כניסה לאיזור האישי
בניין ודיור - מגזין לעיצוב הבית ועיצוב פנים

146  //  שקיפות בכפר ובעיר – לא לגעת – נערך לשני אייטמים שונים ונפרדים

שקיפות בכפר ובעיר – לא לגעת – נערך לשני אייטמים שונים ונפרדים

שתי התייחסויות שונות לנושא השקיפות, האחת בבית כפרי באנגליה והשנייה במבנה עירוני צר בהולנד

מאת: אפרת בראשי, מגזין בניין ודיור צילום: Living Architecture


בית באזור כפרי באנגליה משתרע על פני 2 קומות וגג. הקומות שונות אחת מהשנייה בנושא ובחומר. מעטפת קומת הכניסה בה ממוקמים האזורים החברתיים, שקופה לחלוטין והיא עשויה כולה זכוכית. דבר המאפשר צפייה נוחה לעבר הנוף הפתוח, גם כאשר מנשבות רוחות עזות. בקומה חדרי השינה שנמצאת מעל, החלונות בגדלים סטנדרטיים. וגג גאומטרי אטום עשוי לוחות מתכתיים בצורת משולשים שמזכיר את גגות האסמים הנמצאים בסביבה מחפה את הבית מעל.

הולנד:
גרים בתוך מוסך מזכוכית
המיוחד: פתרון מקורי של דלת שקופה מתרוממת הפכה בית צר וחשוך למואר

אדריכלות BBVH Architecten BV, הולנד  / 
צילום Luuk Kramer

אל בית מגורים ישן וצר בהולנד שהיה אטום בקיר לבנים לכיוון החצר, כמעט ולא חדר אור טבעי. הפתרון שנמצא לבית החשוך והצר זו חזית אחורית הפונה לגינה שהיא כולה עשויה זכוכית, כולל ריצפה וגג שקופים.
הקיר זה למעשה  דלת של מוסך הנפתחת כלפי מעלה שבגלל הממדים היה הפתרון היחיד שמאפשר רמות שונות של פתיחות. 

 

עוד בנושא

146

שקיפות בכפר ובעיר - לא לגעת - נערך לשני אייטמים שונים ונפרדים


שתי התייחסויות שונות לנושא השקיפות, האחת בבית כפרי באנגליה והשנייה במבנה עירוני צר בהולנד

146

אדריכלות ים תיכונית קלאסית - ראיון עם סרג בן דוד


כך מגדיר האדריכל סרג' בן דוד את הבתים שאותם הוא מתאים לדיירים המיועדים, במסגרת ריאיון אישי שערכנו עמו

146

אמנות תוצרת בית


עוד לפני הכניסה לבית מתגלה לבאים הסטודיו של הדיירת שבו היא מבלה זמן רב. את תוצאות עבודתה מציגה דימונה בביתה שאותו היא פותחת מדי פעם לקהל מבקרים

146


שתי התייחסויות שונות לנושא השקיפות, האחת בבית כפרי באנגליה והשנייה במבנה עירוני צר בהולנד

תגובות

כתיבת תגובה