כניסה לאיזור האישי
בניין ודיור - מגזין לעיצוב הבית ועיצוב פנים

לטיפול  //  נדנד

נדנד

design 44 זכו במקום הראשון בתערוכת ריהוטים 2005 על מוצר מפתיע ופשוט ברמת גימור גבוהה. כאן הם מספרים על סטודיו המשלב עיצוב וייצור בסדרות קטנות

מאת: צילום:


 בתחרות שהוצגה במסגרת ריהוטים 2005, בביתן לעיצוב עכשווי, שהוקדש השנה לנושא ‘ילדות’ (אוצרת: גלית גאון), הציגו מעצבים צעירים בתחילת דרכם לצד מעצבים מובילים. במקום הראשון (פרס של 30,000 ש"ח) זכתה העבודה ’נדנד’ NADNED של מיכל פרייפלד ואבי כהן מקבוצת העיצוב design44. נדנד הוא רהיט בעל שני מצבים: האחד נדנדה והשני ספסל. המוצר שהוגש לתערוכה הצטיין ברמת גימור גבוהה במיוחד ועורר סקרנות להכיר את האנשים שמאחורי המוצר.אז מי הם אנשי סטודיו ?design44 סטודיו design44 מתמחה בעיצוב תעשייתי, ריהוט בהתאמה אישית ומוצרים לבית. את רוב המוצרים מייצרים אנשיו בעצמם בסדרות קטנות ומשווקים אותם לחנויות עיצוב ברחבי הארץ. מיכל פרייפלד (בוגרת בצלאל, המחלקה לעיצוב תעשייתי, 1999) ואבי כהן (בוגר מכללת הדסה, המחלקה לעיצוב תעשייתי, 2000) הם זוג החי ופועל בתל אביב. עם סיום לימודיהם נסעו פרייפלד וכהן לניו-יורק לתקופה של שנה בה התנסו בעבודות עיצוב שונות במשרדי עיצוב, וכפרילנס. כהן עבד ב-DUNE חברה המתמחה בעיצוב רהיטים ועיצוב פנים ופרייפלד עברה תקופת התמחות ב"אקו". בניו יורק נפלה ההחלטה לפתוח משהו ביחד. ב-2002 עם חזרתם ארצה פתחו את design44 – משרד לעיצוב תעשייתי. "בהתחלה עשינו מוצרים הרבה יותר קונספטואליים", הם אומרים. "אבל, אחרי שהיינו שנה בניו יורק ושנינו עבדנו בכל מיני מקומות, ראינו שכולם מעצבים ומוכרים מוצרים משלהם, זה נתן לנו ביטחון לנסות ולעשות מוצרים משלנו. החלטנו שאנחנו רוצים לעשות מוצרים שיימכרו לכן היה עלינו להתחשב בעלויות וליצור מוצרים שאפשר לייצר בכמויות קטנות".  "אנחנו מנסים להוריד עלויות, אז אנחנו אמנם לא מרוויחים אבל גם לא מפסידים. הכול נעשה בארץ. כיוון שהשוק כאן קטן ומספר החנויות שאפשר למכור בהן מצומצם אנחנו מייצרים בסדרות קטנות, מתחילים בשלושים וממשיכים הלאה".אחרי הרבה נסיונות סרק הגיעו פרייפלד וכהן למסקנה שהם צריכים לחשוב על טכנולוגיות שאפשר לייצר לבד, בכמויות קטנות ובעלויות נמוכות, לדוגמה, חיתוך לייזר, יציקת קרמיקה לתוך תבניות ועבודה עם ברזל. האם יש מוצרים שאתם מוותרים על ייצורם בגלל עלויות גבוהות וטכנולוגיות מסובכות?"בוודאי, עשינו קערה מגומי למשל, הלכנו למפעל והתברר שצריך היה לייצר אותה בסדרות גדולות, לשם כך דרוש מישהו שישקיע בך כלכלית.” מהו המוצר הנמכר ביותר שלכם?“המוצר שהכי הצליח הוא תחתיות הקרח. אנשים כנראה מתלהבים מן הניגוד שבין תחתית קרה לסיר החם.” הופתעתם מן הזכייה? "בעיקר, שמחנו. שמחנו לראות שנבחר מוצר שהוא מאוד אייקוני ומאוד פשוט. הופתענו לטובה עם הפרס הכספי ועכשיו נוכל לנצל אותו לעיצוב ולמשל לנסוע לתערוכה במילנו. השאיפה שלנו היא שיום אחד יהיה לנו דוכן בתערוכה שנוכל להציג בו מוצרים עם ערך קונספטואלי יותר גבוה.” נראה שאתם משקיעים במוצרים שלכם שייראו ברמת גימור גבוהה ככל האפשר.“בכל מוצר אנחנו מנסים, בצורה מעניינת, להכניס את הלוגו שלנו ולשים תווית. כך למשל בתחתיות הקרח. בכל תחתית יש לוגו. אנחנו מכניסים את הלוגו לשקית ואחר כך שופכים את החומר. אנחנו מנסים שהמוצר ייראה גם קצת כמו עבודת יד וגם מעוצב עד הסוף."ולבסוף, מה מקור השם ? design44"כשהיינו בניו יורק רצינו לבחור שם שיהיה בינלאומי, כבר אז חשבנו לטווח ארוך. חשוב היה שבשם יהיה מספר. וזה גם שילוב של ארבעה כיווני אוויר וארבעת היסודות – שזה התמצית של הכול".

עוד בנושא

לטיפול

One Off - מיוחד לאתר


בפעם הראשונה מוצגת במרכז פומפידו בצרפת תערוכת יחיד של המעצב, רב אמן והאדריכל רון ארד. עבודות שלא מוצגות במגזין

לטיפול

ביאנלה בונציה - מיוחד לאתר


בביאנלה השנה אדריכלים מכל העולם הציגו דרכים להתמודדות בבעיות החברה המודרנית. עבודות שלא הוצגו במגזין

לטיפול

צמיחה אמנותית - מיוחד לאתר


במרחבים פתוחים לא הרחק מהים, צומחים… פסלים. חוויה לא שגרתית של אמנות משולבת בנוף טבעי. מיוחד לאתר האינטרנט – פסלים שלא הופיעו בכתבה

לטיפול

פרביטל מציגה: קולקציית הלופט האורבני (Urban Loft


קולקצית הלופט האורבני של פרביטל מציגה שילובים של חומרים טבעיים עם חדשנות עיצובית

תגובות

כתיבת תגובה