כניסה לאיזור האישי
בניין ודיור - מגזין לעיצוב הבית ועיצוב פנים

לטיפול  //  לימודי תעודה

לימודי תעודה

זה התחיל כדוגמית לטעימה. 12 מפגשים, בהם התנסו המשתתפים במושגי יסוד של עיצוב, הביאו להקמת האקדמיה לעיצוב של בנין ודיור.

מאת: צילום:


חוויית הנגיעה בחומר התאפשרה לקוראי המגזין כבר לפני 10 שנים, כאשר הוקם  ברחוב אחד העם 6, בתל-אביב, המרכז לעיצוב עצמי. במסגרת המרכז התקיימו קורסים קצרים לצביעה אומנותית, נגרות, עיצוב בגבס, מכינה ללימודי עיצוב ועוד. במקום נערכו בסופי שבוע ירידי עיצוב. בעקבות דרישה לפתיחת מרכזי פעילות דומים נוספים, נסגר המרכז באחד העם לטובת פתיחתם של מרכזי פעילות ברעננה, ברמת-גן, בירושלים ובחיפה.{imgFromGallery} איך התקבלה ההחלטה להקים את האקדמיה לעיצוב?זה התחיל מקורסים קצרים לעיצוב פנים, שכללו 21 מפגשים בלבד. המשתתפים נשארו עם טעם של "עוד", והדרישה למשהו מקצועי יותר הביא להקמת האקדמיה לעיצוב, הכוללת, לצד קורסים קצרים וסדנאות, שנת לימוד אינטנסיבית ועמוסה של לימודי תעודה בעיצוב פנים.מה ההבדל בין בוגרי לימודי עיצוב פנים, שמסיימים 4 שנות לימוד, לבוגר האקדמיה של בנין ודיור, שסיים את לימודיו אחרי 14 חודשים?אלה ואלה נקראים ופועלים כמעצבי פנים. הפרמטרים. שקובעים את הצלחתו של כל אחד זו הרצינות וההשקעה שנעשית במסגרת הלימודים, וכמובן, כישורים טבעיים.איך בכל זאת אפשר לסכם את  קורס התעודה בכ- 800 שעות לימוד בלבד?מספר תנאים ושינויים במערך הלימוד אפשרו להוביל את המשתתפים בקורס לסיום מוצלח ולהישגים מעוררי התפעלות. ראשית, כל המשתתפים עברו ועדת קבלה, שבה נבחנה מידת הבגרות שלהם ונכונותם להשקיע את המקסימום בכל אחד מהמפגשים. הסילבוס של הקורס נבנה על בסיס תוכניות הלימודים הנהוגות באוניברסיטאות ובמכללות, וממנו נופו כל שעות הלימוד, שאינן רלוונטיות ישירות למקצוע, אלא לשם צבירת נקודות לתואר, כגון: פילוסופיה, סוציולוגיה, כלכלה ועוד.{imgFromGallery}אחרי ניפוי כל השעות ה"מיותרות", מה נלמד בקורס?ההתמקדות היא  בשני נושאים מרכזיים )ביחס לא שווה של מספר שעות( האחד, עיצוב פנים על מרכיביו השונים: קומפוזיציה, שרטוט ידני ושרטוט ממוחשב, תולדות האדריכלות, עיצוב ואמנות, תוכניות מקצועיות של חשמל ואינסטלציה, חומרים, תאורה, קונסטרוקציה, בניית דגמים ועוד. הנושא השני מקנה לכל אחד ממשתתפי הקורס את כל הכלים הדרושים לו להצלחתו כמעצב, כגון: שיטות שיווק, פרזנטציה מוכרת, )כ' רפויה(, דרכים להתמודדות בשוק התחרותי ושיטות עבודה יעילות. {imgFromGallery}במקביל לדרישות מן מהלומדים, גם למנחים הוצב רף גבוה. מהן הדרישות בהן צריכים לעמוד המורים?הם חייבים לענות על שני תנאים עיקריים, האחד, משרד עצמאי משלהם, וזאת על מנת שיהיו מחוברים למציאות ולתחרות הקיימת בשוק. התנאי השני, ניסיון הוראה באחד מהמוסדות הגבוהים ללימודי עיצוב או אדריכלות.מה היתרונות הנוספים מהם נהנים הלומדים באקדמיה של בנין ודיור?