לופט, תעשייה, גבר, אישה: משרד עורכי דין צר ומתוחכם

כדי להתגבר על חלל פינתי וצר עם עמודים במרכזו, תוכנן משרד לזוג השותפים הנשוי עם שלל פתרונות יצירתיים. ניגודיות בין חומרי גמר חשופים לאלמנטים קלאסיים אלגנטיים מוסיפה סקרנות ועוצמה

130 מ"ר
דרור קליש
גיא תמרי - תמרון עב בניה
נעמי יחזקאל
מבואת כניסה במשרדמבואת כניסה. גוף תאורה על רגל: טרנדלייט. וילונות הצללה: אורית טראוב
מיקום: מתחם סוהו, נתניה
עיצוב המשרד לזוג שותפים בעל ואישה, עורכי דין, היה תהליך המשכי של עבודה משותפת לאחר סיום עיצוב דירת היוקרה שברשותם. הסגנון וטעמם האישי של הזוג היו כבר מוכרים למתכננת והמעצבת המלווה אותם מקרוב.
מדובר במשרד פינתי בקומה השישית בבניין SOHO, בעל קירות מסך, דרכם מתקבל מבט פנורמי רחב לאזור התעשייה בנתניה. החלל הקטן, הפינתי והאלכסוני של מבנה המעטפת היה מאתגר. חלל צר, משולב בעמודי בטון עגולים במרכזו, קורות בטון קונסטרוקטיביות המכתיבות גובה למשרדים והצורך בשילוב מערכות – אילץ מציאה של פתרונות יצירתיים. האתגר העיקרי בתכנון היה הניצול המרבי והפונקציונלי של המקום, ומנגד החשיבות ביצירת תחושה מרווחת בחלל.
עבודות פליז
קיר לוחות לוגו: מסגריית אסף. עבודות פליז: אברמוביץ, בית מלאכה לאדריכלות ואומנות

 

עיצוב משרדי עורכי הדין סוגנן בעיצוב עכשווי, תעשייתי, לא שגרתי. ההשראה הגיעה ממבני לופטים ומחסנים שהוסבו למשרדים או דירות מגורים, כאשר חומרי הגמר נשארים חשופים במראה לא גמור. נשמרו גם אלמנטים קונסטרוקטיביים ומערכות חשופות בחלל המבנה, ועם זאת נוצר תחכום עיצובי על ידי חיבורים של אלמנטים משלימים, אלגנטיים וקלאסיים. השימוש בניגודיות חזקה, שנוצרה בין שילוב חומרי גמר תעשייתיים עם חומרי הלבשה ואבזור קלאסיים יוצר תחושת עניין מסקרנת ועוצמתית בחלל המשרד.
כך נותרו עמודי בטון עגולים ומרובעים חשופים, והחלוקות הפנימיות של חדרי המשרד נבנו ממחיצות זכוכית המאפשרות להישיר מבט לחוץ ולהכניס אור יום מקסימלי למשרדים. בניית קירות חיץ פנימיים מבלוק בטון חשוף יצרה חדרים מוצנעים יותר. צנרת החשמל והתאורה נשארה גם היא חשופה על גבי עמודי הבטון או קירות הבלוק החשופים ותוכננה בקפידה להשלמת הקונספט העיצובי.
צנרת החשמל והתאורה
צנרת החשמל והתאורה נשארה חשופה
 ארון משקאות ארון משקאות בעיצוב והתאמה אישית, חברת OUT&BOX מבית שכטר 
לא רק מחיצות הזכוכית והבלוקים יצרו הפרדה וחיץ בין המשרדים לבין האזורים הציבוריים המשותפים, כי אם גם השימוש בחומרי גמר שונים לכל אזור. כך לדוגמה, בחדרי עורכי הדין נשמר גובה תקרה מקסימלי באמצעות תקרה חשופה המאפשרת מבט לכל מערכות מיזוג האוויר, הספרינקלרים, התאורה והחשמל. ליצירת פתרון אקוסטי בכל אזורי המשרד הודבקו לוחות ספוג שחורים לתקרה בין כל המערכות הצפופות. רצפת החדרים רוצפה ברצפת פרקט עץ גושני בצורת הנחה הנקראת "פישבון".
שולחן משרד
שולחן משרד, חברת OUT&BOX מבית שכטר
לעומת זאת באזורים הציבוריים המשותפים, הדלפק, אזור ההמתנה, מסדרון המעבר והמטבחון הוצנעו המערכות בתקרה על ידי התקנת מערכת תקרת לוחות רשת תלויה, וברצפה יושמה שכבת מיקרוטופינג. רצפת הבטון משלימה את הקונספט הלופט התעשייתי.
מסדרון מעבר
מסדרון מעבר. רצפת מיקרוטופינג: אור התבור.
המשרד עבר מיתוג מחודש והתאמת לוגו התואם את רוח המשרד. באזור הדלפק ופינת ההמתנה הוצב קיר הלוגו, שחופה בלוחות מתכת גולמית עם שכבת לק שקוף לשמירה בלבד. כל לוח למעשה מקבל טקסטורה טבעית שונה ולא אחידה בקיר הלוגו. בקיר הלוגו, דלפק הכניסה ודלת הכניסה שגם עוצבו בעבודות מסגרות, שולבו אותיות הלוגו שיוצרו מפליז. גוף התאורה מעל הדלפק עוצב מאותם לוחות פליז של לוגו המשרד.
פרטי עיצוב משלימים נוספים עוצבו במיוחד עבור המשרד. במשרד אחד השותפים תוכנן אזור מנוחה ומרגוע עם אווירה ביתית, בו שולבו רהיטים קלאסיים. לאזור זה עוצב פריט מסגרות של בר משקאות כמעטפת עיצובית ופרקטית לפתרון העמדת מקרר יינות ומשקאות קרים זמינים במשרד.
אזור מנוחה ומרגוע במשרדאזור מנוחה ומרגוע במשרד אחד השותפים
בר משקאות במשרדבר משקאות כמעטפת עיצובית ופרקטית לפתרון העמדת מקרר יינות ומשקאות קרים זמינים
אזור המטבחון עוצב באווירה יותר קלילה בשילוב מוטיבים של עיצוב רטרו. המקרר הוורוד של חברת SMEG בולט בעיצוב הגולמי מסביבו. טפט בהיר עם צורות גיאומטריות חוזרות בשחור לבן באזור המטבחון משלים מראה מעודן ומרענן בחלל.

