איך עיצוב נולד? המדריך לעיצוב בהשראת קונספט

יש תמונה שאתם אוהבים במיוחד? חפץ שמדבר אליכם? רעיון שמשפיע עליכם? כך תוכלו להפוך את הדברים האלה לקונספט וליצור עיצוב בהשראה שנוגעת לכם באופן אישי

יש אנשים שלא מסתפקים בסגנון כפרי או בקו מודרני, וצריכים שהבית או העסק שלהם יהיו מעוצבים בהתאם לרעיון שמדבר אליהם באופן אישי. עיצוב בהשראה של קונספט מסוים הוא דרך נהדרת להכניס בחלל ביטוי עצמי ולהשתמש בו כדי להציג אג'נדה כזאת או אחרת.

אז איך בונים עיצוב בהשראת קונספט?

בראש ובראשונה יש לבחור את המוטיב שיעמוד בבסיס העיצוב. זה יכול להיות דבר ממשי כמו חפץ, תמונה או הנוף שנשקף מהחלון – או דווקא משהו מופשט כמו רעיון אידאולוגי, תקופת זמן ואפילו ציטוט משיר.
לאחר שנבחר המוטיב, מגיע שלב זריקת האסוציאציות. ההמלצה שלנו היא לכתוב על דף כל דבר שעולה בכם נוכח אותו מוטיב. כשהאסוציאציות מוכנות, מקדו אותן בהתאם לנקודות הבאות: תחושה, צבעים, צורות, חומרים.

 

 

חדר שינה בהשראת יפן

יפן זה כאן- עיצוב בהשראת תרבויות מרתקות אליהן נחשפת בעת שהותכם בחו"ל זה רעיון פשוט מצוין

1

איך זה עובד בפועל?

ניקח כדוגמה עיצוב חלל בהשראת תמונה שצולמה באחת החופשות המשפחתיות ביער עבות או בשדות זהובים בעיצומו של הקיץ. צילום שמושפע מאסוציאציות של עצים, צמחים, אדמה, חיות, קסם, מסתורין, טיול וטבע.

השלב הבא הוא שלב הפיענוח והמיקוד במסגרתו נייצר תחושה אפופה במסתורין, נבחר צורות מאורכות וצפופות (כמו דוגמאות של עלים או צמחים טרם הקציר), נעבוד עם חומרים כמו עץ, אבן ובדים טבעיים ונשלב ברחבי האזור הנתון צמחייה.

הגוונים השולטים הם במקרה כזה הם גווני הטבע בעונות השונות וצבעי האדמה, עם נגיעות של חמרה, טרקוטה ואדום בהתאם לסוג הקרקע עליה פסענו לאורך הביקור.  בתום שלב המיקוד מומלץ לבנות לוח השראה שיתאר את סקאלת הצבעים הנבחרת, את פלטת החומרים השולטת בפרויקט ואת פרטי הריהוט בהם נשתמש.

חדר שינה בהשראת קציר

עיצוב בהשראת הטבע הגולמי ועונת הקציר

2

דרך נוספת להנציח מסעות, חופשות וטיולים כמו גם אירועים משמעותיים בחיים היא לרכוש או להכין לוח תלייה דקורטיבי התואם את עיצוב החלל, ועליו לתלות בקומפוזיציה רנדומלית תמונות שיחזירו אותנו לאותם רגעים מרגשים.

חדר שינה

נוצרים רגעים מרגשים בחיים 365 ימים בשנה

3

עיצוב בהשראת חפץ

בדירות ובתים רבים נוהגים הבעלים להעצים את אחד האלמנטים הבולטים ולרתום אותו כמוטיב מרכזי שמשפיע על העיצוב כולו. ברוב הפעמים הקונספט נבנה סביב פריט אהוב בעל ערך סנטימנטלי כמו תכשיט או רהיט שעבר בירושה ומשקף את אישיותם של הלקוחות.

ניקח כדוגמה פסנתר כנף שמוצב לא אחת באגף האירוח בווילות ובדירות יוקרה, אז הקונספט יכול להתמקד בקלידי הפסנתר שיתורגמו לפסים בצבעוניות של שחור ולבן. את הרציונל העיצובי מומלץ להמשיך בכלל החלל הציבורי, באספקט הגימור המבריק של הקלידים, הגוונים המונוכרומטיים או דוגמאות הפסים.

ניתן לשלב בקיר הכניסה והמסדרון שמוביל לאגף החדרים פריטים שעונים על ההגדרה, במטבח ליצור מפגש בין ארונות לבנים למשטחים שחורים ולחפות באריחים ביניהם רובּה שחורה. בסלון נשלב את הקונספט על ידי תליית תמונות בהשראת עולמות המוזיקה, כמו גם על ידי בחירת שטיח ושולחנות קפה שעונים על ההגדרה.

לחילופין, ניתן לעצב את החלל בהשראת אחד החומרים המובילים- להבליט את הצבעוניות ואת השמחה שהמוצר מייצר ולעבוד עם אלמנטים מקבילים שנאמנים למרקם.

סלון בצבעי שחור לבן

מפגשים של שחור ולבן בהשראת הקלידים של פסנתר הכנף

4

עיצוב בהשראת הסביבה

דרך נוספת לבנות קונספט בעיצוב היא לבחון את הסביבה שמקיפה את הבית או הדירה, או לחילופין להתבסס על צורת נוף שונה בתכלית שמדברת אליכם ופורטת על נימי הרגש. הים לדוגמה מהווה מקור השראה לעיצובים רגועים ושלווים ובעזרתו ניתן ליצור פלטפורמה של צבעים, רהיטים ואלמנטים שונים שמתכתבים עם ההוויה הימית.

בית בעיצוב כחול
5

במידה ודירתכם משקיפה על נוף אורבני פנורמי מרהיב ניתן ליצור עיצוב שיבטא את מראות העיר בלילה, עם  אלפי האורות, העומק והמסתוריות. כך למשל על ידי  על ידי יצירת קיר כוח שמשלב מנורות לד וגופי תאורה ייחודיים ומנצנצים. לחילופין, במידה ואתם מתגוררים בישוב כפרי וביתכם מוקף בצמחיה, עשו בדיוק את המובן מאליו ותכניסו אותה גם אליכם הביתה- כך תיצור קשר בלתי אמצעי בין חוץ ופנים.

צמחייה בבית
חדר שינה כיפי שהדבר הכי בולט בו זו הצמחייה
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המלצות נוספות
בודק...