כניסה לאיזור האישי
בניין ודיור - מגזין לעיצוב הבית ועיצוב פנים

לטיפול  //  בית ההפתעות

בית ההפתעות

אורן יוניוב עיצב את דירתו הקטנטנה (55 מ”ר) כהמשך ישיר לסגנון הבישול והאירוח שלו. סגנון אקלקטי רווי באהבה לחברים, לאוכל, למוסיקה, למסעות וכמובן – לאסתטיקה.

מאת: צילום:


הבית הכי מעוצב שראו עד היום – כך הגדירו אותו כמה וכמה אנשים. המפגש עם הדירה – שהיה גם מפגש עם הסגנון האישי הטוטאלי של אורן יוניוב (מנכ”ל פרסום ראובני פרידן ויונייטד) – היה מפתיע ומענג כאחד. טוטאלי, שכן הוא אינו מגביל עצמו לעיצוב הבית, אלא עיצוב הבית הוא המשך ישיר לסגנון האירוח והבישול. הסגנון האישי שלו הוא ביטוי לאהבות שלו: חברים, אוכל, מוסיקה, מסעות וכמובן אסתטיקה הטבועה בו. חותמה של האקלקטיות המאפיינת אותו, לדבריו, ניכר גם בעיצוב הדירה, אבל לא מהסוג המוכר כי אם מגע קסם של מינימליזם חם ושילובים מעודנים של ישן וחדש, מסורת וחידושים טכנולוגיים.ההפתעות באות מכמה כיוונים. תחילה גודלה של הדירה – 55 מ”ר של מרחב מחייה, אחסון ואירוח בתחושה רחבת ידיים. תחושת המרחב אינה גורעת מתחושת האינטימיות שאליה כיוון יוניוב. הפתעה נוספת היא פניה השונות של הדירה, על חלקיה – מטבח מינימליסטי (על פניו), הפתוח לחלל מגורים דומיננטי. כאן בולט הדפס דיגיטלי אדום ענקי עם ספק דמויות, שמתחתיו ספה ענקית לא פחות (אריק בן שמחון) עם ריפוד ויניל של פראדה, שטיח שעיר ומזמין ועליו נקודת צבע נוספת בדמות פוף אדום ורמקולים אדומים, אנושיים ומחויכים המשגרים צלילי צ’ילאאוט תואמים. שולחן הקפה, או בעצם פלטה שנלקחה ממשטח כיור עודף של BOFFI, מונחת על שתי ערימות ספרים, להשלמת המראה הנונשלנטי המתוכנן במיטבו. ספרים נמצאים בחדר למכביר – מבחר ספרי בישול, שיוניוב אוסף ברחבי העולם, חלקם מעורסלים במבנה פרספקס המותאם לספה (יישום – טיטאן בהשראה איטלקית) ורובם מונחים בכוונה תחילה ברחבי החדר. פינה נוספת המושכת את העין היא שידת ברזל מאיקאה. מעדן ומחמם אותה מרובע פרווה עם נרות. השידה ממתינה לשדרוג הגרפיטי המתוכנן לה אבל בינתיים משתלבת בחלל.את תחושת מקום המילוט ואווירת הלאונז’ משלימים וילונות בהירים, תקרה עד רצפה, העוטפים את החלונות, מסננים את האור ומאפשרים שימוש בתאורה מלאכותית האהובה על יוניוב ובה הוא משתמש רוב שעות היום. יותר ויותר נוצרת התחושה של סט תפאורה של במאי מנוסה בשיתוף פעולה הדוק עם תפאורן ברוך כשרון שנועדו יחד כדי לכוון בעזרת התפאורה והתאורה את תחושות הצופה.היציאה למרפסת הזעירה מאששת סופית את הרגשת הסרט. נישה כמעט נסתרת מן העין מובילה לאחת מההפתעות הגדולות של הדירה – מרפסת טוסקנית זעירה: דק עץ, קיר צבוע בכתום, כיסאות נוח עם ריפוד ירוק והצצה לכיוון פס רחב של ים כחול. עציצים וסוכך משלימים את התמונה הנינוחה ומאפשרים סוג נוסף של נופש בתוך הבית. הבחירה לנתק את המרפסת מן הדירה ולא לספח אותה כחלק בלתי נפרד מהחלל היתה משמעותית לתפישת הדירה, שכן היא מעניקה מקום בתוך מקום, עם אופי משלו והגדרת שטח משלו. האווירה שונה לגמרי משאר חלקי הבית ואף על פי כן מעוצבת ברוח הכללית שלו – מרחב והתנתקות.