הפכו אותה ליצואנית הברזים הגדולה בישראל שזוכה להכרה בינלאומית נרחבת".
מה מאפיין לדעת החברה את הבית הישראלי? "העיצוב הישראלי מושפע בעיקר משילוב רב גוני של אנשים, עדות ודתות שחיים כולם יחד במקום אחד ומשפיעים על עיצוב מרחב המחייה שלנו שהוא בדיוק כזה. אותנו במדגל זה מחייב כל הזמן להתחדש ולרענן את הקולקציה שלנו בהתאם שינויים ודרישות השוק. לכל אלה מוכרחים להוסיף גם מאפיין משמעותי של חשיבה "מחוץ לקופסא", כזו שמביאה את המעצבים הישראלים למצוא פתרונות עיצוביים, פרקטיים וייחודיים בעיצוב הבית, כמו למשל הברז החכם שעוצב ופותח על ידי מדגל".

מה עוד הופך את מדגל לגאווה ישראלית>>

 

(צילום: יח"צ)

 


חלונות
נוסדה: 1950
הרבה לפני שמארק צוקרברג נולד, בקליל הבינו שמה שאנחנו צריכים זה פרופיל טוב. תוך 60 שנות פעילות, הספיקה קליל, החברה המובילה בארץ בפיתוח, ייצור ושיווק חלונות מעוצבים, לאבזר בחלונות ודלתות כמעט כל בניין ובית, פרטי וציבורי בישראל. בנוסף, קליל לא מפספסת שום חלון הזדמנויות והספיקה לרשום כבר 300 פטנטים רשומים (כי אין כמו הראש היהודי).
משרדי ההנהלה: כרמיאל
מפעלים: על שטח של 110 דונם בכרמיאל ממוקם מפעל החברה אשר כולל אולמות ייצור, שטחי אחסון, אולם תצוגה ומשרדים, שמעסיקים 250 עובדים.
חו"ל: החברה מייצאת מערכות של חלונות אלומיניום לארה"ב ואירופה במסגרת פרויקטים של בניה שמבצעים קבלני אלומיניום ישראלים.

מוצר הדגל של החברה: המוצר הקלאסי ביותר של קליל הוא החלון הבלגי – חלון אלומיניום בסגנון חלונות הברזל הבלגי. החלון מזוהה מאוד עם קליל והוא פיתוח מיוחד לשוק הישראלי, הניזון מהשפעות אירופאיות. החלון נפוץ מאוד בבניה הכפרית.
מה מאפיין לדעת החברה את הבית הישראלי? "העיצוב הישראלי התעדכן לאורך השנים, קיבל גוונים וקווים שונים אבל יחד עם זאת, תמיד שילב פונקציונליות ואסתטיקה".

מה עוד הופך את קליק לגאווה ישראלית>>

 

(עיצוב: סמט אדריכלים, צילום: אלי גרוס)

 


 
 ריהוט פלסטיק
נוסדה: 1948
כבר 30 שנה שהישראלים יושבים על כסא הפלסטיק הלבן, שהפך לסמלה של חברת כתר. למעשה, כסא הפלסטיק הפך לאורח כבוד בכל אירוע בישראל: מסיבת חצר, "על האש" בפארק, טקס יום הזיכרון או כנס מפלגתי. רק תבחרו, הוא שם.
החברה נולדה באותה שנה שקמה המדינה, כאשר כמה שותפים פתחו בית מלאכה יפואי לייצור צעצועים, מסרקים וכלי בית מפלסטיק. יוסף סגל, אחד השותפים קנה אותה בשנות ה-70, והפך את כתר לאחד העסקים המשפחתיים המשגשגים בישראל עד עצם היום הזה.
משרדי ההנהלה: של החברה נמצאים בהרצליה
מפעלים: לכתר חמישה מפעלים בישראל: שלושה בכרמיאל, אחד ביוקנעם ואחד באזור התעשייה ברקן. בנוסף, לחברה מפעלים גם באירופה ובארה"ב.
חו"ל: כתר מייצאת מגוון רחב של מוצרים ליותר מ-90 מדינות ברחבי העולם. למעשה, יותר מ-80% מפעילותיה מבוצעים בשוק הבינלאומי.
מוצר הדגל של החברה: שולחנות וכסאות תחת הקטגוריה של ריהוט גינה.
מה מאפיין לדעת החברה את הבית הישראלי? "הצרכן הישראלי אוהב גיוון וחדשנות ואינו מתפשר על עיצוב ואיכות טובים. כשחווית הצרכן עומדת לה כמטרה וכערך, כתר משקיעה מאמצים רבים וממירה תובנות צרכניות לכדי מוצרים טובים, נוחים ואסתטיים. מדי שנה, דואגת כתר פלסטיק להשיק מגוון רחב וייחודי של מוצרים פרי פיתוחה, המסמלים את חוד החנית של הטכנולוגיה והעיצוב, תוך הקפדה יתרה על נוחות המשתמש", מספר ג'קי גונגרדי, מנהל רשת חנויות כתר.

