כניסה לאיזור האישי
בניין ודיור - מגזין לעיצוב הבית ועיצוב פנים

לטיפול  //  מרתף ויסודות

מרתף ויסודות

תוכנית האדריכל משולה ליצירה סימפונית לתזמורת רבת משתתפים, ומנהל הפרויקט, ג'ואל מונטלנד, מנצח על נבחרת סולנים ונגנים מוכשרים, שנבחרו לביצוע היצירה.

מאת: צילום:


אוברטורה (פרק הפתיחה)- יסודות ומרתףתוכניות המעטפת אושרו על ידי הרשויות, תוכניות עיצוב הפנים  מקבלות את צורתן הסופית, תוכניות חשמל, מיזוג האוויר, האינסטלציה, התקשורת  ו"הבית החכם" כבר  הוגשו.  אם אפשר היה להפוך את התוכניות למציאות בלחיצת מקש, היה הכל עומד על מקומו במהירות ובקלות, ומוכן לאיכלוס הדיירים, אבל בפועל, רק עכשיו מתחיל המסע המרגש, שבמהלכו ירקמו התוכניות עור וגידים, כלומר, בטון ושאר חומרים.כל החומרים לבניית הבית נבחרו, כל בעלי המקצוע מוכנים להשתלב בפרויקט במועד הנדרש, ומנהל הפרויקט עובר משלב התכנונים לשלב הביצוע.תוכניות האדריכל באישורו של מהנדס הבנייה, וחוות דעתה של מומחית הפאנג שוואי משולות לפרטיטורה של יצירה סימפונית רבת משתתפים. הן מופקדות בידיו הנאמנות של מנהל הפרויקט, המנצח על התזמורת, שקורא לסולנים ולנגנים להצטרף בעיתוי הנכון. הבסיס הוא הדבר החשוב ביותר. יסודות איתנים יקנו לבית יציבות, ומצע להגשמת כל הרעיונות העיצוביים שתכננו האדריכלים והמעצבים במשך חודשים רבים.האוברטורה  של הסימפוניה  מתבצעת לצלילי הטרקטור, שמנקה ומיישר את השטח. המודד מסמן את ארבע  הזוויות הישרות של הבית, כפי שהוכתבו בהיתרי הבנייה ואת גובה רצפת הקרקע ,ובהתאם לסימונים מתחילה להישמע  היצירה. ראשון הסולנים הוא רוני אלון  קבלן השלד, שאחראי על נגניו, החופרים את קומת המרתף בעומק של  2.4 מטר. עם תום חפירת גובה קומת המרתף, מבצעת מקדחת עומק מיוחדת 12 קידוחים בעומק של 12 מטר מגובה  0 של המגרש ובקוטר של 40 ס"מ . בדיוק מירבי, לקצב 12 הצלילים, נוספים עמודי הברזל, שהוכנו מראש, ומוחדרים לחפירות העומק המדויקות. קודקוד הברזלים  בולט מעל פני השטח בגובה של 1/2 מטר. לתוך החפירות שהן, למעשה, תבנית עמודי התווך של הבניין, יוצקים את  הבטון. על איכות ביצוע יצירת העמודים ומבנה הממ"ד מופקדים חברת אזימוט, שבודקת את איכות הבטון על פי התקנים, ומהנדס הבניין, שבודק את קוטר הברזלים, הכמות והמיקום. בתחתית החפירה יוצרים תעלות להעברת צינורות  החשמל והאינסטלציה, כדי שלא יבלטו ויפגעו בשכבת האיטום.  מעליהם יוצקים שכבת בטון "רזה" המורמת בצדדים, כבסיס לפעולת האיטום, ועל גביה מבצעים את האיטום )שיטה זו, של העברת הצינורות מתחת לשכבת הבטון, היא ייחודית לחברת נ.א. איטום, והוכיחה את עצמה בעשרות פרויקטים שבוצעו על ידם(. על גבי שכבת הבטון, האטומה לחלוטין לחדירת לחות ומים, יוצקים את רצפת הבטון. מעליה נשמעת מנגינת  בניית הקירות בבלוקים. בצידה השני נשמעים קולות תפסני הממ"ד, היוצקים בטון במבנה המוגן, שממוקם במרתף.קירות הבטון נבנים עד לנקודת המפגש עם היסודות, שמקומם מסומן על ידי הברזלים הבולטים. שני צידי הקיר מחוברים בלוחות עץ, ובחלל שנוצר מחדירים שוב את ברזלי התמיכה, וממשיכים ביציקת היסודות, שיעלו בקו ישר עד גג הבית, תוך הקפדה על דיוק  מילימטרי.  הבנייה בבלוקים, שקודמת ליציקת העמודים, מקנה לבית יציבות, וממזערת  אפשרות של סדקים בעתיד. תוך כדי בניית הקירות בקומת המרתף והמשך יציקת היסודות, נכנסים לפעולה החשמלאי והשרברב. מנהל הפרויקט מוודא ומשגיח, שהעברת הצינורות תיעשה בהתאם לכתוב בפרטיטורה, וללא חציבה בקירות הבנויים, ביציקות הבטון ובשכבת האיטום. פרק הפתיחה מסתיים. פרק ראשון – קומת הקרקעצלילי האוברטורה חוזרים על עצמם בשינויים קלים ובתוספות מעניינות. לפרק הראשון, הנקרא קומת קרקע, נוספים "ארגזי" קלקר, המונחים באזור, שבו קומת הקרקע אינה נשענת על תקרת המרתף, כדי ליצור משטח אחיד בגובהו. )גובה תקרת המרתף = 00.0 -+ מטר גובה הקרקע = 0.80 – מטר(. כשכל כלי הנגינה מכוונים לאותו גובה צליל, חוזרים ומשתלבים בנגינה החשמלאי, האינסטלטור, חברת הגז וחברת התקשורת. על גבי רשתות ברזל, שהוכנו מראש, יוצקים את רצפת הבטון של קומת הקרקע, שבה משולבים כל הצינורות הנדרשים. מנהל הפרויקט מקפיד במיוחד על מיקומם המדויק של הפתחים, המיועדים לאינסטלציה,  במיוחד בצינור הביוב, שקוטרו ארבע צול. לצנרת הביוב  תפקיד מרכזי בטיהור היצירות, שיושמעו בבית לאורך שנים.ברקע נשמעים צליליהם המרוחקים של נגני פיתוח השטח, הדואגים לחבר את הבית לשירותי החוץ, שייכנסו אליו  ממבנה הבטון הניצב בגבול המגרש – חיבורי החשמל, המים, הגז והתקשורת )טלווזיה, כבלים, טלפון ואינטרנט(.מנהל הפרויקט, המנצח על כל חברי התזמורת לפי הפרטיטורה, ושומר על ניקיון הצלילים, ועל כלי התזמורת היקרים, מקפיד גם על סביבת עבודה נקייה מפסולת מיותרת, במיוחד בצנרת, שעוברת בתוך יציקות הבטון ובקירות. בפיקוחו מתבצעות בדיקות חוזרות ונשנות כדי, שהמעברים יישארו נקיים משאריות בנייה ובטון. פרק א עומד להסתיים. כפי שנהוג באולמות הקונצרטים, לא נשמעות מחיאות כפיים בין הפרקים, אבל זה הזמן להשתעל, להחליף חוות דעת מהירה, ולעבור לפרק השני, שיושמע בגיליון הבא.

