חלום של מקלחת: חדרי הרחצה שלא תרצו לצאת מהם

מעבר לפינוק ולפונקציונליות של מקלחון מעוצב, הוא יכול להיות בעל לוק נקי או קלאסי, יוקרתי, ראסטיק או נועז. כל האופציות זורמות אל שולחן התכנון

חדר הרחצה בבית הוא לא מהחדרים שבהם אנו שוהים זמן ארוך במיוחד, אלא אם כן המוד הוא בילוי באווירת בית מלון או ספא. איכותם נמדדת באיכות ובחוויה שיוצרים בו מחדר הרחצה הפונקציונלי ביותר ועד למפנק ביותר, שמעורר חשק להיכנס אליו בכל פעם מחדש.

חדר רחצה בסטייל של בית מלון
קיר זכוכית שמפריד בין חדר השינה לחדר הרחצה שעיצבו איה ושני מעניק המשכיות ותחושת חלל גדולה יותר. החדר עוצב בסגנון קלאסי של בית מלון יוקרתי, בקווים מינימליסטיים ומונוכרומטיים. צמוד לזכוכית הותקן וילון חשמלי המאפשר משחק בין המינימליזם והשקיפות שהזכוכית מקנה לבין החום, הפרטיות והרוך של הווילון לכיוון חדר השינה. ברצפה משושים אפורים, ובקיר אריחי פורצלן ענקיים (180X90 ס"מ) המדמים קירות שיש. ארון כיור מעץ אלון שידיותיו חפורות (אינטגרליות), מכניס חום, ומעליו שיש לבן נקי, כיור מונח לבן וברזים בגוון גרפיט המשתלבים עם הריצוף. עיבוי האסלה מקצה לקצה יוצר מידוף גם בתוך המקלחון. המדף מחופה לכל אורכו בשיש לבן, בדומה לשיש הארון.

חדר רחצה בסטייל של בית מלון

קיר זכוכית שמפריד בין חדר השינה לחדר הרחצה

קיר זכוכית שמפריד בין חדר השינה לחדר הרחצה
עיצוב: איה ושני. צילום: עודד סמדר

עליית גג חשופה ולא גמורה הוכשרה עבור יחידת הורים, כשהחלק הנמוך נוצל לאחסון ונוי. שיש איטלקי שחור משיפוץ המטבח בקומה הראשונה מוחזר עבור משטח הכיור בחדר הרחצה, ומפה נולד קונספט העיצוב בשחור-לבן. כדי להפוך את הקלאסי למיוחד, נבחרו אריחי רצפה ברוחב משתנה ולאריחי החיפוי הלבנים טקסטורה משתנה של הטבעות דפוסים משתנים. כדי למקסם את גובה הראש שנמצא רק במרכז החלל, תוכנן חדר הרחצה קצת כמו מטבח – בקיר הימני הועמד המקלחון, ובקיר השמאלי האסלה, כשביניהם אי עם השיש האיטלקי. המראה הוזמנה כדו צדדית, כך שניתן לשטוף ידיים או פנים גם מאזור המקלחון וגם מאזור האסלה. המתקן שלה, העשוי מברזל, מוקם בקורות הגג לפני שהוא חופה מבפנים. חדר הרחצה נתחם על ידי מחיצות זכוכית עם שתי כניסות של דלתות הזזה מזכוכית כדי להימנע מסיבוב בתוך החלל ומהתכופפות כשרוצים לעבור מהמקלחת לשירותים.

חדר רחצה בעליית הגג

ניצול מקסימלי של מקום. חדר רחצה בעליית הגג

חדר רחצה בעליית הגג
עיצוב: ענבר מנגד, צילום: אלעד גונן

אריחים גדולים וניטרליים יחסית במקלחת שעוצבה עם ניקיון צורני אך לא קר, השאירו את הפוקוס על ארון אמבט מאגוז אמריקאי, שמוטיב זוגי מוטבע בצורת הידיות שלו. המקלחון ביחידת ההורים המפנקת רחב ידיים ובו חלון גדול עם אדן רחב שפונה לנוף פתוח, ממנו אין שכנים או צופים. אגנית המקלחון ומשטח הארון והכיור עשויים קוריאן בתכנון אישי, ללא תפרים וחיתוכים.

