כניסה לאיזור האישי
בניין ודיור - מגזין לעיצוב הבית ועיצוב פנים

ביזנס 2011  //  עיצוב מגוייס

עיצוב מגוייס

ארבע חנויות אופנה שכול אחת מהן פונה לקהל יעד אחר עם אסטרטגיה שיווקית שונה הבאה לידי ביטוי בעיצוב אחר, ולמרות השוני לכולם מטרה משותפת – למכור יותר

מאת: צילום:


 

מפעל הטבע של דיזל

 

גלריית דיזל דֶנִים, שסניפים שלה קיימים רק בטוקיו ובניו יורק, היא חנות הדגל של החברה ומתפקדת גם כחלל גלריה

 

צילום: Toshiyuki Yano

 

אדריכלות:  Makoto Tanijiri- Suppose Design Office

דיזל ידועה באופן המיוחד שבו הציגה בעבר פריטי אופנה לקהל הלקוחות שלה. גלריית דיזל דֶנִים, שסניפים שלה קיימים רק בטוקיו ובניו יורק, היא חנות הדגל של הקולקציה היוקרתית ביותר של דיזל, ומתפקדת גם כחלל גלריה. היא תומכת באמנים צעירים ומספקת להם מקום להציג את עבודותיהם. הגלריה מקיימת תערוכות פעמיים בשנה בקומה הראשונה, ותצוגות ארבע פעמים בשנה – עם אמן אחר המציג בכל קומה.

 

במקום, שעוצב על ידי מקוטו טניג'ירי, נעשה שימוש בצינורות רחבים המשמשים לצנרת מים ובדרך כלל נותרים לא מובחנים. כאן הם מוצגים באור אחר לגמרי ומכונים "מפעל הטבע", הם מטפסים על הקירות בכל הכיוונים ומכסים את החלל כולו. המראה המתקבל דומה לעץ שהתפשט במרחב לאורך זמן רב, והאווירה היא כשל סוכה טבעית עם צנרת מלאכותית.

 

הצנרת יוצרת מראה חדש ומסקרן שבמסגרתו מוצגים הבגדים ופריטי האופנה ומוכיחה כי רכיבים פונקציונאליים כאלה הם למעשה מגוונים ובעלי ערך רב יותר מהנראה ממבט ראשון.

 

טניג'ירי נולד בהירושימה בשנת 1974. הוא הקים את סטודיו העיצוב Suppose בשנת 2000. הוא עיצב יותר מ-60 בתים ועבודתו מתפרסת על פני תחומים נרחבים, כמו שטחים מסחריים, שטחי תערוכות ומוצרים. הוא עובד במקביל על כמה פרויקטים, מקומיים ובינלאומיים, מבסיסיו בהירושימה ובטוקיו.

הוגו בוס טוטלי

 

החלל מחולק לשניים: אזור תצוגה סולידי ואורבני הפונה אל הרחוב, וחדרי הלבשה פרטיים ואינטימיים יותר הממוקמים מאחור

 

צילום: Paul Warchol

 

אדריכלות: Matteo Thun & Partners

בלב אזור שוק הבשר ברובע מנהטן בניו יורק נמצאת שכונה הרגילה להמולת המסחר. בחנות החדשה של הוגו בוס מוצגת תערובת של אלמנטים הבאים להדגיש סוג של אסתטיקה עירומה. על רקע של משטחים אורבניים קשוחים, טקסטורה של אמנות עכשווית המתקשרת עם צ'לסי השכנה, בטון, ברזל וגופי תאורה, מוצגים בחנות החדשה, בפעם הראשונה, ארבעה סגנונות של בוס (BOSS Selection, BOSS Orange, BOSS Black ו-BOSS Greem) עם המותג HUGO. התצוגה המשותפת הראשונה של השניים יוצרת מראה מושלם, מקיף וטוטלי.

 

פנים החנות מעוצב בדוגמת יהלום העשוי לוחות עץ, הסמל של הוגו בוס הממוקם בשווייץ. ההיקש ללוגו בכניסה מחזק את הזהות המשותפת של המותג, המתחילה במבנה ומסתיימת בעיצוב הפנים. החלל מחולק לשניים: אזור תצוגה סולידי ואורבני הפונה אל הרחוב, וחדרי הלבשה פרטיים ואינטימיים יותר הממוקמים מאחור.

