סוד הדלת הנעלמת: כל הדרכים להסתיר דלתות בבית

יש דלתות שמשתלבות כל כך טוב בעיצוב הבית – עד שבכלל לא רואים אותן. בואו לגלות איך אפשר להסתיר דלתות באופן מתוחכם

דלת נסתרת בחדר שינה

אנחנו מדברים הרבה על החשיבות של עיצוב דלת הכניסה ודלתות הפנים, ועל כך שהן צריכות להשתלב בנראות הכללית של הבית – אבל שוכחים שיש אופציה אחרת. במקום להתאים את הדלתות לסגנון של הבית, אפשר פשוט להעלים אותן מהעין.
חברות ומעצבים רבים הצליחו למצוא בשנים האחרונות מגוון שיטות להסתיר דלתות בבית – מדלתות שמוסוות בתוך הקיר, ועד לדלתות שנראות כמו ספריה. בואו לגלות את הדלתות שאי אפשר לגלות.

דלתות שמוסוות בקיר

אחת הדרכים להסתיר דלתות בבית, היא לשלב אותן בתוך הקיר. במקרה כזה הדלת צריכה להיות מחופה בדיוק כמו הקיר שסביבה, וגם מומלץ שהיא תותקן בקו אפס, ובכך תיבלע לגמרי בתוך הקיר הזה. דלתות שמוסוות בתוך הקיר, תורמות ליצירת מראה אחיד וחלק בבית.

דלתות נסתרות בארון

עוד דרך להסתיר דלתות, היא להטמיע אותן בתוך ארון. הדרך הזאת פשוטה במיוחד כיוון שלארון ממילא יש דלתות, ומי שמביט מהצד לא יכול לקבוע איזו מהן היא הדלת שמשמשת למעבר. הסתרת דלתות בתוך ארון מתאימה במיוחד בחדרי שינה שמבקשים לטשטש את המעבר לחדר הרחצה שצמוד אליהם.

מעצבת הפנים הילה לוי, תכננה באחד מחדרי השינה שעיצבה קיר משרבייה באורך של כשמונה מטרים, שכולל בתוכו שתי דלתות – האחת מובילה לחדר הארונות והשנייה לחדר הרחצה.
גם המעצבים מרב ברמן ומיקי כתר, מסטודיו M2 אדריכלים, בוחרים לעיתים להסתיר דלתות באמצעות ארון. באחד הפרויקטים שלהם הם תכננו דלת נסתרת בארון, שמובילה מחדר שינה של נער מתבגר לחדר הרחצה הסמוך. בפרויקט אחר, ברמן וכתר תכננו דלת שמוסתרת דווקא בארונות המטבח, ומצניעה את המעבר לשירותי האורחים.

ארון מוסתר בחדר שינה

דלתות שהן חלק מהנגרות

4-14.jpg
צילום: נדב פקט | עיצוב: הילה לוי
דלת נסתרת בחדר שינה

דלת ארון שמובילה לחדר רחצה

5-15.jpg
צילום: אלעד גונן | עיצוב: מרב ברמן ומיקי כתר
חלל בית בעיצוב מודרני נקי

דלת שמוסתרת בארון המטבח

6-15.jpg
צילום: אלעד גונן | עיצוב: מרב ברמן ומיקי כתר

דלתות שנראות כמו ספריה

שיטה קצת יותר מתוחכמת להסתיר דלתות היא לגרום להן להיראות כספרייה או כיחידת מדפים. באופן הזה, רק מי שמכיר את הבית, יידע שהספרייה יכולה להסתובב ולהוביל למעשה לחלל אחר. דלתות נסתרות שנראות כמו ספריות גם מוסיפות לבית אלמנט של מסתוריות.

דלתות הזזה

לפעמים אפשר להסתיר דלתות רק הודות לצורה שלהן. דלתות הזזה, למשל, הן דלתות שקל להטמיע בחלל. מעצבת הפנים טל גלעד שילבה בביתה דלת הזזה שעשויה מפרופיל אלומיניום בשילוב זכוכית פסים. הדלת הזאת מפרידה למעשה בין המרחב הציבורי בבית לבין החדרים וחדר השירותים. בשלב עיצובה המעודן, הדלת לא מפריעה לחלל – אלא משתלבת בתוכו באופן שכמעט ולא נראה לעין.

מעצבת הפנים דלית ונגרובסקי השתמשה גם היא בדלת הזזה. הדלת הזאת עשויה פורניר עץ אלון ונראית כאלמנט דקורטיבי – אך בפועל היא מסתירה את הכניסה לממ"ד שפגמה במראה החלל הציבורי.

פינת אוכל בבית מודרני

דלת הזזה נסתרת

11-7.jpg
צילום: אורית אלפסי | עיצוב: טל גלעד
פינת אוכל שולחן עגול שחור

הפורניר שמחפה על הדלת

12-4.jpg
צילום: אלעד גונן | עיצוב: דלית ונגרובסקי

דלתות ציר

דלתות נוספות שקל יחסית להסתיר הן דלתות הציר. דלתות אלה, כמן, נעות על ציר ויכולות להיפתח לשני הכיוונים. דרך אחת להסתיר דלתות ציר, היא לעשות אותן מזכוכית ובכך לגרום להן להיראות כחלון או כשמשמה גדולה. דרך אחרת, היא לשלב בין השיטה הזאת לשיטה השנייה, ולגרום לדלתות הציר להיראות ממש כמו הקיר שעל גביו הן מותקנות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המלצות נוספות
בודק...