כניסה לאיזור האישי
בניין ודיור - מגזין לעיצוב הבית ועיצוב פנים

עיצוב משרדים  //  משרד עם מעוף

משרד עם מעוף

המעצב ירון טל, תיכנן ל“ראדום – מערכות תעופה בע”מ”, משרדים יוצאי-דופן המבוססים על אלמנטים מעולם התעופה

מאת: צילום: עמית גרון


בפגישת העבודה הראשונה של מעצב הפנים ירון טל עם צוות “ראדום – מערכות תעופה בע”מ” הוא ביקש מטוס. לאחר כמה הרמות גבה, אכן קיבל לידיו מטוס “לופטהנזה” ישן ובחלקיו השונים השתמש כדי לעצב את משרדי “ראדום” החדשים; דופן אלומיניום, חלונות, כיסאות מהמחלקה הראשונה ואפילו שלטי “your seat belt Fasten“.

בשונה ממרבית עבודות העיצוב שלו, דוגמת מסעדת “קיוטו” בתל אביב, חנויות רשת תכשיטי “מילר” או תכנון עמדות המכירה של “פלאפון” – כללה עבודת ההכנה שלו לפרויקט גם חקירה מבנית של מטוסים. 

 “תחושות ריחוף ותנועה”, הוא מסביר, “היו בעיני נכונות מאוד לפרויקט הזה”. כדי להשיג זאת יצר במסדרונות, למשל, תחבולה אופטית המייצרת אשליה של עלייה בזווית ו”אסוציאציה של המראה” אף על פי שהרצפה למעשה ישרה

גם סקאלת הצבעים השלטת בחללי המשרדים כפופה לרעיון המרכזי ומתבססת על גוני השמים – לבן, אפור וכחול. החריגות הספורות – צהוב או אדום-כתום – מיועדות להדגשה של מקום או רעיון, תפישה הלקוחה בין השאר, מעולם העיצוב הגרפי שבו החל טל את דרכו המקצועית.

מבחינת תפישת החלל הקנה המעצב חשיבות גדולה לחוויית ההליכה במבנה ואירגן למעשה מסלול שמתחיל כבר ברגע הכניסה ללובי. דרך דופן מקורית של מטוס נוסעים מתחיל המבקר את דרכו מעלה ואל תוך עולם של רמזים, אסוציאציות ופראפרזות על עולם התעופה

בחלל של “ראדום”, המשתרע על 1,155 מ”ר בקומת הקרקע של בניין משרדים בפתח תקווה, יש שלושה מתחמים שונים – הנהלה, פיתוח ומפעל המייצר רכיבים לתעופה. מבחינה עיצובית מאורגנים האגפים באופן הייררכי מאזור ההנהלה “המעונב ביותר”, שזכה לעיצוב ייצוגי ויצירתי להרשים, ועד למפעל “שמדבר בשפה לגמרי אחרת” – בטון חשוף, תעלות אוורור חשופות וצבעים חמים המשתלבים עם המכונות ועם המולת הייצור.

מבחינת תפישת החלל הקנה המעצב חשיבות גדולה לחוויית ההליכה במבנה ואירגן למעשה מסלול שמתחיל כבר ברגע הכניסה ללובי. דרך דופן מקורית של מטוס נוסעים מתחיל המבקר את דרכו מעלה ואל תוך עולם של רמזים, אסוציאציות ופראפרזות על עולם התעופה. תפישה זו מבוססת על אמונתו של טל, המתמחה בעיקר בעיצוב מקומות מסחריים (בתי קפה, מסעדות וחנויות), ש”עיצוב פנים נועד קודם כל ליצור חוויה”.

בהקשר זה הוא מתגאה בכך שבפעמים שהזדמן למקום לאחר סיום עבודתו – זכה לראות אנשים הנכנסים ללובי בניין המשרדים רק כדי לראות את חלל הכניסה של “ראדום” “ופשוט עומדים ומחייכים”. מבחינתו זהו המדד האמיתי “לבדוק אם העיצוב שלך עובד”.
למרות זאת, מכיוון שמדובר במקום עבודה יום-יומי של יותר ממאה בני אדם שצריך להיות גם יעיל ונוח – הקפיד שלא לכפות או לאלץ את העיצוב יותר מדי. “עיצוב פנים הוא אמנות שימושית”, הוא מסביר את תפישתו, “כך שאי אפשר שייהפך ללונה פארק”. 
 הקונצפט המרכזי של טל, המגדיר עצמו כ”מעצב אינטואיטיבי”, היה שימוש באלמנטים ובאסוציאציות מעולם התעופה; מטוסים, מסלולי המראה, דלפקי קבלה בשדות תעופה ואפילו תחושת ההמראה.

עוד בנושא

עיצוב משרדים

צחוק מהעבודה: משרד קליל בעיצוב הומוריסטי


עיצוב משרד פרסום הוא אתגר לא קטן, אבל עם הרבה יצירתיות והומור הצליחו המעצבות לתכנן משרד קליל שמתאים בדיוק לסגנון של החברה

עיצוב משרדים

פופים, כריות וטניס שולחן – תכנון משרד באווירה צעירה


יש משרדים רשמיים, יש משרדים קלילים, ויש כאלה שמצליחים להיות שילוב מנצח של שני העולמות. מבט על תכנון משרד ששם את אופי החברה מעל לכל

עיצוב משרדים

מודרני, קלאסי או כפרי? המשרד שהצליח לשלב סגנונות


אחרי שתכננה פרויקטים רבים לאנשים אחרים, התפנתה האדריכלית לעצב את המשרד הפרטי שלה. הקו שהנחה אותה היה שילוב סגנונות וחיבור הרמוני בין חומרים וצורות

עיצוב משרדים

להפוך שולחנות: שיפוץ משרד שאפתני


הצצה לשיפוץ משרד יסודי שהפך חלל מוזנח למרחב מרשים ויוקרתי שמשקף היטב את אופי החברה

תגובות

כתיבת תגובה