 

באזור התצוגה, ברזל מבריק וגוני חום כהה מספקים רקע מתאים להצגת הקולקציות, והאביזרים מוצגים בתיבות עור וזכוכית. בדלפק עשוי קוריאן אפשר ליהנות מתקרובת על רקע קיר מתכת. באזור הזה נמצאים גם הקולבים והמתלים, מול תאורת ספוטים הבוקעת מהרצפה ומשתקפת על הקיר האחורי, והוא הופך לנקודת מוקד בחלל, המסמנת את הגבולות ואת הכפילות של השדה הנראה.

 

    התאורה המורכבת עוצבה יחד עם AJ Weissbard ועוקבת אחר המסר הכפול שבעיצוב, מחד גיסא, יציבות וקשיחות אורבנית כלפי הרחוב, ומאידך גיסא, מראה רך ואינטימי המעורר תחושת פרטיות מאחור. נורות לד קורנות על רקע הבטון וקיר הלבנים החשופות, על הדלפק ועוד, ולאורך התקרה תלויים ספוטים. המראה מרוכך בתאי המדידה, שבהם יש רק אור לא ישיר ופמוטים פיגורטיביים.

 

הבטון חודר לרצפות ומספק גימור לקירות עם לבנים חשופות, ואז הופך שחור בתקרה, ששם הוא מתמזג עם המתכת של יחידות האלקטרוניקה והספוטים התעשייתיים.

 

על אף ריבוי הפריטים, העיצוב כולו מהווה קליפה המתאימה היטב לרוח החלל ולסחורה המוצגת בו.

בוטיק Karis בהירושימה

 

האדריכל, שעיצב חנויות במקומות שונים בעולם, מרבה להשתמש באלמנטים מתועשים יום יומיים ולהקנות להם תכונות הלקוחות מהטבע ומזכירות אותו

 

צילום: Toshiyuki Yano

 

אדריכלות: Suppose design office | Makoto Tanijiri

 

אדריכל אחראי: Kazutaka Sumi

הבוטיק שהחלל בו מיועד בעיקר לקניות נמצא במרכז קניות בהירושימה ותוכנן כך שבמידת הצורך יתאים גם לקיום אירועים. הרעיון שעומד בבסיס עיצוב החנות הוא שמראה החלל בחנות משתנה ובהתאם לכך גם האווירה בנקודות שונות בחנות, מנקודה אחד נראית החנות כמערת נטיפים ומנקודה אחרת מתקבל רושם של מערת אבן גיר חסומה למעבר. חוויית ההליכה בחלל המלאכותי אך האקראי דומה להליכה בטבע. מטרת העיצוב היא להציע חוויית קנייה חדשה ולתת לקונים לראות את המוצרים באמצעות טיול בטבע.

 

המחיצות עשויות מצינורות קרטון חזקים שקל לעבוד איתם. חיבור הצינורות בצורה אקראית יוצר הבדלי גובה לא אחידים וקשתות, המשמשים מחיצות בין אזורים שונים בחנות.

 

הקשתות יוצרות חללים אסימטריים ומורכבים, כמו מערות בטבע. במהלך השנה אפשר להשתמש בבוטיק ובמחיצות בעלות המאפיינים הייחודיים האלה בצורות שונות. "אנחנו מאמינים שעיצוב החנות בצורה המזכירה את הטבע יוצר הזדמנות נהדרת לקשר חדש ומרענן בין אנשים למוצרים", אומר האדריכל מקוטו טניג'ירי.

 

מרגרט האוול בפאריס

 

חלל של מספרה שעמד במשך שנים ללא שימוש הותאם לעיצובי האופנה האקלקטיים, לסגנון הווינטג', לריהוט ולאביזרים לבית

 

אדריכלות: William Russell

על ויליאם ראסל, החבר ב-Pentagram, הוטל לעצב את החנות הראשונה של מרגרט האוול בפאריס. הוא התבקש לארגן מחדש סדרה של חללים קטנים לאולם תצוגה המסוגל לאכלס את הקולקציה האקלקטית של האוול. מראה החלל הסופי אמור היה להציג את השקפת העולם הייחודית של האוול ולשמור על נאמנות למבנה המקורי.

 

תכנית העיצוב שנבעה מדרישות אלו התמקדה בתכונות המראה של חומרים כמו: אלון, לוחות ריצוף עשויות עץ מוכתם, בטון ופלדה רכה – המהדהדים את הסגנון המאופק והעל זמני של הבגדים של האוול ואת המחויבות שלה לבדים טבעיים ומסורתיים.