מקרר ורוד

 

חדר הישיבות המרכזי של המשרדים, המנותק מהאזורים הפתוחים, עוצב בסגנון שקט ובגוונים מרגיעים. חדר הישיבות הינו חדר מופרד בו כל הקירות ההיקפיים נוצלו לארונות גבוהים עבור אחסון נסתר.
חדר ישיבותחדר ישיבות. ריהוט: OUT&BOX
שילוב אזורי אירוח ומרגוע, המרוהטים בספות סלון אלגנטיות מקטיפה, וילונות מבד פשתן טבעי קליל, תמונות אמנות וייצור בהתאמה אישיות של לוגו המשרד וגופי תאורה מלוחות פליז – מהווים ניגודיות לקונספט התעשייתי הלא מוגמר. השימוש בריהוט ואבזור רך ואלגנטי יוצר השלמה ומבליט את חומרי הגלם והגמר של המקום. ניגודיות זו היא שמשרה מראה אלגנטי ויוקרתי למקום.

ריהוט ואבזור רך ואלגנטי מבליט את חומרי הגלם והגמר
רשימת ספקים חלקית:
פיקוח: עומר וייץ וגבע רוזנברג – WRP
קבלן מבצע: גיא תמרי – תמרון עב בניה
ריהוט: OUT&BOX
מחיצות: אינוויט
מיקרוטופינג: אור התבור
תקרות רשת:- מסגריית אסף
וילונות: אורית טראוב
עבודות פליז: אברמוביץ – בית מלאכה לאדריכלות ואומנות
מיתוג ועיצוב לוגו: יסמין מיכאלי
גופי תאורה על רגל: טרנדלייט
טפט קיר: חברת קונספט

 

מרכזית
3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מקסים

מהמם

מדהים לא יכול להיות יותר מושלם
שלמות בכל פרט, כל הכבוד לאומץ הבעלים לפתיחת הלב לביצוע חדשני של משרד עורכי דין לאנשים לא שיגרתיים

המלצות נוספות
בודק...