חיפוי באריחים גדולים ונייטרלים

חיפוי באריכים גדולים, בהירים ונייטרלים

חיפוי באריחים גדולים ונייטרלי
עיצוב ואדריכלות: רויטל אגוזי ומיכל שיש, צילום: עודד סמדר

חדר רחצה בבית פרטי הוא חלק ממאסטר בדרום, שחולק לאזורים על ידי סרגלי עץ וזכוכיות: אזור שינה, חדר רחצה, חדר ארונות וחדר נעליים. סרגלי העץ עשויים אלון טבעי והזכוכית שחובקת אותם מכיוון חדר הרחצה נועדה ליצור בידוד מחום, קור ורטיבות מכיוון חדר השינה.

חלוקה באמצעות סרגלי עץ וזכוכיות

עיצוב: רוני שני פלדשטיין, צילום: איתי בנית

חדר שינה וחדר הרחצה הפתוח אליו עוצבו בסגנון קלאסי יוקרתי אך חמים ונעים עם אמבטיה פרי סטנדינג. חומרים חמים וקרים טבעיים וסינתטיים שולבו יחדיו כדי ליצור עמידות ופרקטיות.

יוקרה ופרקטיקה

סגנון קלאסי יוקרתי לחדר רחצה

יוקרה ופרקטיקה
עיצוב: רונית שיסמן, צילום: ערן תורג'מן

חדר הרחצה וחדר השינה הסמוך לו תוכננו כחלל אחד פתוח ומפנק, המופרד באמצעות מחיצת זכוכית, שמאפשרת חדירת אור טבעי רב לחדר ונותנת תחושת מרחב. החדר עם קווים נקיים וגוונים בהירים ושקטים, המייצרים תחושת סדר ורוגע. לבני סיליקט מקוריים משנת 1946 שנחשפו במהלך ההריסות ושולבו בעיצוב החדש של הדירה, גרמו למעצבים לתת ללבנת הסיליקט פרשנות חדשה בפריסת פישבון, שכביכול צומח מהריצוף לחיפוי הקירות ומעניק לחלל מראה נקי ואחיד. בארון המקלחת משטח קוריאן לבן עם כיור שוקת אינטגרלי, שמוקם במרכז החלון, כשממנו ניבט עץ רענן. המראה תלויה לצד החלון כקו ישיר הממשיך אותו. למעשה על ידי מסגור מחיצת הזכוכית באלומיניום שחור היקפי נוצר פריים של מבט אל חדר הרחצה הבהיר והנקי, אל החלון ואל הטבע האורבני.

חלל אחד של שינה ורחצה פתוח ומפנק

חלל אחד של שינה ורחצה פתוח ומפנק

חלל אחד של שינה ורחצה פתוח ומפנק
עיצוב: אדריכל אמיר נבון, טל ויסמרק-רצון, מורן שגיא-חממה, צילום: איתי בנית

מקלחת מפוארת חודרת לחדר השינה על ידי ריצוף משושים גרניט פורצלן שמשתלב בפרקט עץ אגוז טבעי. את המקלחת תוחם קיר זכוכית שמעניק לחדר מרחב גדול כמו בבתי מלון יוקרתיים, תחושה מפנקת שביקשו הדיירים. היא מעוצבת בסגנון מודרני חם בגוונים שחור, לבן ועץ. ארון הכיור תוכנן עם אחסון בשתי מגירות גדולות ונישות פתוחות, שכן מיקום האסלה לא אפשר מגירות רגילות. בחזיתות דוגמת משושים כהמשכיות לרצפה. בקירות אריחי גרניט פורצלן גדולים 60X120 ס"מ למראה נקי ללא חלוקה נוספת.

מקלחת החודרת לחדר השינה על ידי ריצוף משושים גרניט פורצלן

20
עיצוב: יעל יגר, צילום: אמיר ארליך

כשחדר הרחצה פתוח למחצה

חדר הרחצה נפתח לחלל החדר כדי ליצור תחושה של סוויטה או צימר כפרי. המקלחון והשירותים נתחמו באמצעות זכוכית פסים מטשטשת עם פרופיל שחור. אריחי הריצוף (סטודיו ורדי) בגוונים מונוכרומטיים, כדי שישתלבו עם הפרקט וקיר הבריקים בגב המיטה. לחיפוי הקיר נבחר אריח כפרי דמוי אבן בגדלים שונים. יתר הקירות חופו באריח דמוי אבן מט בהיר כדי להשלים את התחושה. צבעים של צהוב, זהב, שחור ועץ בחלל מדגישים שמחה, עוצמה, חום ועונג.