 

לאורך הקירות נמשך מתלה לבגדים, ואביזרים וחפצי נוי מוצגים על מדפי חברת Vitsoe הדנית. החנות מרוהטת בפריטים שנבחרו אישית על ידי האוול כדי שיימכרו לצד בגדיה, כולל שולחנות וכיסאות של Ercol, מנורות של Anglepoise ושחזור הכיסא של ארנסט רייס משנת 1955.

 

החנות בפאריס, הממוקמת ב- Place de la Madeleineמספר 6, הייתה קודם לכן מספרה שעמדה ללא שימוש במשך 35 שנה. לחנות יש איכות ייחודית הבאה לידי ביטוי בשלווה שבמקום: חצר פרטית ממש לצד הכיכר המרכזית. עיצוב הפנים של ראסל מדגיש את תחושת המרחב ואת פשטותו.

 

object(WP_Post)#18284 (24) { ["ID"]=> int(298064) ["post_author"]=> string(1) "2" ["post_date"]=> string(19) "2019-06-19 07:05:41" ["post_date_gmt"]=> string(19) "2019-06-19 07:05:41" ["post_content"]=> string(0) "" ["post_title"]=> string(29) "עיצוב_מגוייס_1_234" ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "inherit" ["comment_status"]=> string(4) "open" ["ping_status"]=> string(6) "closed" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(73) "%d7%a2%d7%99%d7%a6%d7%95%d7%91_%d7%9e%d7%92%d7%95%d7%99%d7%99%d7%a1_1_234" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(0) "" ["post_modified"]=> string(19) "2019-06-19 07:05:41" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2019-06-19 07:05:41" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> int(298063) ["guid"]=> string(81) "http://www.bvd.co.il/wp-content/uploads/2019/06/עיצוב_מגוייס_1_234.jpg" ["menu_order"]=> int(0) ["post_type"]=> string(10) "attachment" ["post_mime_type"]=> string(10) "image/jpeg" ["comment_count"]=> string(1) "0" ["filter"]=> string(3) "raw" }

object(WP_Post)#18285 (24) { ["ID"]=> int(298065) ["post_author"]=> string(1) "2" ["post_date"]=> string(19) "2019-06-19 07:05:41" ["post_date_gmt"]=> string(19) "2019-06-19 07:05:41" ["post_content"]=> string(0) "" ["post_title"]=> string(29) "עיצוב_מגוייס_1_748" ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "inherit" ["comment_status"]=> string(4) "open" ["ping_status"]=> string(6) "closed" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(73) "%d7%a2%d7%99%d7%a6%d7%95%d7%91_%d7%9e%d7%92%d7%95%d7%99%d7%99%d7%a1_1_748" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(0) "" ["post_modified"]=> string(19) "2019-06-19 07:05:41" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2019-06-19 07:05:41" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> int(298063) ["guid"]=> string(81) "http://www.bvd.co.il/wp-content/uploads/2019/06/עיצוב_מגוייס_1_748.jpg" ["menu_order"]=> int(0) ["post_type"]=> string(10) "attachment" ["post_mime_type"]=> string(10) "image/jpeg" ["comment_count"]=> string(1) "0" ["filter"]=> string(3) "raw" }

עוד בנושא

ביזנס 2011

עיצוב מגוייס


ארבע חנויות אופנה שכול אחת מהן פונה לקהל יעד אחר עם אסטרטגיה שיווקית שונה הבאה לידי ביטוי בעיצוב אחר, ולמרות השוני לכולם מטרה משותפת – למכור יותר

ביזנס 2011

נחש אצטקי צהוב


שמירה על משטחים רציפים, ללא הפסקות, מבטיחה כי הדברים ישארו פתוחים ולא מוגבלים מראש, ותיווצר גם אפשרות של הגדלת השטח או צמצומו

ביזנס 2011

הברווזון המכוער


שנת 2003 הייתה נקודת המפנה בהתייחסות לעיר תל אביב-יפו, מעיר אפורה נטולת אופי היא הפכה לאבן שואבת לתיירים מכל העולם, שמגיעים אליה לא רק בדרך חזרה מירושלים

ביזנס 2011


ארבע חנויות אופנה שכול אחת מהן פונה לקהל יעד אחר עם אסטרטגיה שיווקית שונה הבאה לידי ביטוי בעיצוב אחר, ולמרות השוני לכולם מטרה משותפת – למכור יותר

תגובות

כתיבת תגובה