עיצוב סקנדינבי ב-4 צעדים פשוטים

קל לאהוב את סגנון העיצוב הסקנדינבי, ועל כך יעידו מליוני לקוחות איקאה נאמנים. בואו להכיר את הסגנון שמשלב פשטות ותחכום, וללמוד איך ליישם אותו בבית ב-4 צעדים

ספה אפור וכחולקולקציית סתיו חורף 2017-2018 ברשת URBAN, צילום: שירן כרמל

נפתח בהבהרה: אין מקום כזה – סקנדינביה. באופן מסורתי, המונח סקנדינביה מתייחס לשלוש ממלכות בצפון אירופה – נורבגיה, שוודיה ודנמרק. כשמדברים על עיצוב סקנדינבי, מתכוונים גם לפינלנד, איסלנד, ואפילו, אם כי פחות, גרינלנד. אמנם יש כמה קווי דמיון היסטוריים ותרבותיים בין האומות הללו, אך גם לא מעט הבדלים בולטים. הסיפור על איך הם התאחדו תחת דגל העיצוב הוא מעניין, והוא למעשה שיעור בהיסטוריה ובמהפכה התעשייתית והחברתית. אבל לא נרחיק איתכם עד לשם.


כלל מס' 1: צבעים בהירים

האקלים בצפון אירופה הוא קר וחשוך, בעיקר בחורפים. מסיבה זו, החדרים המעוצבים בסגנון סקנדינבי, נוטים להתפאר בקירות לבנים כדי להדגיש ולמקסם את האור המגיע מבחוץ. בכלל, הסגנון שופע בצבעים בהירים, על כל גווניהם, וצבעי פסטל רכים ונעימים. הצבעים הכהים הם בדרך כלל אפור, שחור וכחול – והשימוש בהם מועט. עוד דרך, להכניס את האור והטבע מהחוץ לפנים וליצור תחושת חמימות בבתים המושלגים, היא שימוש בצמחייה, והוא נפוץ ואהוב, ומקובל גם עלינו במזרח התיכון החם.
סלון בעיצוב סקנדינבי
איקאה, הכירה לישראל את העיצוב הסקנדינבי ובגדול. צילום: יח"צ באדיבות איקאה

כלל מס' 2: פונקצינאליות ערך עליון

תכונה בולטת בעיצוב סקנדינבי, היא היותו בראש ובראשונה פונקציונאלי. התפיסה לפיה העיצוב הוא השתקפות ישירה של המעמד החברתי היא כבר לא דבר להתגאות בו, יותר ויותר מתחדד ומתחבב על הקהל, הרעיון כי חפצים יפים ופונקציונליים צריכים להיות מונגשים לכלל.
חדר רחצה בהיר מינימליסטי ופונקציונאלי
בהיר מינימליסטי ופונקציונאלי. צילום: יח"צ באדיבות ויה ארקדיה

כלל מס' 3: חומרים טבעיים

הנטייה לפשטות ומינימליזם מתאפיינת בחומרים טבעיים ופשוטים, כמו עץ ואבן, ובצבעים ניטרליים ובהירים. לסגנון העיצוב הזה נוספת צבעוניות, אם באמצעות אלמנטים מהטבע, או בגרפיקות עדינות. עיצוב סקנדינבי עושה לעתים קרובות שימוש בפלסטיק, אלומיניום או אלומיניום מצופה באמייל או פלדה דחוסה, שהינם חומרים זולים יחסית, עם יכולות להתגמש ולהתכופף לפי רצון המעצב. המהפכה התעשייתית והזמינות המוגברת של חומרים בעלות נמוכה ושיטות לייצור המונים, ניכרים גם בעיצוב הבית.
חדר שינה מעץ, קש ושעם
שחור לבן וחומרים טבעיים. עץ, קש ושעם, צילום: ניר עצמון באדיבות BG Paint

כלל מס' 4: יצירתיות והומור

בזכות השימוש בחומרים מסוג זה נוצרו עיצובים פורצי דרך כמו כורסת הביצה המפורסמת, שולחנות שהם לא במבנה הקלאסי של 4 רגליים, וכסאות גמישים כאילו עוצבו בפלסטלינה. זאת, תוך כדי שמירה על עיצוב אסתטי, מינימליסטי ואלגנטי. בפריטי דקורציה ואביזרים לבית ובפרט בעיצוב לחדרי הילדים, ניתקל בקריצות שובבות, דמויות מאויירות מתוקות, רוח ילדותית, אופטימית ומחוייכת. עיצוב סקנדינבי – איך אפשר שלא להתאהב בך.
שמיכת פעילות לתינוקות
שמיכת פעילות לתינוקות בעיצוב סקנדינבי של Misterfly. צילום: יח"צ באדיבות CRYBAY
תמונות נוספות להשראה:
עיצוב סקנדינבי
מתוך קטלוג סתיו חורף 2017-2018. צילום: יח"צ באדיבות איקאה
הדפסים בשחור לבן
הדפסים בשחור לבן וגרפיקה פשוטה עם קריצה. צילום: יח"צ באדיבות רשת ביתילי
סקנדינבי553
3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אחלה כתבה!

מהמם, אבל...
שימוש בדמויות בעלי חיים ליצירת משטחים על הרצפה פוגע במעמדם ומחנך את הילדים שבעל חי הוא חפץ. אפשר במקום לתלות על הקירות אבל לא כמו פוחלץ.

עיצוב סקנדינבי
עיצוב מנצח ועל זמני אוהבת מאוד

המלצות נוספות
בודק...