object(WP_Post)#18265 (24) { ["ID"]=> int(300261) ["post_author"]=> string(1) "2" ["post_date"]=> string(19) "2019-06-19 07:11:17" ["post_date_gmt"]=> string(19) "2019-06-19 07:11:17" ["post_content"]=> string(0) "" ["post_title"]=> string(16) "c006628713dd_big" ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "inherit" ["comment_status"]=> string(4) "open" ["ping_status"]=> string(6) "closed" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(16) "c006628713dd_big" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(0) "" ["post_modified"]=> string(19) "2019-06-19 07:11:17" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2019-06-19 07:11:17" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> int(300260) ["guid"]=> string(68) "http://www.bvd.co.il/wp-content/uploads/2019/06/c006628713dd_big.jpg" ["menu_order"]=> int(0) ["post_type"]=> string(10) "attachment" ["post_mime_type"]=> string(10) "image/jpeg" ["comment_count"]=> string(1) "0" ["filter"]=> string(3) "raw" }

עוד בנושא

לטיפול

One Off - מיוחד לאתר


בפעם הראשונה מוצגת במרכז פומפידו בצרפת תערוכת יחיד של המעצב, רב אמן והאדריכל רון ארד. עבודות שלא מוצגות במגזין

לטיפול

ביאנלה בונציה - מיוחד לאתר


בביאנלה השנה אדריכלים מכל העולם הציגו דרכים להתמודדות בבעיות החברה המודרנית. עבודות שלא הוצגו במגזין

לטיפול

צמיחה אמנותית - מיוחד לאתר


במרחבים פתוחים לא הרחק מהים, צומחים… פסלים. חוויה לא שגרתית של אמנות משולבת בנוף טבעי. מיוחד לאתר האינטרנט – פסלים שלא הופיעו בכתבה

לטיפול

פרביטל מציגה: קולקציית הלופט האורבני (Urban Loft


קולקצית הלופט האורבני של פרביטל מציגה שילובים של חומרים טבעיים עם חדשנות עיצובית

תגובות

כתיבת תגובה