כניסה לאיזור האישי
בניין ודיור - מגזין לעיצוב הבית ועיצוב פנים

לטיפול  //  מנופחים – חברת העיצוב הבריטית "אינפלייט"

מנופחים – חברת העיצוב הבריטית "אינפלייט"

החברה הצעירה והמצליחה התפרסמה בזכות המוצרים המתנפחים שלה מ- פי.וי.סי: "משעשע, פונקציונאלי ושווה לכל כיס" הוא המוטו של שלושת הצעירים שהקימו את החברה ב-1995, מארק סודו, ניק קרוסבי והישראלי ניצן יניב.

מאת: צילום:


ניצן יניב הישראלי, הוא איש השיווק של חברת העיצוב הבריטית הצעירה והמצליחה "אינפלייט", שהמוצרים המתנפחים שלה כבר קנו לעצמם שם ומעמד בעולם העיצוב. הם התפרסמו בכל המגזינים (וגם ב"בנין ודיור"), הם נרכשים בפרוטות עלידי צעירים וצעירים ברוחם, ולמרות כל זאת החברה עדיין חושבת במושגים של עידוד העיצוב ולא הגדלת חשבון הבנק בלבד.האימפריה הישראלית הולכת ומתפשטת, ויש לנו כבר דור חדש של מעצבים שתופס מקום טוב באמצע בבירות העולם. ידו של רון ארד עוד נטויה למדי בבריטניה, ובעקבותיו צועדת שלישייה של בני 2625 יבול טרי מן הקולג’ים המקומיים, אחד מחבריה הוא ישראלי, ניצן יניב.השלישייה המוכשרת מהווה חברה לעיצוב שזה מקרוב בקעה מן הביצה, וקוראת לעצמה בשם "מנופחים", Inflate .לא שהם מנופחים מחשיבות עצמית בשל הצלחתם המסחררת. להיפך. שלושתם בחורים צנועים, שקטים, נמרצים ואידיאליסטים, לפחות בשטח העיצוב. הם משתוקקים לחדש ולחדש כל הזמן, לא לנוח על זרי דפנה, להתפתח. "אבל אנחנו לא מחפשים אופציות קלות", אומר ניצן, וזה מה שגורם להם לגלות דברים חדשים, חומרים מיוחדים, וכו’.Inflate הוקמה ב1995, ונכון להיום היא מיוצגת במדינות בנלוקס, בגרמניה, בצרפת, באיטליה, בסקנדינביה וביפאן, ומקיימת קשר הדוק עם עילית המעצבים החדשים בבריטניה, כמו תום דיקסון (ראה ראיון עמו בגיליון 53), שזה מקרוב נבחר עלידי סר טרנס קונראן למעצב הראשי של רשת חנויות הביטאט. השלישייה המיוחדת הזאת נמצאת בקשר שבועי עם דיקסון, ומי יודע אילו הפתעות מצפות לנו בעתיד. בינתיים הם עובדים יחד על תערוכות, ויש להם סוכן משותף המייצג אותם ביפאן ובגרמניה.משעשע ופונקציונליניצן יניב: "מוצר זול לא חייב להיות המוני". מחירי המוצרים שלהם אכן יחסית זולים, בהשוואה למעצבים אחרים בשוק, אבל אין אף אחד אחר שבחר לעצב בחומר גלם כמו אוויר פלוס P.V.C. גיל הלקוחות שלהם נע בין 16 לאמצע שנות השלושים: ראשים צעירים שאוהבים ריהוט נייד, לא מגושם ומתנות מפתיעות. המוטו של Inflate : "משעשע, פונקציונלי ושווה לכל כיס". מה שמסתתר מאחורי הסיסמא הזו הוא חומר זול ותהליך ייצור זול, בין אם מדובר בכמות קטנה כמו 500 יחידות או 50,000 יחידות.ניק קרוסבי, המעצב בשלישייה, עמד לעוף מ"סנט מרטין", קולג’ לונדוני לאמנות ולעיצוב. "לא הבינו אותי, עשיתי מה שבא לי ומה שעניין אותי", הוא מסביר. באותה תקופה הושפע ממעצבים טריים, מרון ארד, ומחומרים כמו עץ, כרום ניקל וברזל. ניק התאהב בP.V.C והכין לעצמו תיק עבודות עם עיצובים על טהרת החומר הזה. על סמך התיק הוחלט בקולג’ ל תת לו הזדמנות נוספת. הוא סיים את לימודיו ועבר לעשות תואר שני ב"רויאל קולג’ אוף ארט", תוך כדי שהוא מבשל את רעיון השימוש בפלאסטיק מתנפח, לא רק למוצרים לשפת הים.