פורום אדריכלות בניהול יוליאנה ריסקוף
פורום עיצוב פנים בניהול קרן רוזנר
פורום מטבחים בהנהלת בלורן
פורום חלונות בהנהלת חברת קליל
פורום מיזוג אוויר בניהול בר מערכות

עיצוב מסעדה מחודש: כשיצירתיות נפגשת עם תעוזה

האתגר: לעצב מחדש, בתוך חודשיים, חלל מסעדה בגודל 200 מ"ר ולחלקו לאיזורים מגוונים, האמצעי: יצירתיות, כשרון ותעוזה, התוצאה: מסעדה אוריינטלית מלאת חיים

מאת: שרון אדיר

צילום: יח"צ

08/12/2011

                       אוהבים עיצוב פנים? הרשמו לניוזלטר שלנו וקבלו עדכונים למייל!

 


אצל רבים מאיתנו קיימת אמונה רווחות אך מוטעית על פיה לעצב מחדש חללים קיימים זה עסק לא ממש מסובך, לעומת שיפוץ שבו מתחילים מאפס בתכנון ובעיצוב מחדש. אבל בסופו של דבר, אנשי מקצוע יספרו כי במבחן המציאות, תמיד עדיף להתחיל מדף חלק ונקי. במסעדת אתניקה הדף ממש לא היה חלק. בפני המעצבות עמד אתגר עיצוב מחדש של חלל המסעדה הענק והפתוח ששטחו 200 מ"ר.  החלל הענק שתוכנן מראש והיה מעוצב כמקשה אחת, הפך לגמרי את עורו והציג את עצמו מחדש בחליפה צבעונית חדשה מלאת חיים, צעירה, ומוצפת אדרנלין.
 


חליפה חדשה, צבעונית ומלאת חיים. המסעדה בעיצוב החדש.

בהרצליה פיתוח, באזור התעשייה הכי קרוב לים, בין החנויות והמשרדים, ממוקמת מסעדת "אתניקה" הים תיכונית. לטובת העיצוב מחדש והשקת המותג הטרי, מבית היוצר של מסעדת קיוטו, התבקשו קרן שפירר וקורין אבישר מסטודיו 2k לעצב ולהתאים את החלל לסגנון המטבח האוריינטלי, ולחומרי הגלם המקומיים מלאי הצבע, ובמקביל ליצור אווירה חמה ותוססת, חדשנית ודינמית.

 עצוב פנים
אווירה חמה, ים תיכונית, תוססת ודינמית


תהליך השיפוץ ערך כחודשיים מאתגרים, ומאוד צפופים בעבודה. במהלך החודשיים התמקדו המעצבות בשינוי התכנון הישן וסידור פינות הישיבה מחדש כך שחווית הישיבה תהיה מרווחת ונעימה, ובמקביל דאגו לאסוף ולבחור פריטים צבעוניים בעלי אוריינטציה ים תיכונית שבהמשך הוטמעו בחלל המסעדה ועל קירותיה.
 

פריטים בעלי אוריינטציה ים תיכונית. אוריינטלי בהרצליה פיתוח. 

עם הכניסה למקום נחשפים האורחים בו לבחירת הצבעים שמבוססת על צבעי חמרה בגוונים שונים. מול הכניסה מוקמה שידת עץ ארוכה מעץ אלון שבתוכה מאוחסנים מגוון ירקות העונה, הירקות מלאי הצבע השפיעו על בחירת הצבעים שנבחרו לקירות חלל המסעדה; האדום הבוהק של הפלפל, הצהוב של הלימון, ושלל ירקות נוספים הכתיבו את פלטת הצבעים הנועזת שבאה לידי ביטוי גם בבחירת כסאות הבר והשולחנות, ובצבע המחיצות האנכיות שעוטפות חלקים שונים במסעדה, כמו לדוגמה מחיצת הזכוכית הצבעונית שניצבת מאחורי הבר או מחיצת התריסים הצהובה שמובילה לשירותים.

עיצוב עסקים
השראה לצביעת קירות המסעדה. צבעי הירקות העזים.   

ייחודו של כל קיר וקיר בחלל המסעדה מודגש, הקיר התלוי מעל עמדת הבר עוטר בסימבולים גרפיים ייחודיים של מבנה הפרה וחלקיה, ממולו ניצב קיר מחופה בלוקים אפורים שעליו נתלו מגשי כסף וזכוכית עתיקים שמדגישים את סגנון הערבסקה של המקום. אותם כלי כסף ונחושת פוזרו גם על שטח רחבת המסעדה והם מעצימים את אופי המקום. 


כלי כסף ונחושת. הדגשת הסגנון האוריינטלי.

מטבחים: לכל בעלי המקצוע


הדגשת ייחודו של כל קיר

גם לגופי התאורה משמעות גדולה בעיצוב חלל מיוחד ומלא צבע כמו זה. גופי תאורה, פרי תכנונן של המעצבות, נתלו מהתקרה ונצבעו באדום פרי, המעצבות התאימו את הגופים לאופי המסורתי הערבי אך בזכות השארותם חשופים וללא מעטפת, עיצובם מכניס למקום גם ניחוח מודרני ועכשווי.


שילוב של מסורתי ומודרני. גופי התאורה.


תאורה
: לכל בעלי המקצוע

המקום חולק מחדש למקטעי ישיבה נוחים ומגוונים, מה שהשאיר את הבר והמטבח בצד ומאחורי המסעדה, "על מנת ליצור אווירה אינטימית בחלל הגדול, הוא חולק לכמה אזורי ישיבה שונים על ידי הוספת ספות, במה ושולחנות עגולים ומרובעים. כל אחת מהפינות האלה משדרת למעשה נינוח אחר", חושפת אבישר. ואכן, הניחוח השונה של פינות הישיבה מורגש במסעדה והוא חלק אינטגרלי מהחוויה של באי המקום.


מרחב רצוף חוויות עשיר ומגוון

בפרוייקט זה שבו המשימה הייתה "לשבור" חלל ענק שבא כמיקשה אחת, אפשר לומר שהמעצבות לגמרי עמדו באתגר. בזכות בחירת צבעים נועזים והטמעת אלמנטים עיצוביים ייחודיים בחלקים שונים במסעדה, הצליחו המעצבות לחלק את החלל הלאיזורים מגוונים, מעוצבים ומעניינים. והמסקנה? עם שימוש ביצירתיות, כשרון ותעוזה, גם חלל פתוח, ללא מחיצות, יכול להפוך למרחב רצוף חוויות, עשיר ומגוון.     



עיצוב המסעדה עשה לכם תיאבון? ספרו לנו בתגובות

 


  • 3.
    LOOOVE IT-bring it ON
    svietka | (12/18/2011)    
    no more pretentious black and white and no more BEIGE-give me color or give me death!!!!!
  • 2.
    מרגיש כמו לאכול בתוך קוביה הונגרית..(ללא טקסט)
    ערן | (12/13/2011)    
  • 1.
    וואוווו..... עשתה אותי רעב!(ללא טקסט)
    יניב | (12/11/2011)