כניסה לאיזור האישי
בניין ודיור - מגזין לעיצוב הבית ועיצוב פנים

מעצבים מעניינים  //  הכול התחיל בכיסא נדנדה

הכול התחיל בכיסא נדנדה

את לימודי עיצוב הפנים הוא העשיר בקורסים של עיצוב תעשייתי, את הרפת הפך לסדנה, והוא לא רוצה להיות מושפע מבעל המאה. ראיון עם אביעד מישאלי

מאת: חדווה אלמוז, עורכת מגזין בניין ודיור צילום: רז רוגובסקי


בתמונה למעלה: כל העבודות עשויות בטכניקה הנקראת "טכניקת הסגמנטים". הדבקה של יחידות קטנות יחסית ויצירת טקסטורה, מקצב ותנועה. הטכניקה משמשת בעיקר בתחום החרטות.

כשאביעד מישאלי הגיע למערכת לפגישת היכרות, הוא לא הביא אלבום תמונות, תקליטור או דיסק און קי, הוא פשוט הגיע עם דוגמה של אחת מיצירותיו, הנראית כפסל או כבסיס למנורת רצפה. "זה מה שאני עושה, ואף אחת מהיצירות שלי לא דומה לשנייה", אמר אביעד ועורר את סקרנותי.

מצד אחד, שירותו הצבאי ביחידה קרבית קטע את תחביביו, ומצד שני, הוא חשף אותו למלאכת התפירה, שאותה למד לקראת תום השירות

וזה סיפורו: עוד בילדותו הוא נמשך לעיצוב מוצרים, והביע את כמיהתו בציורים טכניים. שירותו הצבאי ביחידה קרבית, מצד אחד קטע את תחביביו, ומצד שני חשף אותו למלאכת התפירה, שאותה למד לקראת תום השירות, תקופה שבה התבקש, כנהוג ביחידות קרביות רבות, לתפור שכפ"צים ואפודי מגן לחיילי היחידה.

לאחר תום שירותו הצבאי הוא החליט להגשים חלום ולבנות כיסא נדנדה בסגנון מסורתי. אביעד לקח שבוע פסק זמן והחל בעבודה בחצר האחורית של בית הוריו במושב ערוגות. השבוע התמשך לשנה שבה עסק בבנייה, עיצוב ויצור של רהיטים, שהגבירו את תאבונו.

בעבודותיו, שהן פרי יצירה של מחקרים בלתי פוסקים, הוא הגיע לבניית צילינדר מעץ שאותו חתך בזוויות שונות וחיבר מחדש

"בשלב הזה, אבא שלי בעט בי ללכת ללמוד", אמר אביעד. הוא התקבל ללימודים במגמת עיצוב פנים במכון הטכנולוגי בחולון, וזאת רק על סמך מודלים מנייר ועבודות פרי יצירתו מהשנה האחרונה ו… הכיסא. מצד אחד הלימודים עוררו בו רעיונות רבים, ומצד שני הם לא סיפקו אותו בכל מה שנוגע ליצירה לשמה. הוא השלים את לימודיו בקורסים לעיצוב תעשייתי עם איילון ערמון וגד צ'רני. באחד מהקורסים הוא היה אחראי סדנה ועסק בתקורת הצורות.

במהלך לימודיו, ובעיקר לאחר מכן, אביעד לא זנח לרגע את המוטו של יצירותיו. בעבודותיו, שהן פרי יצירה של מחקרים בלתי פוסקים, הוא הגיע לבניית צילינדר מעץ שאותו חתך בזוויות שונות וחיבר מחדש. התוצאה הייתה שני כלי נגינה: האחד תוף, או יותר נכון דרבוקה, המיועד לנשיאה על השכם, והשני דיג'ירידו, כלי נשיפה אוסטרלי מהעתיקים בעולם.

