כניסה לאיזור האישי
בניין ודיור - מגזין לעיצוב הבית ועיצוב פנים

לטיפול  //  בילבאו, היזהרי – פרוייקט של האדריכל פרנק גרי

בילבאו, היזהרי – פרוייקט של האדריכל פרנק גרי

מרכז מחשבים רב תכליתי, הנבנה עכשיו באוניברסיטת MIT שבבוסטון, יהיה הפרויקט הגדול ביותר של האדריכל פרנק גרי עד כה. המרכז ישמש מקום כינוס לסטודנטים ומרכז טכנולוגי שבו מעבדות מחשבים.

מאת: צילום:


מרכז מחשבים רב תכליתי, הנבנה עכשיו באוניברסיטת MIT שבבוסטון, יהיה הפרויקט הגדול ביותר של האדריכל פרנק גרי עד כה.פרנק גרי בונה באוניברסיטת MIT שבבוסטון את הפרויקט הגדול ביותר שלו עד היום. זהו מרכז מחשבים אשר ישמש מקום כינוס לסטודנטים ומרכז טכנולוגי שבו מעבדות מחשבים. כמו כן יהיו בו כיתות לימוד, חדר כושר וגן ילדים. בנייתו אמורה להסתיים בסתיו 2003. פרויקט זה נבנה על הריסותיו של בניין היסטורי בן 55 שנה מימי מלחמת העולם השנייה ומטרתו ליצור שער לאוניברסיטת MIT. באוניברסיטה יוקרתית זו, המשתרעת על שטח נרחב, ניכרת בשנים האחרונות בנייה מואצת, לאחר הפסקה בתחום זה מאז שנות ה60-. בין הפרויקטים בבנייה גם מעונות שתיכנן האדריכל הניו-יורקי סטיבן הול. לדברי האדריכלית ננסי גוייס, מנהלת הפרויקט שמתכנן גרי, המרכז החדש אמור ליצור מקום שחסר שנים רבות באוניברסיטה. הוא ישמש את הסטודנטים ויציע מספר רב של מקומות מפגש ושטחים ציבוריים בתוך הבניין ומחוצה לו. אופיו יאפשר שימוש לצרכים מגוונים. גרי נבחר לתכנן את הפרויקט מבין 16 משרדים, סיפרה ננסי גוייס, עוד לפני פתיחתו של מוזיאון הגוגנהיים המהולל שיצר בבילבאו שבספרד. על השאלה, כיצד אדריכל שהיה בזמנו שנוי במחלוקת קיבל לידיו פרויקט חשוב זה באחת הערים השמרניות ביותר בארה"ב, השיבה גוייס, כי היתה תחושה שגרי יהיה רגיש לצרכיו של מקום כזה.  אנשי המחשבים שלמענם נבנה הפרויקט היו שותפים לבחירה. גוייס סיפרה שכאשר הצטמצמה הבחירה לשני אדריכלים, ביקרו אנשי המחשבים של MIT במשרדו של גרי בסנטה מוניקה שבקליפורניה ומיד הרגישו בבית. הם חשו שמשרדו העמוס מודלים בגדלים שונים והדינמיקה שבה הוא פועל דומים דמיון מפליא לצורת עבודתם."גרי לא חשב על המקום בדרך הבנאלית, כעל בניין המיועד לרכישת השכלה ולניסויי מעבדה. הוא ראה את חשיבותו החברתית והקהילתית", הוסיפה גוייס. "הוא רצה ליצור ’שכונה’ ולפיכך המקום גדוש במטאפורות חברתיות.  החשש לעבוד עם גרי על פרויקט מורכב כזה, שנבע מהיותו אדריכל-’פסל’ המתמחה יותר בבניית מוזיאונים, התבדה". גוייס מציינת עוד את טיפולו בבריכות האוניברסיטה השוכנות בבניין הנחשב היסטורי. גרי יצר מעין זרועות המקשרות את חדר הכושר לבניין הבריכות, מעשה שהתחשב בחשיבותו ההיסטורית של המקום; הישן פוגש בחדש ומתמזג עמו בדרך טבעית כמעט. לכתבות נוספות:  מוזיאון ויטרה, ברלין: תעשייה שהולידה עיצוב – גליון 74 פראנק גרי בגוגנהיים, ניו-יורק – גליון 75  מי מתכנן את עיר המלאכים? – האדריכל הקליפורני אריק אוון מוס – גליון 77 רם קולהאס מעצב לפראדה – תערוכה חדשה בלוס אנג’לס – גליון 77 שנות הפלורליזם – U.S.A: תערוכה במטרופוליטן הניו יורקי – גליון 78 אדריכלות הדור הבא – עבודות סטודנטים באוניברסיטאות הרווארד ו-MIT – גליון 78 כשהבנין ירקוד – גליון 83 עיצוב משוגע – גליון 88 הפילהרמונית בניצוחו של פרנק גרי – גליון 89 ביקור במערכות העתיד – גליון 89 עבר והווה בפאריס – גליון 89 מוזיאון שמתעקל לתוך עצמו – גליון 92 לנקות את העולם – גליון 93 ביאנלה מס' 9 – גליון 100

עוד בנושא

לטיפול

One Off - מיוחד לאתר


בפעם הראשונה מוצגת במרכז פומפידו בצרפת תערוכת יחיד של המעצב, רב אמן והאדריכל רון ארד. עבודות שלא מוצגות במגזין

לטיפול

ביאנלה בונציה - מיוחד לאתר


בביאנלה השנה אדריכלים מכל העולם הציגו דרכים להתמודדות בבעיות החברה המודרנית. עבודות שלא הוצגו במגזין

לטיפול

צמיחה אמנותית - מיוחד לאתר


במרחבים פתוחים לא הרחק מהים, צומחים… פסלים. חוויה לא שגרתית של אמנות משולבת בנוף טבעי. מיוחד לאתר האינטרנט – פסלים שלא הופיעו בכתבה

לטיפול

פרביטל מציגה: קולקציית הלופט האורבני (Urban Loft


קולקצית הלופט האורבני של פרביטל מציגה שילובים של חומרים טבעיים עם חדשנות עיצובית

תגובות

כתיבת תגובה