עיצובים מסביב לעולם: אגן הים התיכון

מה משותף ליוון, מרוקו ואיטליה? כולן מדינות ים תיכוניות שאנחנו הישראלים אוהבים במיוחד לאמץ (כי אנחנו הרי אירופאים בכלל, ברור). אולי זה בגלל הצבעים שמזכירים לנו את הדגל, אולי זה בגלל הקרבה הפיזית, והתרבות התוססת. או אולי פשוט - כי זה כל כך יפה

יח"צ
תרבות האומנות האיטלקית היא מהידועות והחשובות בעולם ומעטים אינם מכירים את לאונרדו דה וינצ'י, מיכלאנג'לו וברניני. אולם כיאה לציוויליזציה עתיקה שקיימת כבר למעלה מ-2,000 שנה, התרבות האיטלקית עשירה יותר מתקופת זהב אחת. אחת המסורות האמנותיות הנחשבות ביותר באיטליה, עוד מימי הרנסאנס, היא המג'וליקה. טכניקה זו, הנחשבת לגולת הכותרת של תרבות הקדרות האיטלקית, הינה הציפוי הצבעוני והמבריק של הקרמיקה והיא זו המעניקה למוצרי הקדרות את הברק המיוחד שלהם בצבע זהב זוהר.
סלון באווירה יוונית
קולקציית הבדים -Designers Guild של עילית הלבשה לבית, בהשראת המג'וליקה, תרבות הקדרות האיטלקית. צילום: יח"צ
גם הבית מתלבש בעיצוב איטלקי

בהשראת המג'וליקה יצר מותג הטקסטיל הנחשב "Designers Guild" קולקציה חדשה שכולה שיר הלל לטכניקה זו. הקולקציה החדשה שופעת הדפסים פרחוניים בגדלים וסגנונות שונים המשלבים גווני כחול מרגיעים אך באותה נשימה גם בולטים ובעלי נוכחות בחלל. האווירה שמנסה הקולקציה להמחיש היא יום קיץ חמים בנופיה המסורתיים של איי יוון המזמינים או חופיה הפסטורליים של איטליה. בדי הקולקציה  משלבים שלל עיטורי דמשק וטקסטורות דמויות שיש המקשטות ומוסיפות נופך אומנותי. ממגוון הבדים המוצעים בקולקציה ניתן להכין שלל אביזרי עיצוב לבית, ביניהם וילונות יוקרה, מצעים למיטה וכיסויים לספות וכורסאות.
טפט באווירה איטלקית
טפט פרחוני באווירה איטלקי
 שמח בטברנה היוונית. יאסו! 

ואם בחופי יוון עסקינן, נו תגידו אתם, יש כמו אוכל יווני? מסעדת פאראקאלו (PARAKALO) החדשה היא מסעדה יוונית מדליקה ומעוצבת למול חופה של יפו, המעוצבת כולה בכחול לבן נוטף שיק, ולוקחת אתכם לחווית טברנה יוונית עם נוף חלומי לים, ומגישה כמובן מנות ים תיכוניות קלאסיקות מהמטבח היווני. על עיצוב הפנים אמונים צמד המעצבים הילי לזרוב ורועי קדרנל מסטודיו Other:wise שבחרו באלמנטים מעוררים וצבעוניים המשלבים בין יפו לאי יווני.
גוונים חיים, ריצוף יווני עם אבן בזלת השקועה בבטון לבן, בר משקאות מחופה כמו בריכה בקרמיקת וינטאג' כחולה בעבודת יד, צמחייה מטפסת על קשתות יפואיות וברחבי המסעדה צמחי תבלין ומאכל המציצים מכל עבר. להשלמת החוויה, על הקירות מחוץ ופנים המסעדה מככבים ציורי קיר מדליקים. אסקפיזם יווני על חוף הים של יפו.
עיצוב יווני בישיבות בחוץ
העיצוב היווני השמח מורגש ישר מהכניסה וסוחף אותך לאווירת טברנה אותנטית. פאראקאלו, היוונייה החדשה ביפו. צילום: אביעד בר נס
מסעדה בעיצוב יווני
ביקור במרוקו. בפריטים הגדולים והקטנים

ברשת חדרי הקריוקי מי און דה מייק עוצבו החדרים בסניפים בהשראת ערים מובילות בעולם, ברף עיצובי גבוה ומרשים. במי און דה מייק ת"א עשרה חדרים המכילים בין 6-100 אורחים, כל אחד מהם בעיצוב שונה: פריז (70 איש), לאס וגאס (40 איש), מוסקבה (30 איש), אמסטרדם (30 איש), הוואנה (25 איש), זנזיבר (25 איש), ברלין (20 איש), דבלין (20 איש), סידני (15 איש) ומרקש (15 איש), אותו אהבנו במיוחד. שימו לב לעיטורים על הקירות ולמנורות הנתלות מהתקרה.
חדר קריוקי בסגנון מרוקאי
מי און דה מייק ת"א חדר מרקש. צילום: איתי סיקולסקי
אך לפעמים כל שצריך  כדי לתת את הטון העיצובי המבוקש, הוא פריטים קטנים ואביזרים משלימים. בסטודיו BASIC במושב אודים מצאנו מגוון פריטים מיובאים ממרוקו ומארצות נוספות, שניכר שנבחרו בקפידה. אנחנו התלהבנו מעבודות יד מסורתיות בייבוא ממרוקו:
שטיחי ברבר מרוקאים עשויים צמר וסרוגים בעבודת יד מסורתית (החל מ-800ש"ח), מגשי נחושת ואלומיניום ענקיים מרוקעים בעבודת יד (החל מ-625ש"ח) ומבחר כלי קרמיקה מסורתיים (החל מ-39ש"ח), סלי קש קלועים בעבודת יד (החל מ-140ש"ח), כאלה שתרצו לקחת אתכם לפיקניק מושלם, לזרוק לתוכם את שמיכות הכרבול שלכם, לפירות וירקות, לאחסון או לכל מה שרק תרצו, שולחנות עם רגלי עץ מגולפות בעבודת יד, שרפרפים (החל מ-189ש"ח), ספסלים ועוד מגוון פריטים שיצרו את האווירה החמה.
שולחן הגשה מרוקאי
מגשי נחושת ואלומיניום מרוקאיים מרוקעים בעבודת יד. נפלאים להגשה וגם כאביזר עיצובי.  החל מ-625ש"ח. אודים basic studio. צילום: עדי הלמן
ספסלים ומראות עץ בסגנון מרוקאי
ספסלים, שרפרפים וסלי קש מרוקאיים קלועים בעבודת יד מסורתית. ישדרגו כל פינה בבית או בחצר. החל מ140ש"ח. אודים basic studio. צילום: עדי הלמן
עיצוב מסביב לעולם
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המלצות נוספות
בודק...