את מארק סודו פגש עם סיום לימודיו. מארק, מהנדס אווירונאוטיקה, נדלק על החומר ועל המוצרים. אל שני אלה הצטרף ניצן יניב, שגמר לימודי משפטים בלונדון, סיים את שירותו הצבאי בארץ וחזר ללונדון בלי תוכניות מיוחדות. ניצן הוא איש העסקים והשיווק במשולש.הצעד הראשון היה רכישת מכונת הלחמה שעובדת על תדרים גבוהים, להלחמת פלסטיק ו P.V.C, כדי לייצר אבטיפוס של עיצובים שתוכננו בחברה, משום שיצרנים שחוזרו עלידי השלישייה הצעירה לא גילו עניין רב, ו"עודדו" אותם במשפט: "זה לא יעבוד". המנטאליות האנגלית לא ששה לאתגרים. המכונה איפשרה להם לעבוד, ולעצב קולקציה הכוללת שבעה דגמים של מוצרים מתנפחים: ביניהם מראה, מתקן לאיחסון בקבוקי יין, מסגרת לתמונה, קערת פירות ועוד. הם הציגו אותם בשתי חנויות בלונדון, אחת מהן של תום דיקסון, והמוצרים נחטפו. באותו לילה ישבו החברה’ והכינו מוצרים חדשים בעזרת המכונה שרכשו, בבוקר סיפקו לשתי החנויות ובלילה שבו לייצר.שם המותגבספטמבר 1995 השתתפו בהזמנת המארגנים ביריד עיצוב בלונדון, והפכו לסנסציה. חברות רבות ביקשו לרכוש את העיצובים והתעניינו בגישה החדשנית של Inflate. כיום הם מספקים מוצרים לכ700 חנויות ברחבי העולם, והם מעסיקים חברים מעצבים: את מייקל יאנג, מייקל מריוט ה"ממחזר" ומרק גרסייד. כמו כן מנסה החברה הצעירה להיות קטליזטור למעצבים אחרים. "הצבעים של המוצרים שלנו הם פסטלים, למרות שהיינו מעדיפים לראות את מוצרינו בלבן מינימליסטי בלבד", אומרים השלושה. אבל לשוק דרישות משלו, ולעוף מן השוק זה הרבה יותר מפחיד מאשר לעוף מהקולג’.רעיונות לא חסרים להם. היוזמות מסתובבות אצלם כמו אבק באוויר, ורק מחכות לקליטה וליישום. המוצרים שלהם כבר מוכרים את עצמם, ולא צריך להשקיע בהם מייודעמה מאמצים שיווקיים. כרגע הם משקיעים בבניית שמם ושם המותג. תוכניות לעתיד? רשת חנויות משלהם, שתעוצב בהתאם לתפיסת עיצוב כוללנית של אינפלייט, תוך שיתוף פעולה עם מעצבים נוספים. לטווח יותר רחוק, המטרה היא להעביר את המשקל מן המשקיעים למעצבים ובעלי הרעיונות, כולל רעיונות טכנולוגיים. כלומר, הם עדיין מונעים עלידי רצון אידיאליסטי, להטות את הכף לכיוון המעצב, ופירות עיצובו.ניצן יניב: "תום דיקסון לא נעשה מיליונר בזכות שמו וכשרונו. את הכסף עושים ממשקיעים, ולכן לא פלא שהוא קיבל את הצעתו של קונראן, להיות המעצב הראשי של הביטאט. אני מקווה שלנו זה לא יקרה". 

עוד בנושא

לטיפול

One Off - מיוחד לאתר


בפעם הראשונה מוצגת במרכז פומפידו בצרפת תערוכת יחיד של המעצב, רב אמן והאדריכל רון ארד. עבודות שלא מוצגות במגזין

לטיפול

ביאנלה בונציה - מיוחד לאתר


בביאנלה השנה אדריכלים מכל העולם הציגו דרכים להתמודדות בבעיות החברה המודרנית. עבודות שלא הוצגו במגזין

לטיפול

צמיחה אמנותית - מיוחד לאתר


במרחבים פתוחים לא הרחק מהים, צומחים… פסלים. חוויה לא שגרתית של אמנות משולבת בנוף טבעי. מיוחד לאתר האינטרנט – פסלים שלא הופיעו בכתבה

לטיפול

פרביטל מציגה: קולקציית הלופט האורבני (Urban Loft


קולקצית הלופט האורבני של פרביטל מציגה שילובים של חומרים טבעיים עם חדשנות עיצובית

תגובות

כתיבת תגובה