חדר רחצה פתוח למחצה

חדר הרחצה נפתח אל חלל החדר באופן חלקי

חדר רחצה פתוח למחצה
עיצוב: מורן בר אור, "הבית של עידה", צילום: אודי גורן

מראה נקי, חמים ומינימליסטי בסגנון ג'פנדי עוצב לחדר רחצה ללא חלונות, בהשראת ספא יפני ביתי ונעים. מאחר שהעץ הטבעי אינו פרקטי ואינו ישים בחדרים רטובים, שולבו בקיר אריחי קרמיקה דמויי עץ שעמידים בפני מים, מעניקים הרבה חום ומוסיפים אלמנט של חומר וטקסטורה. לצידם אריחים לבנים עם גידים עדינים ונישה מרווחת לבקבוקים. אבזור משלים כמו ספסל וכיור יפני, עשויים קוריאן ונגרות ייעודית, ממשיכים את השפה העיצובית, ושאר הפרטים – מכלי הסניטציה ועד המקלחון ודלת ההזזה העשויה זכוכית גלים – נבחרו בגוון לבן. ברצפה אריחי גרניט פורצלן בלבן-אפרפר עם טקסטורה עדינה.

חדר רחצה במראה חמים, נקי ומינימליסטי

חדר רחצה במראה חמים, נקי ומינימליסטי

חדר רחצה במראה חמים, נקי ומינימליסטי
עיצוב: מיכל וולפסון, צילום: איתי בנית

בדירת קבלן של זוג הייטקיסטים עם המון חלומות ורודים, אהבה האישה צבעים של ורוד וירוק, עיצוב מודרני אקלקטי ולא סימטרי. בהתאם לכך תוכנן חדר רחצה עם אריחי טרצו גדולים לצד אריח שחור נקי ומראות בחיתוך לא סימטרי. במקור היה החדר קטן מאוד, וכדי לתכנן להם מקלחון גדול ומפנק הוא הוגדל על חשבון חדר נוסף והמסדרון בדירה.

שילוב של אריחי טרצט גדולים בעיצוב מודרני

23
עיצוב: איריס סוכר, צילום: אורן עמוס

ההשראה הייתה מראה של טדלקט (טיח מרוקאי), אך משיקולים פרקטיים חדר הרחצה חופה בגרניט פורצלן סינתטית המאפשרת ניקיון באקונומיקה ולא סופחת כתמים. הריצוף גם הוא גרניט פורצלן אך במראה אבני בזלת עם עננות מיוחדת. המראה המקורי של ריצוף חדר הרחצה התקבל על ידי יישום פוגות של סנטימטר שלם, כאשר לרוב המגמה היא כמה שיותר לצמצם אותה (3-2 מ"מ). הכיור גולף מתוך משטח השיש העשוי אבן טבעית, וקירות חדר הרחצה הוחלקו בשפכטל ונצבעו בגוון אבן חמים. הקונטרסט של הפרזול השחור מעניק מראה יותר מודרני ונקי ומייצר איזון נעים.

חדר רחצה חופה באריחים בהשראת המראה המרוקאי

24
עיצוב: לירון אוטמזגין, סטודיו עדידה, צילום: מאיה אבגר

סגנון מודרני וחמים נבחר לחדר רחצה ששימש במקור כמרפסת שירות ומשמש את ילדי המשפחה. האריח הדומיננטי הוא בצורת משושה עם עיטור גיאומטרי בעל קריצה צעירה ודינמי, וכדי להדגיש את הדינמיות שולבו גוונים של שחור ולבן בקירות וברצפה. כדי לא ליצור עומס חופו שאר הקירות באריחים גדולים ולבנים, והארון עם שני הכיורים (נגרות: אבי מזור) נצבע בשחור כדי להתמזג עם הקיר. את החמימות מכניס עץ העוטף את כל הארון. במקלחון תוכננו ספסל ונישה גדולה שיתאימו לילדים קטנים ולמתבגרים. בקיר האסלה ובספסל הותקן קנט פטנט (פינה) ששומר על עמידות האריחים לאורך שנים ונותן מראה נקי וחיבור מדויק. הוא מיוצר מאבן קיסר והוא מתאים לפינות של נישות, ספסלים וקיר האסלה.

מראה נקי וחיבורים מדוייקים של חומרים

מראה נקי וחיבורים מדוייקים של חומרים

מראה נקי וחיבורים מדוייקים של חומרים
עיצוב: גילת גבאי אפלמן, צילום: גידי בועז
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המלצות נוספות
בודק...