חנות קטנה ומטריפה: ההוט קוטור של המזרח הרחוק פוגש את שוק הפשפשים

תאילנד והודו משתקפות ב"סמבטיון" ביפו באמצעות מראות צדפה, שרפרפי פסיפס ארוג, נברשות של נשות הכפר ושולחנות מנייר ממוחזר. השיק - של ארמונות והיכלי מהרג'ות, השוק - יפואי טיפוסי

מי אנחנו: "סמבטיון", חנות-גלריה הוט קוטור של ריהוט, חפצי נוי ומוצרים בסגנון המזרח הרחוק, מלאכת יד של מעצבי עילית מהמזרח שנראים כמו שילוב בין ארמונות מלכים, היכלי מהרג'ות ומקדשים של הודו ותאילנד, לבין הקווים הנקיים והחזון האקולוגי והחברתי של המעצבים הצעירים שיוצרים במדינות אלה. תמצאו שם שידות ומראות משובצות צדפה בוהקת ומעמדי נרות מעלי פח מרוקע, כיסאות ושרפרפים בסגנון הג'ונגל האסיאתי שמושביהן פסיפס ארוג של בד משומש, נברשות ענק קלועות בטכניקות מסורתיות של נשות הכפרים מתאילנד, שולחנות קפה העשויים ניירות משומשים ואהילים מכדורי נייר עיתון תאילנדי ממוחזרים. החנות היא פרי שיתוף פעולה בין שתי משפחות יהודיות מצרפת – ז'ק בסרה, יזם צרפתי שמתגורר בישראל, וז'ק ונטלי גונתר, עורכת דין ופסיכולוגית. שניהם מחלקים את זמנם בין פריז, ניו יורק וישראל ומתכוונים לעלות לארץ.
 חנות רהיטים
למה "סמבטיון": השם לקוח מהמסורת היהודית. נהר הסמבטיון הוא נהר אגדי, שמעבר לו הוגלו עשרת השבטים האבודים, והנהר השוצף שומר עליהם מכל משמר עד בוא הגאולה.
תקישו בווייז ותגיעו: תנחום 2 יפו (פינת עמינדב)
רהיטים שחור לבן
אצלנו עובדים: אלה כהן, שמנהלת את החנות.
שנים בביזנס: חצי שנה.
יום ארוך: ראשון 17:30-12:00, שני עד רביעי 17:30-11:00, חמישי 19:00-11:30 ושישי מ-10:00, אבל תמיד עדיף לתאם מראש.
זמן לנשימה: אלה: "עוד לא הספקנו".
כריות ורהיטים
 רהיטים
הקשר האישי שלנו לתחום העיצוב: "נטלי התעסקה בעיצוב כל חייה, אם בבתים שקנתה ועיצבה בעצמה ואם בגלל שהסתובבה בעולם ורכשה פריטים".
קרדיט על עיצוב החנות: אדריכלית אפרת זילברמן, שתכננה את ביתה של נטלי לפני כמה שנים. היא מגיעה מדי פעם, ואחראית על העיצוב יחד עם נטלי ואלה.
אקססוריז לבית
החנות היא בשבילנו: "גישור על פני מקומות המגורים והקריירות הנפרדות שלנו; הגשמת חלומות ואהבות במסעות שהפגישו אותנו עם תרבויות אסיה הסובלניות והרוחניות, ועם אנשים מלאי חום שמצויים באמנות האושר של חיי היומיום; עם חפצי נוי ורהיטים שתופסים את מבטינו בכל נסיעה; עם יפו שהקסימה אותנו כבר מהביקור הראשון בארץ בשלל פניה, ריחותיה וקולותיה; וכמובן, עם ישראל, המקום היחיד שבו אנחנו מגשימים את החלום".
 אקווריום
חנות עם השראה בשבילנו: "Good Earth ההודית וגם Kedtawa ו-Bua Bhat התאילנדיות, שמהן אנחנו מייבאים. הן מדגישות אחריות סביבתית ושימוש בר-קיימא בחומרים ממוחזרים וטבעיים יחד עם יזמות חברתית, משום שהן עובדות בתנאי סחר הוגן עם תושבי הכפרים הסמוכים שיוצרים את אמנותם המסורתית. יחד עם זאת, הרבה מהפריטים אצלנו הם טעם אישי שלנו. יצרו כאן משהו שונה שלא קיים במקום אחר, כמו במוזיאון".
אם לא היינו פותחים את החנות, היינו היום: "ממשיכים בעיסוקינו – נטלי כפסיכולוגית ועורכת דין, וז'ק כיזם – וממשיכים לחלום".
סימנו וי על: "חנות שמעניקה תחושה אחרת מהמוכר בישראל ובשוק הפשפשים בפרט. גם כשאנשים עומדים בחוץ ולא נכנסים פנימה, רואים עליהם את ההתפעמות. החנות היא 'וואו', ואנשים מרגישים בה כמו בתוך יער. הבאנו יופי, הדר ויוקרתיות למקום כמו יפו, שאנחנו מאמינים בטיפוחה".
לקוח שלא שוכחים: "מפתיע אותנו שתיירים מפריז ומגרמניה מגיעים אלינו ובוחרים כאן מוצרים, למרות שלכאורה הם יכולים להשיג הרבה דברים יפים בארצם. זו אסתטיקה שמדברת לאנשים מכל מיני סוגים".
 עיצוב בית
פייר, לא יכולים לסבול: "שהמצב הביטחוני ביפו גורם לאנשים להירתע מלהגיע, ולא בצדק, כי יפו מאוד רגועה".
 
למי היינו מאפשרים לנהל את החנות במקומנו: "לקוקו שאנל, שנטלי מושפעת ממנה במשך כל חייה והיא גם קניינית גדולה שלה עוד מהתקופה שבה הייתה סטודנטית והוציאה על המוצרים שלה את כל המשכורות שלה".
החלום שלנו הוא שהחנות: "תישאר אינטימית, פינת חמד עם טאץ' יוקרתי שמביא בשורה, ולא תהפוך לרשת ענקית. גם אם כל הבית הוא איקאה, אנחנו מאחלים לכל אחד שיהיה בו פריט אחד שלנו".
 סלון מעוצב אפור

 

מרכזית
2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מהמם ומיוחד מאוד! שאו ברכה והצלחה!

נראה יפה ומיוחד
נראה יפה ומיוחד

בודק...