(צילום: דניאל לילה, יח"צ)

 


שיש
נוסדה: 1987

השיש נמצא בכל מקום: בבית ובמשרד, במטבח ובמקלחת, על הרצפה ועל הקירות, אבל מי היה מאמין שאבן שאינה יהלום, תהיה שווה כל כך הרבה כסף? כנראה שבקיבוץ שדות ים האמינו, כי אבן קיסר הכפילה את שווי מניותיה מאז שנכנסה לבורסה לפני שנה. רק לפני כחודשיים הוכרזה החברה הצעירה יחסית (טוב, לפחות ביחס ליתר החברות ברשימה) כאחת מ-20 החברות הישראליות הגדולות ביותר הנסחרות בשוק ההון האמריקני. כבוד.
משרדי ההנהלה: קיבוץ שדות ים
מפעלים: מפעל בפארק תעשיות בבר לב והשני בקיבוץ שדות ים.
חו"ל: מוצרי אבן קיסר נמכרים במעל 40 מדינות. בנוסף לחברה ארבע חברות בת באוסטרליה, ארה"ב, קנדה וסינגפור.
מוצר הדגל של החברה: משטחי קוורץ מהסדרה הטבעית של קולקציית קלאסיקו. הסדרה הטבעית מעוצבת בהשראת המקורות והיסודות האורגניים בטבע בכל העולם, גווני אדמה המעורבבים עם טקסטורות אבנים וסלעים, אדמה חרוכה ושורשי עצים.
מה מאפיין לדעת החברה את הבית הישראלי? "כמו החברה הישראלית, המתאפיינת בשילוב של מזרח ומערב, כך גם סגנון העיצוב וההשפעות הם שילוב בין מראה מודרני בעלי קווים מינימליסטים לבין פריטים המעניקים חום, כמו ריהוט ראטן, פינות אוכל מעץ גושני, פריטים אתניים המאפיינים עדה או שייכות מסוימת", מסבירה דליה קליגר, מעצבת הבית של החברה. "חדרי האירוח הם המרכז של כל בית ישראלי לכן בעיצוב החלל קיימת שאיפה ליצור חללי אירוח גדולים ומטבחים מרווחים. הלקוח הישראלי מאד אוהב שינויים וחידושים באדריכלות ובריהוט ולכן ניתן לראות לאורך השנים התפתחות של מגוון סגנונות בבניה ובעיצוב הפנים".

 

אבן פיטרה מהסדרה הטבעית (צילום: יח"צ)

 


 קרמיקה
נוסדה: 1969
הישראלים לא יתנו לאף אחד לדרוך עליהם, אך לא כשמדובר במרצפות. נגב, הוקמה על ידי משפחת פקר כמפעל תעשייתי לייצור אריחי קרמיקה, בשביל לספק חומרי בנייה לשיכונים של גל העלייה הגדול שהגיע לישראל בשנות ה-70. כיום היא אחת ממוקדי התעסוקה הגדולים והיציבים בדרום.
אין ספק שבן גוריון היה יכול להיות מבסוט מפיתוח הנגב כי בפעם הבאה שתשוטטו בקניון "אפימול" שבמוסקבה או באצטדיון הלאומי של רומניה, תוכלו להתגאות שאתם הולכים על תוצרת ישראלית.
משרדי ההנהלה: המטה, שירות הלקוחות והמרכז הלוגיסטי נמצאים בראשון לציון בשטח של כ-20,000 מ"ר. בימים אלו מוקם מרכז לוגיסטי בגודל 30,000 מ"ר ליד המרכז הקיים.
מפעלים: המפעל שוכן בירוחם.
חו"ל: נגב מיצבה את עצמה בתחום הריצוף גם בשווקים הבינלאומיים, בהם צפון אמריקה, מדינות אירופה, דרום אפריקה ועוד. בנוסף, נחתם לאחרונה הסכם עם חברת אולימפיה הקנדית, שתפיץ את אריחי נגב בצפון אמריקה.
מוצר הדגל של החברה: נובו – אריחי פורצלן בטכנולוגיה דיגיטאלית חדשנית. קולקציית נובו החדשה הכוללת עיצוב דמוי בטון מוחלק, דמוי פרקט וריצופי הטראצו האהובים בישראל, מפורצלן איכותי. עיצוב ברמה האיטלקית הגבוהה ביותר ובמחיר ישראלי.
מה מאפיין לדעת החברה את הבית הישראלי? לדעת רווית ליפשיץ-ציון, מנהלת יחסי ציבור בקבוצת נגב, לחברה משקל גדול בשינוי הטעם העיצובי בישראל: "בעבר ההתייחסות לאריחים הייתה ראשית כל פונקציונלית ורק אחר כך דקורטיבית. עם השנים, התוותה נגב את הטעם הישראלי – החל מאריחי החרסינה הלבנים והקטנים בקירות חדר האמבטיה והשירותים ועד לאריחים צבעוניים וגדולים בחדרי הרחצה ובסלון, במראה אבן, שיש, בטון ופרקט".

