מילאנו, לאן ממשיכות מכאן?

מה עושים אחרי שמציגים במילאנו? את השאלה הזאת בדיוק שאלנו את המעצבות הישראליות שייצגו אותנו בתחרות העיצוב הנוצצת בעולם. איך עבר עליהן השבוע המיוחד הזה? ואיך בכלל הגיעו להציג ביריד הענק הזה והכי מעניין, מה הלאה?

מריה זברין
הקולקציה שלה מחברת בין אריגה מסורתית אותה למדה ביפן לבין טכנולוגיות מתקדמות

 

מריה זברין, מרצה בכירה במחלקה לטקסטיל בשנקר תמיד רצתה לעסוק בעיצוב. מגיל צעיר היא תפרה לה ולסובבים אותה בגדים כבר מגיל צעיר, אך למרות ההתנסויות השונות בפיתוח טקסטיל היא החליטה ללמוד מדעי המדינה. לאחר סיום התואר היא החליטה לנסות ולהתקבל לשנקר וב- 2008 החלה ללמוד עיצוב טקסטיל. בשנה רביעית אגב היא כבר החלה ללמד במחלקה.

 

מריה זברין

זברין סורגת ומפסלת בסלילי קלטות

 

לקראת שבוע העיצוב במילאנו פורסם קול קורא וזברין הגישה את מועמדותה, לפני כן היא השתתפה בתערוכות קבוצתיות בארץ במוזיאון ת"א ובגלריות שונות אך לא בתערוכות בסדר גודל של שבוע העיצוב.

 

כבר במהלך ההקמה של התערוכה קיבלה זברין פידבקים מאוד חיובים ומספרת "שהרגישה חופשי מאוד, כמו בבית". המילים החזקות ביותר להן זכתה היו geniale (מבריק באיטלקית) ו- superartista (אמנית על באיטלקית). מה שהפתיע אותה בעיקר היו התגובות הלא מילוליות, אנשים שנעמדו מול עבודותיה והחלו לבכות ולחבק אותה.

מריה זברין

עבודותיה של זברין מאופיינות בשילוב של חומרים שונים ושילוב של שחור עם צבעים חמים כמו אדום וצהוב

 

ההשתתפות בשבוע העיצוב גרמה לזברין להתעסק בפן האומנותי ללא מחשבה על מוצרים למכירה בלבד. היא מאמינה שהאנשים שפגשה במהלך ההכנות והתצוגה ביריד יוכלו לסייע לה בהמשך דרכה המקצועית ולכן היא מאוד ממליצה למעצבים להגיע ולהציג בירידים בקנה מידה בינלאומי.

 

ומה עכשיו? אחרי החוויה המטורפת הזאת? זברין ממשיכה להתפתח וכעת עובדת גם על פרויקט גדול בשיתוף פעולה עם מעצבת תכשיטים. עבודה בשיתוף פעולה הוא איננה דבר שהיא עשתה בעבר ולכן זה חדש עבורה. הכיוון הכללי הוא להמשיך ולהציג בתערוכות בארץ ובעולם.

מריה זברין

זברין השתמשה בסלילים של סרטי קלטות משפחתיות וכך מספרת בדרכה שלה את הסיפור המשפחתי

 


 

לורין באשא, תלמידתה של זברין הציגה את עבודותיה ממש ליד מורתה. באשא גדלה בבית של אומנים, אמה מעצבת תכשיטים ואביה אומן ולכן זה לא מפתיע שכבר מגיל צעיר היא נמשכה לתחום הזה ופינטזה לעצמה שיצירותיה יוצגו במילאנו ופריז. באשר היא הוכחה לכך שלפעמים חלומות מתגשמים.

 

מריה זברין
באשא משלבת בין ציור ידני להדפסה ממוחשבת, בין אמנות מסורתית לטכנולוגיה עכשווית
גם לבאשא הגיע אותו קול קורא להירשם לתערוכה במילאנו והיא מיהרה להגיש מועמדות, תוך כמה ימים היא כבר התבשרה שהיא בפנים. עוד לא עברה שנה מאז סיימה את לימודיה בשנקר ושבוע העיצוב במילאנו הוא בעצם תערוכת הביכורים שלה.
התערוכה הייתה עבורה חוויה נהדרת, חשיפה בינלאומית לקהל רחב ומגוון, היא זכתה לפירגון רב ולתגובות מרגשות. הפידבק הזה מהקהל מאפשר לה לחזור עם הרבה מסקנות ותובנות לגבי המשך דרכה.
מריה זברין
באשא מציירת את הדוגמאות השונות, סורקת אותן למחשב ואז מדפסת הלייזר חותכת את הבד. נדרשו נסיונות רבים עד שהגיע לתוצאה הרצויה
גם מדבריה של באשא עולה כי התרומה העיקרית של התערוכה היא הפלטפורמה ליצירת קשרים יסייעו בעתיד. היא שוחחה עם בעלי עסקים וכך פתחה לעצמה דלתות לשיתופי פעולה עתידיים. אפשר כבר לגלות שבקרוב יוצגו עבודותיה בחנויות באמסטרדם וככל הנראה שגם בשוויץ.
באשא חזרה לארץ מלאת השראה ועם אנרגיות ותוכניות לעתיד, היא ממשיכה את מה שהתחילה ומפתחת את העיצובים שלה. יש לה כעת אתר בהקמה, קולקציה בדרך ואין לה ספק שעוד נפגוש אותה בהמשך.
מריה זברין
באשא וחולצה בעיצובה שתימכר בקרוב גם באמסטרדם, שבוע העיצוב פותח דלתות

