חיבוק למקסיקו: עיצוב בר מסעדה ברוח הסומבררו

אם יש מקום שבו קקטוסים ירגישו בבית, זהו בר מסעדה שעוצב בהשראת השורשיות המקסיקנית. לצידם תמצאו גם אריחים מעוטרים, צבעים עזים, בריקים במראה משומש וכמובן, פיניאטות וסומבררו

45 מ"ר
ארתור דריגנט
ליטל פוגל, רונית פוגל
ליטל פוגל, רונית פוגל

מסעדת מקסיקנו

 

המקום: בר-מסעדה "מקסיקנו", מתחם אושילנד בכפר סבא

 

 

העיצוב המקסיקני על גווניו העזים וצורניותו האופיינית, הפך בשנים האחרונות לאחד מהטרנדים בתחומי עיצוב הפנים, האופנה, המזון והקולינריה. השורשיות המקסיקנית האותנטית ותרבות שבט המאיה הם אלה שהיוו השראה לעיצוב בר-מסעדה זה. העיצוב משלב בין מודרניות ועכשוויות לבין קווים קדומים ומלאי עוצמה של התרבות המקסיקנית, המזכירים שיטוט במחוזות עתיקים.

מסעדת מקסיקנו

ריצוף "אלוני", דלת, כדים וחיפוי בר "טורקיז בית יצחק", תאורה ומראות "ביתילי", צמחייה מלאכותית "דקורם"

 

הבר שתוכנן לא נועד להיות סטנדרטי, ולכן יש בו מגוון עשיר של אלמנטים נאמנים למקור – פריטי חימר בעבודת יד, אריחים מעוטרים בדוגמאות גיאומטריות אתניות וססגוניות המכניסים חום וחיות, כיסאות עץ מגולפים, תמונות צבעוניות, סומבררו, פיניאטות, טאקו, פורטובלו ומאפיינים של שבט המאיה, השזורים זה בזה עם השפעות ספרדיות. הביטוי למאפיינים אלה ניתן באמצעות צבעים עזים ואלמנטים ייחודיים, החל מבחירת הריהוט וריצוף משלל חנויות עתיקות ויד שנייה, דרך שילוב קורות ודלתות עתיקות מפירוק, תאורה מסקרנת ועד בחירת עציצי קקטוס וסוקולנטים.

 

מסעדת מקסיקנו

 

מסעדת מקסיקנו

 

מסעדת מקסיקנו

 

מסעדת מקסיקנו

 

מסעדת מקסיקנו

מסעדת מקסיקנו

 

על מנת להעניק למקום שפה ייחודית משלה נבחרו חומרי גלם טבעיים שכוללים, בין היתר, עץ טבעי, אריחי גרניט דמוי עץ משופשף, אבן ובריקים בגוון חימר, ברזל, זכוכית ונגיעות ירוקות של צמחייה. העץ הגולמי המעובד גס נועד להדגיש את האותנטיות והשורשיות המקסיקנית הקדמונית.

מסעדת מקסיקנו

 

כבר מדלת המסעדה נפרס החלל האינטימי של הבר, המחולק לשני אזורים מרכזיים: מטבח הממוקם בחלקו הפנימי של הבר ואזור ישיבה, ביניהם דלפק הבנוי בצורה מעוגלת ומהווה חיץ עדין. מתקן התאורה מרחף באוויר במקביל אל הדלפק לצורך הדגשת המשכיותו הרציפה של החיץ. מתוכו בוקע אור עמום ורומנטי, ומעל מסודרים בשורה עציצי קקטוס.

 

דגש מיוחד הוענק לאופי התאורה במקום, המשלבת בין תאורה מרחפת, לבין מנורות המשתלשלות מהתקרה, ולבין מנורות קיר, המעוצבות כמעין עששיות עתיקות כדי לתת תחושה של הדלקת נרות. התאורה העמומה, בעלת הקווים הרכים, נועדה להשרות בחלל תחושה אינטימית ובלתי מאיימת, שתתאים לשיחה בין חברים.

מסעדת מקסיקנו

 

מסעדת מקסיקנו

מסעדת מקסיקנו

מסעדת מקסיקנו

 

הקירות חופו בבריקים מאבני סיליקט בגוון אדמה ובמראה משומש, כדי להעצים את אווירת הפשטות הכפרית השורה במקום. במכוון פוזרו ברחבי הבר אלמנטים קטנים שכאילו הוצאו מהקשרם, כמו פסלוני חיות מיניאטוריים ססגוניים, כובע סומבררו שתלוי על קיר הבריקים, תמונות התלויות על הקיר בזווית מעניינת ועציצי הקקטוסים המקיפים את הבר ויוצרים כולם יחד עיצוב שובה עין ולב.

מסעדת מקסיקנו

מסעדת מקסיקנו

 

רשימת ספקים חלקית:

ריצופים וחיפויים: שיש אלוני

אריחים מקסיקניים לבר, דלת עתיקה, כדים ודקורציה: טורקיז בית יצחק

צמחייה מלאכותית: דקורם

תאורה: ביתילי

רישוי עסקים: ביוקאר

 


 

מרכזית
1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מקסים!

המלצות נוספות
בודק...