לא יכולים בלי זה: על מה המעצבים לא מוותרים לעולם

כל מעצב מאמין בשילוב של אלמנט אחד, שהופך עם הזמן לייחודי ומזוהה איתו - החל מסוקולנטים ומוצרים של מעצבים ישראלים ועד רהיטים, צבעי קירות ונגיעות ייחודיות שחוזרות שוב ושוב

תכנון ועיצוב של בית מיועד לאנשים שגרים בו, ולכן עבודתם של מעצבים ואדריכלים מכוונת לצרכיהם של הדיירים, לאהבותיהם ולאופיים. יחד עם זאת, לכל מתכנן יש את טביעת האצבע הייחודית לו, וככל שמתרבים הבתים שאותם הוא מעצב, ניתן לאפיין אותה. היא יכולה לייצג טרנד חולף, קשר אישי לחפץ מסוים או צבע מאפיין, אבל תמיד יהיה לה הסבר פונקציונלי. פנינו לכמה מעצבים, שחלקו איתנו את הפריט שעליו הם פשוט לא יוותרו לעולם – לא משנה מה.

 

פריט עיצוב של אמן ישראלי


לא מוותרת: נרקיס ברזני. "אני מקפידה להכניס פריטים של מעצבים ישראלים לפרויקטים שלי, ובכל פעם מפרגנת למישהו אחר. כיוון שאני יודעת כמה קשה להיות מעצב מוצר בארץ, חשוב לי הפרגון וההכרה הזאת בהם. בנוסף, אני רואה גאווה בכך שיש פריט של מעצב מוצר ישראלי בבית. הם מאוד מוכשרים, עושים דברים נפלאים, וכיוצרת אל יוצר – הפרגון הזה חשוב בעיניי".

והדיירים: "מקבלים זאת באהבה. בהתחלה הם לא שותפים לרעיון, אבל כשאני מסבירה, הם מיד מסכימים".

 

מנורה מרחפת מעץאהיל של אסף ויינברום. עיצוב: נרקיס ברזני. צילום: שי אפשטיין

 

 

פריטים מחודשים ובטון


לא מוותרים: הילי לזרוב ורועי קדרנל, סטודיו Other:wise. לזרוב: "בכל פרויקט עיצוב פנים אנחנו מקפידים לעצב גם מוצרים או אובייקטים על בסיס אלמנטים ישנים שמצאנו ונוכל לשלב אותם כך שייצרו משהו אחר וחדש. לדוגמה, בדירה ביפו יצרנו שולחנות צד היברידיים ממגשים פרסיים שנקנו בשוק הפשפשים והוספו להם רגליים. בנוסף, אנחנו אוהבים להשתמש בבטון. בתכנון הפנים הבטון הוא אלמנט מוביל. זהו חומר גלם שנכנס כמעט תמיד לעבודות העיצוב, בין אם ברצפה, בתקרה או בקיר דומיננטי או יציקות בטון. זהו חלק בלתי נפרד מהגישה שלנו כמעצבים בעלי זיקה מודרניסטית. משהו בבטון מעביר מסר מוחלט ובסיסי, אדריכלות ישירה ולא מתפשרת".

והדיירים: "חלקם מגיע בדיוק בגלל ה'ערבוב' הזה שלנו בין מודרניזם לעיצוב יותר חם. עם זאת, לעיתים עולות תהיות לגבי הבטון ואיך ירגיש החלל בתום התכנון. הרבה פעמים אנו ממחישים להם על ידי הדמיות וגם באמצעות סיור בפרויקטים אחרים שלנו כדי שייווכחו בכוח של החומר הזה, והם בסוף מבינים ומשתכנעים".

 

קיר מעוצב בסגנון מכולותעיצוב: Other:wise. צילום: אביעד בר-נס

 

אלמוג הציפוריםעיצוב: Other:wise. צילום: אלכס לובימוב

 

 

ספריות


לא מוותרת: עדי אדליס. "כאחת שאין לה שום סנטימנטים לחפצים, וזורקת כל מה שהיא כבר לא צריכה, דווקא ספרים מעולם לא יכולתי לזרוק, והם מצטברים. כשהם התחילו להצטבר אצלי, בניתי ספרייה גדולה, המשקיפה אל הסלון אצלי בבית, שמהווה השראה ללקוחות שלי".

והדיירים: "רואים את הספרייה ומבקשים "ספרייה כמו שלך'".

 

ספרייה לבנהעיצוב: עדי אדליס. צילום: עמית גרון

 

 

סוקולנטים


לא מוותרת: ענבר צור. "העיצובים שלי מורכבים מגוונים בסיסיים ושילובים של בטון, עץ וזכוכית. סוקולנטים מביאים חיות לעיצוב הזה, ובנוסף, הם בשרניים ולא מפונקים. קל מאוד לטפל בהם, ואפשר לשים אותם בכל כלי, אפילו בכוסות, פחיות או צנצנות. אני עצמי לא מצליחה לגדל צמחים בבית, ולכן מוצאת בהם פתרון מתאים".

והדיירים: "כשאני מוסיפה סוקולנטים לעיצוב, ומסבירה כמה קל לטפל בהם, הם תמיד מתלהבים ומסכימים שהם מעניקים את הפיניש המושלם".

 

מדרגותעיצוב וצילום: ענבר צור

 

 

צבעים לקירות 


לא מוותרת: שני רינג. "כמה בנאלי, אבל לא תמיד מובן מאילו וגם לא מתקבל בקלות. לצבע יש הרבה כוח ויכולת להשפיע על העיצוב ועל האווירה הכללית ללא תוספת של עלות מיוחדת. שימוש מעניין בצבע יכול להלביש חלל בקלות, ליצור עניין או להדגיש פינה".

והדיירים: "נמשכים לפרויקטים שלי מהסיבה הזו. ברגע האמת, כשאנו ניצבים אל מול מניפת הצבעים, עולה החשש המוכר מכל מה שאיננו הלבן הבטוח, אבל אני משקיעה מאמצים לגרום להם להאמין בי ובתוצאה הסופית ובאופן שבו הצבע יעזור לעיצוב הכללי ולא יגרע ממנו".

 

קיר צבוע באלכסוןעיצוב: שני רינג. צילום: אדריאן דודה

 

 

נגיעות חרדל 


לא מוותרת: לירון אוטמזגין, סטודיו "עדידה הלבשת בתים ורהיטים". "אני משתמשת בנגיעות של צהוב חרדלי ושילובים של צבעוניות פסטלית. לצבע הצהוב יש יכולת להאיר את החלל ולשפוך נקודות של צבע, וכשהוא בגוון החרדלי, הוא מתאים כמעט לכל פלטת צבעים. הצהוב מאפשר לי להדגיש אזור מסוים בחלל, מכיוון שהעין נמשכת אליו, כמו למשל בכורסה שהוצבה בקצה הסלון. מתקבלת תחושה של מרחב גדול יותר".

והדיירים: "מביעים בי אמון וסומכים עליי שהתוצאה תהיה הרמונית ונעימה".

 

שטיח צבעוניעיצוב: לירון אוטמזגין. צילום: עידן גור

 

מרכזית
2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהיל "סקנדינבי" וריהוט" רומנטי"
חיבור הזוי - כלומר ממש לא מתחבר, גם לא בהזיה אקלקטית...

מוזמנים גם לאתר שלי
Www.adidahomestyle.co.il

המלצות נוספות
בודק...