ההצצה לחדר האמבטיה מזמנת מפגש בסגנון יפאני, עם נטייה לכיוון המדיטטיבי. מצע וונגה לכיור נירוסטה, שיובא כבר לפני כארבע שנים במיוחד בשביל הבית, ראי במסגרת תואמת, קרמיקה לבנה פשוטה, מגבות צחורות ונרות דולקים מדגישים את הפן המינימליסטי של יוניוב. חדר השינה מרחף לו בין לובן המצעים והקירות, גב המיטה (טיטאן) מכוסה פרווה, המתאימה למרבה הפלא למנורת הטולומיאו (ארטמידה) הנצחית. על הרצפה מונחת מנורת כדור פלסטי מבית איקאה.  מערכת התמונות התלויה על הקיר מאחורי המיטה מהווה ניגוד תמים לגב המיטה הפראי. ואם תפאורה, אז כמובן חדר הלבשה. ואכן החדר הזה בנמצא, פונקציונלי, מראה גדולה, ספסל רחב ונוח וחשיפה ראשונה של נעליים חדשות לגמרי שקיבלו בכוונה מראה ישן  בידי סנדלר העילית האחראי ליצירתן. סרט או לא סרט?האתגר הגדול שעמד בפני יוניוב, יצירת אשליה של דירה גדולה, גרם לו לשנות מיקומי חדרים וקירות אבל איפשר לו דווקא לשמר את הריצוף הסטנדרטי המקורי של הדירה – ריצוף קרמי אפור, למעט חדר השינה שקיבל מגע של פרקט. שמירת הריצוף היתה חלק מהכוונה לא להשקיע הון עתק בדירה, אלא רק באלמנטים מסוימים הנותנים אופי ביחד עם חומרים זמינים וזולים וכך גם בריהוט.החזרה למטבח משלימה את הסיור בדירה ומחזירה אותנו לנקודת ההתחלה, שבה התכוון יוניוב להפוך את חלל המגורים למטבח אחד גדול. אחרי שהתפשר בעניין הזה החליט בכל זאת ליצור חלל לא גבולות ולהשקיע במטבח פונקציונלי עם אביזרים ומשטחים נשלפים להגדלת משטחי העבודה. את המטבח המאובזר (EFFETI) הביא מאיטליה, כמו את שאר האביזרים. פינת אוכל זוגית מסמנת את החלל, עם משחק גבהים וניצול מרבי של השטח עם מדפים פתוחים לאחסון כוסות. תכנון התאורה נעשה בהתאם לקו המחשבה הכללי של הבית, תשומת לב מפורטת המכתיבה אווירה, ובהתאם לכך שיוניוב מעדיף תאורה מלאכותית על פני הטבעית. הן התאורה השקועה והן התלויה, הן העומדת והן הבוקעת מתוך הארונות הן ייעודיות לחלל שבו היא ממוקמת, בהתחשב גם באופן הופעתו של האור על הקירות, התקרה והחלל.

עוד בנושא

לטיפול

One Off - מיוחד לאתר


בפעם הראשונה מוצגת במרכז פומפידו בצרפת תערוכת יחיד של המעצב, רב אמן והאדריכל רון ארד. עבודות שלא מוצגות במגזין

לטיפול

ביאנלה בונציה - מיוחד לאתר


בביאנלה השנה אדריכלים מכל העולם הציגו דרכים להתמודדות בבעיות החברה המודרנית. עבודות שלא הוצגו במגזין

לטיפול

צמיחה אמנותית - מיוחד לאתר


במרחבים פתוחים לא הרחק מהים, צומחים… פסלים. חוויה לא שגרתית של אמנות משולבת בנוף טבעי. מיוחד לאתר האינטרנט – פסלים שלא הופיעו בכתבה

לטיפול

פרביטל מציגה: קולקציית הלופט האורבני (Urban Loft


קולקצית הלופט האורבני של פרביטל מציגה שילובים של חומרים טבעיים עם חדשנות עיצובית

תגובות

כתיבת תגובה