כניסה לאיזור האישי
בניין ודיור - מגזין לעיצוב הבית ועיצוב פנים

לטיפול  //  טורד בונטז’י milano 04 כוכבים בשמי מילנו

טורד בונטז’י milano 04 כוכבים בשמי מילנו

טורד בונטז’י, מעצב הולנדי המתגורר בלונדון הציג עולם מרהיב ומלא קסם במיצב שהציג באולם התצוגה התצוגה של מורוסו במילנו. כוכב זוהר בשמי מילנו

מאת: צילום:


 כ-189,655 בני אדם ביקרו בתערוכה השנה, אומרים המארגנים – עלייה של יותר מ-10 אחוזים לעומת השנה שעברה. למעלה ממחצית המבקרים והסוחרים היו ממדינות אחרות. היצוא של העיצוב האיטלקי, שירד ב-6.5 אחוזים ב-2003 חזר וצמח שוב ברבע האחרון של השנה. כך טוענים מארגני התערוכה, חברת COSMIT. נתונים אלה עוררו תחושת אופטימיות זהירה.בצד התחושה של צמיחה במכירות והחשש מטרור, נוסף גם הצל הכבד שהוטל על הכל בשל מצבו של היצרן האיטלקי הגדול קפליני, שהציג תערוכה צנועה מאוד השנה לעומת התצוגות הראוותניות בשנים עברו. השמועות העקשניות עוסקות בחובותיו האדירים (חמישים מיליון יורו, על פיהן) ומכירתו לחברה אחרת. עם זאת, רבים רואים בכך ברכה, “התנפצות הכרחית של הבועה”, הם אומרים, “כמו בועת ההיי-טק”. אולי עכשיו, הם אומרים, תהיה חזרה לממדים ריאליים.השנה, מעצבים מסוימים השכילו לברוא עולמות פרטיים פנטסטיים יותר מכל השאר. אחד המרשימים, המפתיעים ומלאי הקסם הוא טורד בונטז’י (ראו גיליון TORD BOONTJE (91 בן ה-35 הוא מעצב הולנדי המתגורר בלונדון. במורוסו הוא יצר מיצב בשם “AFTER HAPPY EVER”, ובעברית בעושר ואושר, לנצח נצחים. הסדרה שעיצב לחלל התצוגה של מורוסו כוללת כיסאות רקומים, שולחנות מתכת ועץ חתוכים בלייזר. הכיסאות והספסלים היו מכוסים ברצועות לבד הנראות כגזירות נייר. כך גם הווילונות שהשתלשלו מהתקרה והכיסאות המכוסים בשמלות כלה ותחרה, השואבים השראה מאופנה.“רציתי להתחבר לזיכרונות, בעיקר לזיכרונות ילדות מאושרים”, אמר בפתיחת התערוכה, “עכשיו אני קורא לילדה הקטנה שלי הרבה מאוד סיפורים לפני השינה וזה מה שמעסיק אותי”.אבל יחד עם זיכרונות הילדות מציג בונטז’י טכניקות מתוחכמות. פיסות הבד המשתלשלות מן התקרה, למשל, היו מכוסות בדגמים של ציורי המים שלו שהוא סרק למחשב. הדוגמה מודפסת ישירות על הבד בהדפסה דיגיטלית. “בהדפסה רגילה”, הוא אומר, “יכולת להשתמש לכל היותר בארבעה חמישה צבעים. בטכניקה הזאת אפשר להשתמש באלפים”.רבים התייחסו לבונטז’י כאל כוכב האירוע. “יש בעבודה שלו אותה רכות כמו באישיותו”, אמרה אליס רוסטורן, מנהלת מוזיאון העיצוב בלונדון. “אבל היכולת שלו לשלוט בטכנולוגיות מתוחכמות כאלה מונעת מן העבודות שלו לגלוש לקיטש או למתיקות יתר”. ואכן, המיזוג הזה בין טכנולוגיה לאומנות הגיע לשיא השנה.טורד בונטז’י בוחן בעבודתו את נקודות המפגש בין חדש לישן, נטורליזם וטכנולוגיה. המעצב ההולנדי רב ההשראה, שעובד על יצירותיו מהסטודיו שלו בלונדון, למד עיצוב תעשייתי באקדמיה לעיצוב באיידהובן ואחר כך ברויאל קולג’ אוף ארט בלונדון.לאחר סיום לימודיו ב-1994 הוא ייצר עבודות מחומרים ממוחזרים. יחד עם שותפה, EMMA WOFFENDEN, הקים חברה הממחזרת בקבוקי יין ויוצרת מהם כלי שולחן ואגרטלים. בונטז’י יצר גם קולקציה של רהיטים, “ROUGH AND READY”, שיוצרה מעץ פשוט וחומרים ממוחזרים. נאמן לתפישת העולם הזאת הוא גם סיפק בחינם שרטוטים ודגמים של מוצריו לכל מי שרצה לבנות כמוהם. האסתטיקה הפואטית והרומנטית שלו נובעת מן ההשראה שהוא מקבל מהטבע בשילוב צבעוניות ותעוזה.טורד בונטז’י עובד היום עם חברות שונות. הביטאט מייצרת את מנורת GARLAND LIGHT. סוורובסקי מייצרת את מנורות “הפריחה” ומפתחת אתו עכשיו סדרה של כלי שולחן שיהיו המשך טבעי של פרויקט הקריסטל פאלאס. בונטז’י עבד בשיתוף פעולה עם אלכסנדר מקווין מאז 1998 ועיצב שעונים ומשקפיים. במשך השנים זכה בפרסים רבים. ב-2003 נבחר למעצב השנה של מוזיאון העיצוב בלונדון. בשנים 2004 2003 זכה במעמד מעצב השנה במגזינים המובילים באירופה. e

עוד בנושא

לטיפול

One Off - מיוחד לאתר


בפעם הראשונה מוצגת במרכז פומפידו בצרפת תערוכת יחיד של המעצב, רב אמן והאדריכל רון ארד. עבודות שלא מוצגות במגזין

לטיפול

ביאנלה בונציה - מיוחד לאתר


בביאנלה השנה אדריכלים מכל העולם הציגו דרכים להתמודדות בבעיות החברה המודרנית. עבודות שלא הוצגו במגזין

לטיפול

צמיחה אמנותית - מיוחד לאתר


במרחבים פתוחים לא הרחק מהים, צומחים… פסלים. חוויה לא שגרתית של אמנות משולבת בנוף טבעי. מיוחד לאתר האינטרנט – פסלים שלא הופיעו בכתבה

לטיפול

פרביטל מציגה: קולקציית הלופט האורבני (Urban Loft


קולקצית הלופט האורבני של פרביטל מציגה שילובים של חומרים טבעיים עם חדשנות עיצובית

תגובות

כתיבת תגובה