"כל עבודה בעץ מתאימה לי – פרגולה, מטבח, ארון או פריטי ריהוט אחרים – העיקר שיהיה בזה אלמנט של אמנות שאני מתאים לדרישות ולסגנון של הלקוח

"בשנת 2003, אחרי ארבע שנים של 'גלות' בחולון, ששם סיימתי את לימודיי, חזרתי למושב ערוגות כשכולי התלהבות. הצטרפתי לנגרייה שבנתה ריהוט פרסומי ובכל רגע פנוי התעסקתי בפיתוח רעיונות וביצירת רהיטים אמורפיים. הרגשתי שאני עוסק בסוג מסוים של מחקר ושאני עד לאבולוציה של המוצר", מספר אביעד.

רק לפני חצי שנה, כשתוצאות המחקר סיפקו אותו, הוא פתח את העסק הפרטי שלו במבנה שלפני 40 שנה היה רפת. השם שנבחר על ידו לעסק החדש הוא נגרות פיסולית, ואביעד אינו מתכוון להשאיר את השם ריק מתוכן.

במקום, שעיקרו מותאם לעבודות עץ המיוחדות של מישאלי, יש גם מסגרייה שבה הוא מייצר חלקים משלימים ליצירותיו בעץ, וכמובן מתפרה קטנה

במקום, שעיקרו מותאם לעבודות עץ המיוחדות שלו, יש גם מסגרייה שבה הוא מייצר חלקים משלימים ליצירותיו בעץ, וכמובן מתפרה קטנה שבה הוא משתעשע בתפירת בגדים או השלמות טקסטיל לרהיטים.

לאן אתה שואף והיכן אתה רואה את עצמך בעוד כמה שנים?
"כל עבודה בעץ מתאימה לי – פרגולה, מטבח, ארון או פריטי ריהוט אחרים – העיקר שיהיה בזה אלמנט של אמנות שאני מתאים לדרישות ולסגנון של הלקוח. אני לא מפחד מאתגרים, אני מחפש מורכבות שלא רואים בדרך כלל ברהיטים. החלום שלי הוא שכל עבודה שלי תגרור את השאלה: 'איך הוא עשה זאת?' כל פריט אצלי הוא יצירה בפני עצמה".

לשאלה אם לא היה רוצה לעבור לקו ייצור שייצר עבורו את עיצוביו הוא ענה חד משמעית – לא.

"שיהיו לי את הזמן והתנאים להמשיך לפתח מוצרים חדשים, שלא יהיה שום דבר שיגביל את הפיכת הרעיונות שלי ליצירות אמנות אמורפיות", מסכם אביעד את חזונו, ומבטיח שכיסא הנדנה הבא גם יתנדנד.

אביעד מישאלי: 052-4666162

עוד בנושא

מעצבים מעניינים

עידוא כספי – המעצב שאוהב להתחבר לסביבה


הדבר הראשון שעידוא כספי עושה כשהוא מגיע לסטודיו הוא להסיט וילונות ולהכניס את הנוף. החיבור הזה בין החוץ לפנים, ניכר גם בעבודות שלו שמשלבות מרכיבים מעולם הקיימות

מעצבים מעניינים

ענבר קרפר-סרנוביץ – המעצבת שלוקחת השראה מהעולם


אחרי שנים שבהן התגוררה ועבדה בארצות הברית ובהודו, המעצבת ענבר קרפר יודעת להביא לכל פרויקט רמת דיוק גבוהה, ניסיון עשיר והרבה יצירתיות

מעצבים מעניינים

חני אברהמוף – המעצבת שמנצחת על כל התזמורת


היא מדריכה קורסים ייעודיים לאדריכלים והנדסאים, משקיעה באופי וביופי הבית ובעליו ולא שוכחת שום פרט, מגדול ועד קטן. תכירו את המעצבת חני אברהמוף

מעצבים מעניינים

הכר את המעצב: ז'אן לואי דניוט, מעצב העל שלא מפחד משילובים


עם השכלה אקדמית מן השורה הראשונה, חוש אסתטיקה מולד ונכונות לשלב בין סגנונות, ז'אן לואי דניוט פילס את דרכו לרשימת מעצבי העל של כל הזמנים

תגובות

כתיבת תגובה