 

 

(צילום: יח"צ)

 


 וילונות
נוסדה: 1972
השמש הישראלית הפכה למרכיב חשוב בעת עיצוב הבית או המשרד – על כל חלון נמצא וילונות או תריסים, שמא נסתנוור. אורגון הישראלית, מייצרת ומשווקת וילונות ומוצרי הצללה דקורטיביים לארץ ולחו"ל, ומשקיעה בהיבט הדקורטיבי של התריסים לא פחות מההיבט הפרקטי שלהם. 
משרדי ההנהלה: המשרדים נמצאים בבת ים ובאלון תבור.
מפעלים: המפעל בארץ ממוקם באלון תבור על פני 40,000 מ"ר ומעסיק 550 עובדים, וישנם מפעלים נוספים בירדן ובפולין.
חו"ל: 90% מהתוצר מופנה לייצוא. אורגון מייצאת וילונות ומוצרי הצללה לפי מידה לכל אירופה, חומרי גלם מעובדים, מיכון וטכנולוגיה לכל העולם.
מוצר הדגל של החברה: תריסים ונציאנים, וילונות גלילה וסאן סטריפ נמצאים בראש הרשימה של מוצרי הדגל של אורגון.
מה מאפיין לדעת החברה את הבית הישראלי? "המגוון והערבוב מאוד אופייניים לארץ. אם אפשר לאפיין לכל מדינה קו מאוד ברור של עיצוב וילונות, אזי בארץ אנחנו מאוד פתוחים לסגנונות שונים ומגוונים ואף נועזים יותר בבחירות", מסביר פני אוסט מנכ"ל החברה.

 

וילון סאן סטריפ (צילום: יח"צ)

 

עושים כבוד: האדריכלים והמעצבים הישראלים שכובשים את העולם

ניצנים של התחדשות עירונית
 

עוד בנושא

מעצבים מעניינים

המעצבת שהתחנכה בפריז – הכירו את גילה בל פרי


כבת לאבא קבלן, היה ברור לגילה בל פרי שהיא תעסוק גם כן בעולמות התכנון והעיצוב. כיום היא כל כך אוהבת את המקצוע שלה, עד שלעיתים היא שוכחת שמדובר בעבודה

מעצבים מעניינים

שבי מזרחי – המעצב שמקפיד על טאץ' אישי


עם עשרים שנות ניסיון בתחום, מעצב הפנים שבי מזרחי מצליח להעניק ללקוחותיו עיצוב מדויק שלוקח בחשבון את כל הפרטים הקטנים

מעצבים מעניינים

עופר בן אברהם - המעצב שלא מפחד להעז עם כל רעיון


מעצב הפנים עופר בן אברהם הוא מסוג המעצבים שרואים את החלל ומיד יודעים מה הוא צריך. כשניתן האות, מתחיל מסע ליצירת האמנות שלו

מעצבים מעניינים

עידוא כספי – המעצב שאוהב להתחבר לסביבה


הדבר הראשון שעידוא כספי עושה כשהוא מגיע לסטודיו הוא להסיט וילונות ולהכניס את הנוף. החיבור הזה בין החוץ לפנים, ניכר גם בעבודות שלו שמשלבות מרכיבים מעולם הקיימות

תגובות

כתיבת תגובה