מאז ולתמיד: כך נבצע בחירות עיצוביות שיחזיקו לאורך זמן

כדי להימנע מתחושות של מיאוס או רצון עז להחליף את הקיים בבית, משום שהבחירות אינן רלוונטיות עוד, כדאי לברור חומרים, ללכת על סגנון קלאסי ובאופן כללי לא להגזים עם שום דבר. כך תיצרו עיצוב משוחרר מטרנדים

אחד השיקולים בבחירת חומרים לבית, בין אם ריצוף, צבע או רהיטים כבדים כמו שולחנות וספות, הוא השאיפה לא להחליף אותם לאחר שנים ספורות. לפעמים אנחנו מתלהבים מפריט כלשהו, אך חוששים שהוא לא ישקף את טעמנו בהמשך, ולא רוצים לעשות הוצאה גדולה שנתחרט עליה. מכל ההתלבטויות האלו אנחנו יכולים למצוא את עצמנו עם בית נטול ספה ראויה, ומנורת חוט קבלנית המשתלשלת מהתקרה במשך שנים. אז איך בכל זאת ממלאים את הבית, ועושים בחירות שלא נרצה להיפטר מהן אחרי עונה אחת? בואו לגלות:

בוחרים בסגנון קלאסי


עיצוב קלאסי כשמו כן הוא – קלאסי ונכון לתמיד. ריהוט, גימורים ואביזרים קטנים שאינם נכונים לתקופה העכשווית, יחזיקו מעמד זמן רב יותר. אם כולם נוהים אחר שידות לבנות בסגנון פרובנס, אין סיבה שגם אנחנו נהפוך את הבית כולו לאזור הדרום הצרפתי – שידה אחת או שולחן יספקו את הנגיעה המתאימה. בפריטים קלאסיים, לעומתם, קיימת אסתטיקה שיכולה להתאים לסבים, להורים ולדור ההמשך, בזמן שבו שעשרות טרנדים ילכו, יחזרו ויבואו שוב.

בית בסגנון קלאסיעיצוב: ניצן הורוביץ. צילום: עודד סמדר

מאירים בתאורה טבעית


אין כמו אור טבעי כדי לתת את המראה הנכון לבית, להכניס את החוץ פנימה כשהנוף מאפשר זאת ולחסוך בגופי תאורה. בדירות קבלן או יד שנייה אין אפשרות משחק רבה עם מקורות האור הטבעיים, אבל כשבונים מן היסוד או משפצים, אפשר לנסות להגדיל פתחים כדי ליהנות מאור השמש. זאת כמובן עד מידה מסוימת, כדי שלא להיצלות בחום ולהתחיל להתעסק באיזון טמפרטורות. פתרונות של מיזוג אוויר, וילונות והצללות שונות יכולים להיות לעזר במקרה הזה.

נוף ליםעיצוב: ורד שני. צילום: גלעד רדט

 

להאיר עם בהיר


העדפות הצבעים שלנו עשויות להשתנות עם הזמן, וכיוון שכך, כדאי לשקול צבעים רגועים, שלא יגרמו לנו לרצות להחליף אותם משום שהם צועקים לנו מדי בעיניים, או כי היו סופר אופנתיים ואינם עוד. גם אם בחרתם צבע כלשהו מהמניפה, נסו לצבוע חלק קטן על הקיר כדי לוודא שזה אכן הצבע שרציתם. כל אפור עלול להיות אפור מדי, וכל תכלת או בז' עלולים להיראות שונים באור מסוים. יש לכם חיבה לצבעים עזים? הכי מומלץ להביע את ההעדפות והטעם הנוכחי באמצעות אביזרים קטנים כמו ידיות, חפצי נוי, תמונות, כריות ועוד, או בקיצור כל מה שלא ידרוש מאיתנו להזמין מאוחר יותר איש מקצוע הביתה.

חדר שינה בצבעים בהיריםעיצוב: ורד שני. צילום: גלעד רדט

נמנעים מעומס טרנדיות


בואו לא נגזים עם העמסה של החלל בכל הטרנדים הקיימים בתקופה הנוכחית, ואם כבר נבחר אלמנטים להיטיים, נמנן אותם. לא צריך גם זהב, גם צהוב, גם גיאומטרי וגם פלמינגו בחדר המגורים. מספיק אחד או שניים כדי לתת להם מקום של כבוד. יחד עם זאת, לכאן מצטרף גם הטעם האישי. אם הצבע הצהוב בוער בעצמותיכם ויש לכם רצון עז להתנסות בו, אל תתנו לפחד לשתק אתכם ולבחור בצבע שנחשב ל"בטוח". אתם מאוד אוהבים אותו? לכו על זה. מקסימום תוציאו את הכורסה הצהובה למכירה ביד2 ותהיה לכם הזדמנות להתרענן בגחמה חדשה.

מדבקותנגיעות של זהב, שיהיה אפשר לקלף ולהחליף בקלות. עיצוב וצילום: לימור מלכיאלי

מקפידים על איכות


חומרים שלא רק נראים טוב, אלא גם עמידים לאורך זמן, לא יעוררו בנו את הצורך להחליף אותם. לכן כדאי להקפיד על איכות גבוהה של החומר גם אם המוצר עשוי להיות יקר מהרגיל. רגע הרכישה יהיה אולי קשה, אבל הקנייה תצדיק את עצמה לאורך זמן והתוצאה תאיר לכם פנים.

מטבח בעיצוב כפריעיצוב: שירלי דן. צילום: גלעד רדט

וינטג', רטרו וכל השאר


אם אתם מחובבי הז'אנרים הללו, אין סיכוי ממשי לתחושת מיאוס ורצון להשליך מהבית את מה שכבר הושלך ומצא את דרכו אליכם. וגם אם כן, ואם רוצים להחליפו באחד חדש, זה עדיין לא נכנס לקטגוריה של טרנד חולף או כזה שצריך להזמין בשבילו בעל מקצוע כדי להתקין אחד אחר. בקיצור, אמצו בחום.

חדר ילדיםעיצוב: אורלי אביטל. צילום: רני לוריא

 ולא שוכחים פונקציונאליות


כדי לשבת בנוחות, אין צורך להעמיס את חדר המגורים בחמישה סוגי כורסאות ושלוש ספות. כדאי לשמור על כמות הגיונית של רהיטים, שלא יפריעו לזרימה במרחב, לדאוג למקום אחסון מספיק כי לא להזדקק לפתרונות זמניים שיעיקו עם הזמן, ובאופן כללי לשמור בבית רק את מה שצריך ולא הרבה מעבר לכך. סביר שלא תמהרו להיפטר מארון טוב, שמספק לכם את כל הצרכים.

מרכזית
1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מכתביה
המכתביה עם המגירות זה וינטג' ? היכן אפשר לקנות כזו ?

המלצות נוספות
בודק...