גנית גולדשטיין עסקה בעיצוב, תפירה ויצירה מגיל צעיר. בזמן שירותה הצבאי כבר התקבלה לבצלאל ומעט אחרי השחרור כבר החלה ללמוד. השילוב בין עיצוב לבין טכנולוגיה חדשנית משך אותה מאוד ולכן תמיד עסקה בקשר שביניהם ובמתיחת הגבולות הקונבנציונליים כשהיא מתמקדת בהנעלה ואופנה.
במהלך לימודיה למדה גולדשטיין שימוש בתכנות תל מימד, סריקות גוף והדפסה תלת מימדית, כלים שעוזרים לה עד היום.
בשנה השלישית נסעה לחילופי סטודנטים בטוקיו שם למדה טכניקות מסורתיות של אריגה וצביעת בדים. פרויקט הגמר שלה היה שילוב בין הטכניקות היפניות המסורתיות לבין הדפסה תלת מימדית.
מריה זברין
שבוע העיצוב במילאנו הוא התערוכה הגדולה ביותר עליה עבדה גולדשטיין ומכילה את כל תוצריה
גולדשטיין סיימה את לימודיה רק ביולי האחרון אך הספיקה מאז להשתתף בתערוכות רבות בארץ ובעולם ואף להגיע לגמר בארבע תחרויות בינלאומיות. היא השתתפה בשבוע הטקסטיל בניו יורק, בשבוע האופנה בהונג קונג ועבורה הקינוח של כל התקופה היה שבוע העיצוב במילאנו אליו הגיע דרך קול קורא.
התערוכה במילאנו היא התערוכה הגדולה ביותר שהציגה גולדשטיין והיא אף שילבה בו, פרט לקולקציה הקיימת של ביגוד והנעלה גם קולקציה חדשה של תכשיטים שיצרה בשיתוף פעולה עם חברת סטרטסיס וחברת סברובסקי. בנוסף, היא הציגה 2 זוגות נעליים נוספות בשיתוף עם חברת ב שהודפסו בטכניקה חדשנית, והתוצר משלב טכניקות שמעולם לא שולבו בתעשיית ההנעלה. לראות את כל היצירות יחד היה בשבילה אירוע מרגש מאוד.

מריה זברין

נעליים בעיצוב גנית גולדשטיין

התגובות הנלהבות לא איחרו להגיע. היא זכתה לשפע מחמאות והתעניינות בפרויקט ממבקרים, בעלי עסקים ומעצבים מכל המקצועות ובגלל שהעבודות שלה נוגעות בטכנולוגיה מגוונת כל כך היא קיבלה הצעות מאנשי מקצוע שעוסקים בעולמות שונים לחלוטין. לדוגמא, השיח שהיה לי עם מעצבי פנים ואדריכלים רבים היה שהנעליים שעיצבתי, יכולים להיות גם מבנה או ספה, כי הטכניקה והקובץ קיימים, זה רק העניין הוא בשינוי המימדים ובמשטח ההדפסה. גם מיקום התערוכה, מול ביתן אוטודסק קירב אליה קהל שמתעניין ומבין בטכנולוגיה.
גולדשטיין מספרת כי ההשתתפות בתערוכה תרמה לה המון. קודם כל המעמד והסדר גודל של כמות האנשים שהגיעו הפתיעה אותה. השיח והעניין עם המבקרים גרמו לה לחשוב הרבה על הפרויקטים העתידיים שלה ולאיזה כיוון היא רוצה לקחת את הטכניקות שפיתחה. היא קיבלה הרבה הצעות לשיתופי פעולה עם חברות שונות, בניהן גם חברות של תעשייה מסורתיות שמבקשות להתקדם טכנולוגית.
מריה זברין
התכשיטים המיוצרים בהדפסה תלת מימדית בשיתוף פעולה עם חברת סטרטסיס הוצגו לראשונה בשבוע העיצוב
גולדשטיין נמצאת כיום בתוכנית רזידנסי בגרמניה לשלושה חודשים שנקראת EMMA CREATIVE CENTER, שם היא זוכה למימון וסיוע בפיתוח עבודותיה. לכן, לא היה לה הרבה זמן להתאושש מהאינטנסיביות של שבוע העיצוב במילאנו, היא קפצה ישר לפרויקט הבא.
היא מאמינה בשילובי כוחות ושיתופי פעולה בין דיספלינות, לכן מטרתה להרחיב את הטכניקות שאיתם עבדה לתחומי עיצוב נוספים, ולהמשיך לפתח ולהפיץ את תחום הטקסטיל החכם וטכנולוגיה לבישה בארץ ובעולם. היא מאמינה שהפיתוח הטכנולוגי הוא לא העיקר – אלא האופן בו ישתמשו בטכנולוגיה לאפליקציות שונות ומגוונות.
מריה זברין
צורותיה המפוסלות של גולדשטיין פונות לקהל רב של מעצבים הרואים בהן גם השראה לפריט או למבנה

 

שער מילאנו
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המלצות נוספות
בודק...