כניסה לאיזור האישי
בניין ודיור - מגזין לעיצוב הבית ועיצוב פנים

לטיפול  //  דליקטסן

דליקטסן

“דליקטסן” היא לא עוד מעדנייה חדשה שנפתחה בתל אביב. זהו מותג אופנה וגם שמה של חנות חדשה שנפתחה לאחרונה ברחוב ברזילי בתל אביב, אזור שנהפך בהדרגה למעוז האופנה הישראלית העכשווית

מאת: צילום:


מעצבות האופנה עדית ברק ושרון גוראל חיפשו חלל שיאפשר שילוב בין הסטודיו שלהן לעיצוב ובין חנות. “ידענו בוודאות שאנחנו לא רוצות עוד חנות ורדרדה עם מנורת שנדליר”, אומרת גוראל. “מכאן החיבור עם האדריכל גיא צוקר היה פשוט”. צוקר הוא בוגר הטכניון ולימודי תואר שני באדריכלות מאוניברסיטת קולומביה בניו יורק (שבה הוא מרצה כיום). במשך שלוש שנות לימודיו בניו יורק עבד עם המעצב האיטלקי גיאטנו פשה ועם פרסטון סקוט כהן על תחרות מוזיאון תל אביב לאמנות. כיום עובד צוקר במשרד האדריכלים Lo-Tek בניו יורק העוסק בעיקר בפרויקטים קונצפטואליים, בניידות וביצירת חללים דמויי-קונטיינרים, כדוגמת גופי מטוסים שנהפכו למעונות אוניברסיטה. הרעיון המרכזי בתכנון החנות היה בחירת חומרים זולים וזמינים (לינולאום וגלילי קרטון), בחירה שהובילה באופן טבעי לדרישות ספציפיות בתכנון החלל. “הוצאת החומרים האלה מהקונטקסט המוכר שלהם העמידה אותם בניגוד לסביבתם החדשה. הם אינם מנסים להתחבר לחלל הקיים באמצעות פרטים מינימליסטיים, אלא מדגישים את זרותם, את היותם שכבה דקה שהודבקה בפשטות על החלל הפנימי של החנות, כך שניתן להוריד אותה וליישם עיצוב אחר כשיתעורר הצורך”, מתאר צוקר. “ואולי בגלל עמדה זו נדרש עיצוב חזק ובעל נוכחות המונע את תחושת דלות החומר”. כל הפריטים בחנות, כל האלמנטים מדלפק הקבלה ועד תא ההלבשה, מורכבים משני החומרים הללו.הסטודיו פתוח בשני פתחים לחלל התצוגה. דרך פתחים אלו יוצאות שלוש רצועות לינוליאום המטפסות, נמתחות ועוטפות את גלילי הקרטון, יוצרות את משטחי התצוגה, תא ההלבשה, הדלפק, מוט התלייה וחלון הראווה. הלינוליאום האפור בצדו האחד והצהוב בצדו השני הכתיב למעשה את צבעי החנות. השילוב המתקבל בין שני הצבעים נוצר כתוצאה מחיתוך החומר וחשיפתו החלקית. חשיפה זו יוצרת את עמדות התצוגה השונות. “בחירת החומר בתחילתו של הליך התכנון הכתיבה לי את המראה”, מסביר צוקר. “כך בעצם הופר הסדר המקובל של התכנון ולאחריו בחירת החומרים. במקרה זה הוביל החומר גם את האופי הצורני וגם את יכולת התפקוד של האלמנטים”. מבני התצוגה נוצרו מתוך היכולת הקונסטרוקטיבית של גלילי הקרטון, דפי התלייה מנצלים את גמישות הלינוליאום המודבק לקיר וכך גם תא המדידה הנעלם לתוך הקיר כשאינו בשימוש בעזרת גלגלים שהותקנו לרגליו. המראה המתקבל הוא תוצר של שילוב רעיוני בין אופנה ובין אדריכלות, המתאר את שיתוף הפעולה בין שני העולמות האלו. “לכל צרכן אופנה ברור שהוא משלם על המותג הרבה יותר מאשר על עלות החומר”, אומר צוקר. “בנוסף לכך, אורך חיי הבגד אינו תלוי בטיב שלו כמו בחילופים עונתיים של האופנה. בעיצוב אדריכלי, לעומת זאת, המשוואה הפוכה, ההשקעה הכספית הגדולה היא דווקא בבנייה. עלויות התכנון האדריכלי מתגמדות לעומת העלות הכוללת של המבנה. אם רוצים להתחקות וללמוד מעיצוב האופנה, צריך ליצור מצב שבו הציפיות שלנו ממבנים ישתנו". "אולי לא כל עיצוב אדריכלי צריך להיות עמיד למאות שנים, אולי אם נשקיע פחות בחומרים יקרים וגימורים מורכבים ניתן יהיה להפוך את המשוואה ובכך לתת חשיבות גדולה יותר לעיצוב מאשר לחומר, וחשיבות רבה יותר למעצב מאשר למבצע”. e

object(WP_Post)#18265 (24) { ["ID"]=> int(299933) ["post_author"]=> string(1) "2" ["post_date"]=> string(19) "2019-06-19 07:10:27" ["post_date_gmt"]=> string(19) "2019-06-19 07:10:27" ["post_content"]=> string(0) "" ["post_title"]=> string(12) "092078a1_big" ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "inherit" ["comment_status"]=> string(4) "open" ["ping_status"]=> string(6) "closed" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(12) "092078a1_big" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(0) "" ["post_modified"]=> string(19) "2019-06-19 07:10:27" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2019-06-19 07:10:27" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> int(299932) ["guid"]=> string(64) "http://www.bvd.co.il/wp-content/uploads/2019/06/092078a1_big.jpg" ["menu_order"]=> int(0) ["post_type"]=> string(10) "attachment" ["post_mime_type"]=> string(10) "image/jpeg" ["comment_count"]=> string(1) "0" ["filter"]=> string(3) "raw" }

עוד בנושא

לטיפול

One Off - מיוחד לאתר


בפעם הראשונה מוצגת במרכז פומפידו בצרפת תערוכת יחיד של המעצב, רב אמן והאדריכל רון ארד. עבודות שלא מוצגות במגזין

לטיפול

ביאנלה בונציה - מיוחד לאתר


בביאנלה השנה אדריכלים מכל העולם הציגו דרכים להתמודדות בבעיות החברה המודרנית. עבודות שלא הוצגו במגזין

לטיפול

צמיחה אמנותית - מיוחד לאתר


במרחבים פתוחים לא הרחק מהים, צומחים… פסלים. חוויה לא שגרתית של אמנות משולבת בנוף טבעי. מיוחד לאתר האינטרנט – פסלים שלא הופיעו בכתבה

לטיפול

פרביטל מציגה: קולקציית הלופט האורבני (Urban Loft


קולקצית הלופט האורבני של פרביטל מציגה שילובים של חומרים טבעיים עם חדשנות עיצובית

תגובות

כתיבת תגובה