כניסה לאיזור האישי
בניין ודיור - מגזין לעיצוב הבית ועיצוב פנים

לטיפול  //  ’’ABITARE IL TEMPO’’

’’ABITARE IL TEMPO’’

’’ABITARE IL TEMPO’’ יריד הרהיטים של ורונה. 15-11 באוקטובר 2001. בשנה האחרונה הזמינה הנהלת היריד, בראשותו של קארלו אמאדורי, קבוצה גדולה של מעצבים ישראלים צעירים להציג את פרי עבודתם. שם התערוכה, ’’Industrious Designers’’ ("מעצבים פעלתנים’’), הוא משחק מלים הבא לבטא את אופי עיסוקם של המעצבים בארץ שלא נתברכה בתעשיית רהיטים ענפה.

מאת: צילום:


יריד הרהיטים של ורונה התקיים השנה חודש בלבד אחרי מתקפת הטרור על ארצות הברית. למרות חששות המארגנים והמציגים בנוגע למידת הצלחתו בעיתוי כזה, התעקשה הנהלת היריד לקיימו במתכונתו המקורית. במפתיע, אף נרשמה עלייה במספר המבקרים בוורונה, בעיקר מקרב הקניינים הזרים.’’Abitare Il Tempo’’ – הוא היריד השני בחשיבותו בתחום הריהוט באיטליה. רוב ביתניו מארחים יצרני רהיטים, אך ייחודו בשני ביתנים שמוצגות בהם תערוכות של עיצוב ניסיוני הבודק את גבולות הז’אנר.בשנה האחרונה הזמינה הנהלת היריד, בראשותו של קארלו אמאדורי, קבוצה גדולה של מעצבים ישראלים צעירים להציג את פרי עבודתם. שם התערוכה, ’’Industrious Designers’’ ("מעצבים פעלתנים’’), הוא משחק מלים הבא לבטא את אופי עיסוקם של המעצבים בארץ שלא נתברכה בתעשיית רהיטים ענפה. התערוכה הציגה את הנעשה בישראל בשנים האחרונות, מעבודות One Off ועד לפרויקטים של היי-טק בייצור סדרתי. אוצריה היו המבקר והמרצה האיטלקי ואני פאסקה (שגם הרצה בישראל פעמים מספר כאורח של טולמנ’ס) וכותב שורות אלה.תצוגה אחרת שראוי לציין היא Water Bar שאצרו כריסטינה מורוזי וג’יובנה טאלוצ’י. בדומה לבר פאריסאי ידוע, יצרו שתי האוצרות בר שהציע לקהל מים מינרליים בלבד. אלא שבמקרה הזה נבחנו פתרונות חדשים וניסיוניים. כמה מעצבים נדרשו להגדיר מחדש את שולחנות הבר. חלקם נהפכו לאקווריומים, יש שיצרו הכלאה בין שולחן למזרקה עדינה. שולחן אחד היה גוף קירור בפני עצמו וקירר את הבקבוקים המוצבים עליו. אחרים טיפלו בבעיית האחסון של פסולת הבקבוקים, או כיצד להעמידם כך שלא יפריעו לקשר עין בין היושבים. התערוכה המרכזית של היריד התמקדה בתדמית עסקית ובאסטרטגיית התקשורת. אצרו אותה ואני פאסקה וג’וליו קאפליני, אחד היצרנים האיטלקים המרתקים כיום בענף. לתערוכה הוזמנו 25 חברות איטלקיות וזרות שנדרשו להציג את תפישתן בנוגע לתדמית שלהן. הוצגו שם תזות המבוססות על רעיונות של הוגים בתחום. למשל: ’’אנונימיות חזותית היא חיסרון. הקונה אינו נותן עוד את אמונו במוצר אנונימי או בשירות לא אישי. כיום יצירת דימוי חיונית כדי ליצור פלח שוק ולהחזיק בו’’. וגם: "אם המאה הקודמת היתה המאה של העיצוב התעשייתי, המאה הזאת תהיה המאה של עיצוב התקשורת’’.בתצוגה נבחנו הכלים המשמשים לבניית זהותם של היצרנים, כמו הגרפיקה, הפרסומים, האריזה והמוצרים. עם החברות המשתתפות נמנו APPLE, BANG & OLUFSEN, BOFFI , FLOS , PHILIPS, KARTELL. דרך מקרי מבחן מן ההיסטוריה של החברות נסקר ה"אני מאמין" של כל יצרן ויצרן. חברות רבות בחרו להציג מוצר או שניים כמאפיין של הפילוסופיה שלהן. דבר זה אופייני באיטליה ליצרנים שמייצרים, במקביל לקו קונוונציונלי של ריהוט, גם ריהוט שכוחו בעיקר בדימוי שהוא יוצר ולאו דווקא במכירות של אלפי פריטים. היריד הבא של ורונה יתקיים ב16- בספטמבר השנה.

עוד בנושא

לטיפול

One Off - מיוחד לאתר


בפעם הראשונה מוצגת במרכז פומפידו בצרפת תערוכת יחיד של המעצב, רב אמן והאדריכל רון ארד. עבודות שלא מוצגות במגזין

לטיפול

ביאנלה בונציה - מיוחד לאתר


בביאנלה השנה אדריכלים מכל העולם הציגו דרכים להתמודדות בבעיות החברה המודרנית. עבודות שלא הוצגו במגזין

לטיפול

צמיחה אמנותית - מיוחד לאתר


במרחבים פתוחים לא הרחק מהים, צומחים… פסלים. חוויה לא שגרתית של אמנות משולבת בנוף טבעי. מיוחד לאתר האינטרנט – פסלים שלא הופיעו בכתבה

לטיפול

פרביטל מציגה: קולקציית הלופט האורבני (Urban Loft


קולקצית הלופט האורבני של פרביטל מציגה שילובים של חומרים טבעיים עם חדשנות עיצובית

תגובות

כתיבת תגובה