הדבר החשוב והמאתגר ביותר שיכול לקרות ללומד עיצוב פנים זו התנסות אמיתית. בוגרי הקורס הראשון חוו זאת לאחר ארבעה חודשי לימודים, בלבד, הם נתבקשו לעצב את אחד החדרים בפרויקט המאה של בנין ודיור. זה היה תהליך גיבוש ראשון של הקבוצה. משתתפי הקורס חולקו לשתי קבוצות, ובמשך כששה שבועות, שבהם הופסקו הלימודים הסדירים, הם הצטרפו לסטודיו, בהנחייתה הצמודה של גלית פנינה אבינועם. יחד, בנו קונספטים לעיצוב חדר לילד, כשהם מתמודדים עם פרופורציות, חומרים, בעלי מקצוע וכדומה. הרעיונות של שתי הקבוצות היו כל כך מוצלחים, שאיחדנו אותם, ויחד נולד הרעיון, העיצוב והתוכניות לחדר ילד, שהתבסס על נושא הים. {imgFromGallery}השאיפה למצוינות, הקיימת במגזין, מקרינה גם על הלימודים בקורס. אין מקום לבינוניות או לפשרות. הרמה האקדמית חייבת להתאים לרמתו המקצועית של המגזין. לקבלת תעודה דרישות האקדמיה הן: חוות דעת של המרצים והמנחים, במשך כל השנה, נוכחות מלאה בכל השעורים, הגשת כל הפרויקטים, שבסיום כל סטודיו, הגשת עבודת גמר בציון עובר מינימום. במהלך השנה ניתנת תמיכה אישית למתקשים לעמוד במשימות, ואלה שלא עמדו בדרישות בתום שנת הלימודים, מקבלים אפשרות נוספת להשלימן בזמן סביר, שכן חשוב לנו, שכולם יהיו מרוצים ויגיעו להגשמת חלומם.  בתום הלימודים מצורפים בוגרי הקורס, שעמדו בדרישות, ליועצי העיצוב של בנין ודיור, ומשולבים בפרויקטים שונים אותם יוזמים מנהלי קבוצת בנין ודיור. מנחי הקורס ומנהלי הפרויקטים בחברה, מלווים בפועל את התלמידים בתחילת דרכם. יוצרים קשר בין  בעלי מקצוע שונים, תומכים בהם בפעולות שיווק שונות ובייעוץ מעשי במהלך ההתנסויות הראשונות. ברמה התקשורתית נחשפים בוגרי הקורסים מעבר למקובל בבתי ספר אחרים: בכתבה בגיליון המודפס ובאתר האינטרנט של בנין ודיור. הם מקבלים חשיפה בהגשות תקופתיות, בהגשות גמר ובתערוכת בוגרים. בוגרי לימודי התעודה באקדמיה של בנין ודיור לא נפרדים, הם ימשיכו להיפגש במסגרת הרצאות העשרה, מפגשים עם אדריכלים ידועי שם, אירועים של בנין ודיור, ויצורפו לפרויקטים יזומים וחיבורם לפרויקטים מסחריים ופרטיים. צוות המנחים והמורים שליוו את הקורס הראשון, והביאו את המשתתפים לסיום מוצלח הם: טל מוצני -מנהל האקדמיה לעיצוב של בנין ודיור ומלמד בניית מודלים. טל, בוגר מכללה למנהל, במגמת עיצוב פנים ולימודי המשך באנימציה, מולטי מדיה ולתלת מימד. צמח בבנין ודיור. הוא החל את דרכו בחברה במגוון תפקידים וביניהם – ריכוז קורסים, סדנאות וימי עיון בנושאים רבים הקשורים לעיצוב.גלית פנינה אבינועם- עיצוב פנים, הנחיית סטודיו מגורי סטודנטים ומנחה בפרוייקט המאה.שי נדיבי לוי- עיצוב מוצר, אלמנטים בחלל וחומרים בעיצוב.ורד גינצבורג- עיצוב פנים ומנחת סטודיו הבית הפרטי.טל פישלס- חללים מסחריים.מזי מיכאל- פאנג שוואי, שרטוט.ענת מוברמן-תולדות עיצוב ואמנותדקל גודוביץ- תפיסת חלל ראשוני.מיכל ויטל – בנייה ירוקה.רעיה הנרי – חומרים תוך סיור באולמות תצוגה. הדמיות: טל מוצני

עוד בנושא

לטיפול

One Off - מיוחד לאתר


בפעם הראשונה מוצגת במרכז פומפידו בצרפת תערוכת יחיד של המעצב, רב אמן והאדריכל רון ארד. עבודות שלא מוצגות במגזין

לטיפול

ביאנלה בונציה - מיוחד לאתר


בביאנלה השנה אדריכלים מכל העולם הציגו דרכים להתמודדות בבעיות החברה המודרנית. עבודות שלא הוצגו במגזין

לטיפול

צמיחה אמנותית - מיוחד לאתר


במרחבים פתוחים לא הרחק מהים, צומחים… פסלים. חוויה לא שגרתית של אמנות משולבת בנוף טבעי. מיוחד לאתר האינטרנט – פסלים שלא הופיעו בכתבה

לטיפול

פרביטל מציגה: קולקציית הלופט האורבני (Urban Loft


קולקצית הלופט האורבני של פרביטל מציגה שילובים של חומרים טבעיים עם חדשנות עיצובית

תגובות

כתיבת תגובה